Jump to content

[ALL B6] 1.8T AVJ dziwne zachowanie


roman_tyk
 Share

Recommended Posts

Witam

Auto 1.8T, został wycięty katalizator pare dni temu. Po tym zabiegu całkowicie odzylo i turbo wreszcie zaczelo pompować oraz wydawac z siebie odglos psss psss z zaworu DV. Pare dni po tym fakcie auto wpadło w dziwny tryb awaryjny oraz pojawiły się błędy:

3 Faults Found:

17963 - Charge Pressure: Maximum Limit Exceeded

P1555 - 001 - Upper Limit Exceeded

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

Po ich skasowaniu auto jezdzi normalnie. Dodam że temperatura na vagu przy przyciśnieciu wzrasta do 95-100 stopni. Czy to normalka dla 1.8T czy termostat do wymiany?

Po wyczyszczeniu błędów już się nie pojawiają i auto jeździ normalnie, tutaj logi:

Log (0 - 116,115,117) http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_43049.html

Log (1 - 001,032) http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_43050.html

Log (2 - 002,115,003) http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_43051.html

Log (3 - 118,115,117) http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_43052.html

Co sadzicie?

Turbawka przeładowuje....i ta temperatura :/

Link to comment
Share on other sites

Po ich skasowaniu auto jezdzi normalnie. Dodam że temperatura na vagu przy przyciśnieciu wzrasta do 95-100 stopni. Czy to normalka dla 1.8T czy termostat do wymiany?

kasując błąd o przeładowaniu-auto wychodzi z trybu awaryjnego-szukaj przyczyn przeładowania od zaworu N75,wężyk z n75 do aktuatora i sam aktuator

co do temperatury-jaki przebieg ma auto? może pompa wody też nie domagać,lub nie ma dobrego przepływu chłodziwa

co do logów- autko ma chipa na około 170+ choć logi niedokładne-od 2tys noga w podłogę i nie odrywasz od podłogi aż do odcinki :wink4:

Link to comment
Share on other sites

Po ich skasowaniu auto jezdzi normalnie. Dodam że temperatura na vagu przy przyciśnieciu wzrasta do 95-100 stopni. Czy to normalka dla 1.8T czy termostat do wymiany?

kasując błąd o przeładowaniu-auto wychodzi z trybu awaryjnego-szukaj przyczyn przeładowania od zaworu N75,wężyk z n75 do aktuatora i sam aktuator

co do temperatury-jaki przebieg ma auto? może pompa wody też nie domagać,lub nie ma dobrego przepływu chłodziwa

co do logów- autko ma chipa na około 170+ choć logi niedokładne-od 2tys noga w podłogę i nie odrywasz od podłogi aż do odcinki :wink4:

Dziwna sprawa, sprzedajacy zarzekal sie ze kompletna to jest seria :)))

Nie bylo gdzie zrobic logow, druga sprawa to ze wczesniej auto bylo tak zatkane ze masakra polowa tej mocy co teraz i zadnych bledów nei bylo. Niewiadomo jak długo chlop tak jezdzil.

Dopiero turbina po usunięciu kata zaczela być słyszalna.

Z logów 118 coś smierdzi mi ten N75.

Link to comment
Share on other sites

Dziwna sprawa, sprzedajacy zarzekal sie ze kompletna to jest seria

AVJ -seria nie pompuje około 0,7 bara :gwizdanie:
Link to comment
Share on other sites

Dziwna sprawa, sprzedajacy zarzekal sie ze kompletna to jest seria

AVJ -seria nie pompuje około 0,7 bara :gwizdanie:

No pompuje tyle ale juz przeladowaniem.

