Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czy węże idące z i do nagrzewnicy powinny być twarde i gorące po dłuższej jeździe??

Pytam bo u mnie sa miękki i ciepłe. Do tego przy ustawieniach klimatronica na HI leci ciepłe a nie gorące powietrze (kliamtronic i wskaźnik wskazują 90*C). Czy to może oznaczać nie odpowietrzony układ?

Dodam tylko ze w lato zmienialem termostat i czujnik temperatury płynu chłodzącego. Po tym samochód nie był jakoś specjalnie odpowietrzany. Został tylko odkręcony korek od zbiorniczka wyrównawczego (przy pracującym silniku) i uzupełniony w razie potrzeby.

Opublikowano

zbiornik wyrownawczy dziala prawidlowo gdy jest zakrecony, tak wiec ostateczne usuniecie powietrza z ukladu nastepuje w trakcie pracy silnika z zamknietym zbiornikiem wyrownawczym i temperaturze ustawionej na HI lub ogrzewaniu ustawionemu na max.

jezeli zupelnie nie odpowietrzales ukladu chlodzacego moglo pozostac w ukladzie chłodzenia powietrze. w FAQ jest dokladny opis odpietrzania, przeczytaj, ni ejest to skompikowana czynnoc.

a temoeratura wezy to zalezy od temperatury otoczenia. napewno te prowadzace do nagrzewnicy gdy jest wlaczone ogrzewanie powinny byc cieple.

z prowadzacych do chlodnicy gdy jest dobrze nagrzany silnik powinien byc cieply badz nawet goracy gorny, dolny moze byc zimny.

Opublikowano

Zauwazylem jeszcze ze jako tako w trakcie jazdy leci ciepłe powietrze, natomiast na postoju juz leci bardziej letnie, czasami wrecz chlodne...

Opublikowano

Z tego co wyczytalem na forum to obawiam ze jesli odpowietrzanie mi nie pomoze to pozostanie juz chyba tylko plukanie nagrzewnicy. Jednak nie mam warunkow zeby to samemu wykonac :(.

Bo chyba gdyby to bylo zapowietrzenie to plyn by sie gotowal w zbiorniczku...

Opublikowano

dlaczego mialby sie gotowac?

przez blok i głowice przepływa płyn tyle że mniej. jest jego wyzsza temperature kompensuje termostat wysylajac ja do chlodnicy. i tyle. gdy płynu jest za mało to zwyczjanie jego przepływ przez nagrzewnice jest mniejszy. i stąd mniej grzeje.

nie prosciej sprawdzic czy nie masz powietrza w ukladzie? przeciez dla silnika tez to nie jest za dobre...

co do płukania nagrzewnicy tobie nie doradze. nie mam doswiadczenia.

Opublikowano

No i problem rozwiązany :dance:.

Bylem w warsztacie i przeplukali mi nagrzewnice woda i grzanie wrocilo :thumbup:. Teraz w samochodzie mozna sie ugotowac :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...