Specific boost przy

2k rpm 0.66

3k rpm 0.55

4k rpm 0.52

5k rpm 0.45

Link to comment
Share on other sites

No pompuje tyle ale juz przeladowaniem.

seria AVJ spokojnie bez trybu awaryjnego pompuje sobie 0,80 bara-po trzech sekundach doładowania powyżej 0,85,następuje tryb awaryjny i doładowanie nie wzrośnie wyżej ,niż 0,20 bara,w peacku doładowanie może dojść-w zależności od stanu turbiny-nawet do 1,5 bara-jak założyłem nową turbinę-to wskaźnik 1,5 Bara zamykało :wink4:
Link to comment
Share on other sites

No pompuje tyle ale juz przeladowaniem.

seria AVJ spokojnie bez trybu awaryjnego pompuje sobie 0,80 bara-po trzech sekundach doładowania powyżej 0,85,następuje tryb awaryjny i doładowanie nie wzrośnie wyżej ,niż 0,20 bara,w peacku doładowanie może dojść-w zależności od stanu turbiny-nawet do 1,5 bara-jak założyłem nową turbinę-to wskaźnik 1,5 Bara zamykało :wink4:

Tak czy siak do sprawdzenia:

1. Przewody gumowe

2. N75

3. DV (słyszę upust powietrza przy puszczaniu nogi z gazu, ale chyba tak ma byc)

czy w 1.8T jest coś takiego jak w tdi grupa basic settings do sprawdzenia N75? czy aby to na pewno on powoduje takie przeładowanie?

Link to comment
Share on other sites

chyba nie-nie jestem pewien :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Wie ktoś może gdzie N75 jest ukryty w tej wersji silnikowej>? za cholere go nie moge znalezc..

Link to comment
Share on other sites

Wie ktoś może gdzie N75 jest ukryty w tej wersji silnikowej>? za cholere go nie moge znalezc..

jest na dolocie powietrza-dwa wężyki odchodzą od niego-jeden od kompresora turbo,drugi do aktuatora
Link to comment
Share on other sites

Dla zainteresowanych na przyszłość tak to wygląda:

a894ff3d7046d66f.jpg[br]Dopisany: 16 Kwiecień 2011, 09:45_________________________________________________Wczoraj ze znajomym dokładnie przyglądnęliśmy się doładowaniu w tym samochodzie. został wymontowany DV oraz n75.

Okazało się że przewód gumowy środkowy od n75 (do turba) byl uszkodzony od spodu.

Oba zawory zostały wyczyszczone sprężonym powietrzem, założyliśmy dobry przewód gumowy. Niestety przeładowanie jak istniało tak istnieje.

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_43208.html

http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_43209.html

Jesli chodzi o DV można w niego delikatnie dmuchać i wsysając powietrze z obu stron.

N75 ma 3 wyjścia 1edno z nich jest zamknięte ani dmuchac ani wsysać się nie da, 2 pozostałe przepuszczają. Rezystancja sprawdzona około 38 OHM

Jedynie co widzę to że ECU teraz w peaku wymaga 0.56-0.59 bara a nie 0.66 bara tak jak wcześniej możliwe to? Myslalem ze to jest na stałe wpisane w mape zadana wartość doładowania??

Link to comment
Share on other sites

jeśli dalej przeładowywuje-to już tylko aktuator pozostaje- sprawdź pompką i manometrem jakimś-przy max doładowaniu-standardowo jest ustawiona na około 0,60 bara-powinna się "sztanga" aktuatora przesunąć i teraz są dwie opcje

jeśli sie ruszy,przy tym ciśnieniu-to znaczy,że klapka WG,w turbinie się dalej nie otwiera z jakiegoś powodu :mysli:

jeśli się nie ruszy-to znaczy,że aktuator do wymiany

Link to comment
Share on other sites

jeśli dalej przeładowywuje-to już tylko aktuator pozostaje- sprawdź pompką i manometrem jakimś-przy max doładowaniu-standardowo jest ustawiona na około 0,60 bara-powinna się "sztanga" aktuatora przesunąć i teraz są dwie opcje

jeśli sie ruszy,przy tym ciśnieniu-to znaczy,że klapka WG,w turbinie się dalej nie otwiera z jakiegoś powodu :mysli:

jeśli się nie ruszy-to znaczy,że aktuator do wymiany

Zmienię DV-kę na nową, bo na pewno nie jest sprawna. Przydałby się jakiś n75 na podmiankę.

Link to comment
Share on other sites

no podmie i zobaczysz,ale stawiam na aktuator :cool1:

Link to comment
Share on other sites

no podmie i zobaczysz,ale stawiam na aktuator :cool1:

Nie wiem jak jest w przypadku turbin w 1.8T

Czy można swobodnie ruszać ciągadełkiem aktuatora w jedną i drugą stronę?

Czy jest to niemożliwe? Wiem że podczas wymiany węzyka usiłowałem to robić niestety bezskutecznie.

Link to comment
Share on other sites

swobodnie na pewno nie-trzeba użyć trochę siły :wink4:[br]Dopisany: 17 Kwiecień 2011, 21:51_________________________________________________

Wiem że podczas wymiany węzyka usiłowałem to robić niestety bezskutecznie.

a jak włożyłeś rękę pod kolektor?
Link to comment
Share on other sites

swobodnie na pewno nie-trzeba użyć trochę siły :wink4:[br]Dopisany: 17 Kwiecień 2011, 21:51_________________________________________________

Wiem że podczas wymiany węzyka usiłowałem to robić niestety bezskutecznie.

a jak włożyłeś rękę pod kolektor?

Nie było łatwo ale końcówkami palcy go jakoś dotykałem, jakby chodził lekko to na pewno bym go mógł ruszyć.[br]Dopisany: 17 Kwiecień 2011, 22:00_________________________________________________Witam po raz kolejny:

Auto zostało oddane do jednego z tunerów w celu obadania problemu z przeładowaniem i ogarnięcia auta. Jak się okazało w aucie już ktoś grzebał mapa paliwowa była zmieniona, przez inne modyfikacje turbo też przeładowywało.

Niestety turbo jak to określił tuner nie potrafi pompować i faktycznie to widać w logach, naprawił przeładowanie ale suszarka nie pompuje od dołu tak jak trzeba, załączam logi i czekam na sugestie :)))

Grupy: 003,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44041.html

Grupy: 003,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44042.html

Grupy: 032,033,001 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44043.html

Link to comment
Share on other sites

po logach z lambdy-nie widac,że mapa paliwa jest dobrze ustawiona-nie ma żadnych niepokojących korekt-jedyne co-to doładowanie 0,8 bara przy niecałych 2.3 k ob/min :gwizdanie: łeb musi urywac i trakcję tracić za każdym razem w zakręcie na dwójce :decayed: i ESP to musi hamować-na moje oko program zrobiony na jakieś 175 koni-ale to już wcześniej pisałem :wink4:

Link to comment
Share on other sites

po logach z lambdy-nie widac,że mapa paliwa jest dobrze ustawiona-nie ma żadnych niepokojących korekt-jedyne co-to doładowanie 0,8 bara przy niecałych 2.3 k ob/min :gwizdanie: łeb musi urywac i trakcję tracić za każdym razem w zakręcie na dwójce :decayed: i ESP to musi hamować-na moje oko program zrobiony na jakieś 175 koni-ale to już wcześniej pisałem :wink4:

Mapa zostala poprawiona i doładowanie zmienione pare dni temu, to widać w moim ostatnim poscie z dzisiaj tam sa 3 linki do logów ;)

Urywało by głowę, ale turbo wstaje tak jak powinno dopiero przy 3000rpm pytanie dlaczego tak pozno...auto odmulane juz od 1000 kilometrów...(wcześniej popsuty katalizator blokował)

Wcześniej było przeładowanie a teraz jest niedoładowanie.

Link to comment
Share on other sites

a jaka dmuchawka k03?

Wygląda raczej na serię.

Link to comment
Share on other sites

jak seryjna-to tak będzie dmuchac :wink4:

Link to comment
Share on other sites

jak seryjna-to tak będzie dmuchac :wink4:

Z tego co widzę, to zdrowe seryjne 1.8T mają koło

2.2tys/obr - ~~0.52bara a w moich logach ~~0.25bara

Turbo nie budzi się do zycia...

Link to comment
Share on other sites

Turbo nie budzi się do zycia...

równie dobrze może dobiegać jego koniec... :wink4:
Link to comment
Share on other sites

Witam po raz kolejny

Niestety spróbowaliśmy innego n75 i bez odczuwalnych zmian w dynamice samochodu, turbo wstaje tak jak wstawało, czyli dość późno budzi się do życia. Jednak na podstawie logów widać że turbo już pompuje lepiej z dołu (jednak nie bo porownywalem z logiem z 3 biegu gdzie czasy zwkloki doładowania byly dluzsze) przy czym max cisnienie doladowania zmienilo sie z 0.8 na 0.75, czy to ma zwiazek z inna przeplywka? badz inna temperatura na zewnatrz?

N75 (oryginalne w aucie)

Grupy: 003,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44041.html

Grupy: 003,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44042.html

N75 (podmienione)

Grupy: 003,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44915.html

Grupy: 003,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44916.html (na trzecim biegu)

Grupy: 003,115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/roman_tyk29_44917.html

Jakieś kolejne sugestie?

Jaka jest standardowa temperatura dla AVJ-a? na vagu w grupie engine/instruments po butowaniu około 109C. Czyli na 100% do zmiany termostat?

Oczywiscie bład termostatu:

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit

P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent

i SAI:

16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded

Link to comment
Share on other sites

przy ostrym butowaniu-taką temperaturę zobaczysz-nic nie wymieniaj

moc auta możesz porównywać w tych samych warunkach-jeśli masz standardowy IC-to temperatura w dolocie,będzie średnio większa o 20 * niż temperatura otoczenia-powyżej 15 * na zewnątrz- auto wyraźnie traci moc :cool1:

Link to comment
Share on other sites

przy ostrym butowaniu-taką temperaturę zobaczysz-nic nie wymieniaj

moc auta możesz porównywać w tych samych warunkach-jeśli masz standardowy IC-to temperatura w dolocie,będzie średnio większa o 20 * niż temperatura otoczenia-powyżej 15 * na zewnątrz- auto wyraźnie traci moc :cool1:

Przy normalnej jezdzie temperatura jest koło 96stopni, poza tym błąd z termostatem ;/ nowe termo ponad 340zl (z obudowa), wiec muszę być pewny czy go wymieniać czy tez nie.

Tak czy siak w fotel wbija kolo 3krpm, turbo wstaje jak wstaje, przejmować się tym? i niestety teraz na piątce czasami też wpadnie w tryb awaryjny widać to powyżej 4000rpm

Link to comment
Share on other sites

jak się woda nie gotuje-to go zostaw :wink4:

przy ok.3 tys masz max moment obrotowy- dlatego "wbija w fotel"-ja bym się tym nie przejmował :wink4:

i niestety teraz na piątce czasami też wpadnie w tryb awaryjny widać to powyżej 4000rpm

a wcześniej wpadał w tryb awaryjny w takich samych okolicznościach? (stary N75,wężyki?)
Link to comment
Share on other sites

Woda sie nie gotuje chlodnica goraca ale tylko u gory, na dole weze tylko cieple, woda sie nie gotuje...

max jaki byl to 111C przy bucie.

plyn zmieniony na g12 tydzien temu.

Auto najpierw przeładowywało bardzo bo ktos grzebal w ECU, po poprawieniu przez tunera juz nie ma tego efektu tym bardziej na ta skale. Nic moze trzeba jezdzic jezdzic az sie samo naprawi

Link to comment
Share on other sites

Nic moze trzeba jezdzic jezdzic az sie samo naprawi

przeładowanie samo sie nie naprawi :gwizdanie:
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...