Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] problem z biegami po chwili jazdy(dziwne)


gawlica

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z moja a4 rok 2004,auto ma przejechane 112 tys(chyba nie za duzo)

Sytuacja wygląda tak...gałka do biegów rano chodzi ok po ok 30min zaczyna chodzic cieżko na luzie nie ma mozliwości żeby lużno pracowała lewo-prawo( zastyga w miejscu).Zmieniłem olej w skrzyni 75w 90 (cały) ale dalej sytuacja sie powtarza teraz może troche póżniej ,jakby nie było smarowania.Nie ma pojecia co to.W warsztacie powiedzieli że oleju nie ubywa bo tam wszystko suche.

Jesli ten wontek juz był to prosze bardzo o linka,nie o krytyke bo nie mam wprawy w serfowaniu bo tym forum( licze na wyrozumiałość)

Pozdrawiam :th:

uzupełnij profil proszę

[cayenne]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na problem zewnetrznego mechanizmu zmiany biegow.

poczytaj tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22193.30

tam kolegom zamarzalo u ciebie wyglada ze sie zaciera gdy sie rozgrzeje.

ew. sprzeglo nie wysprzegla ( zapowietrzony uklad lub uszczelnienia pompy sprzegla lub wysprzeglika)

eliminacja czy to nie wina sprzegla jest prosta : w momencie gdy masz problem z biegami, wylaczasz silnik i sprawdzasz czy cos sie zmienia. jezeli problem nie znika tzn ze to zewnetrzny mechanizm zmiany biegow.

prawdopodobna przyczyna sa rowniez poduszki skrzyni biegow. ale sprawdzalbym wg wskazanej przezemnie kolejnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno niezbedny jest kanal. jezeli masz jakies doswiadczenie, kanal, i kogos do pomocy mozna sprobowac samemu. jakies 2-3 godz dlubania.

problemy ze zmiana biegow, jej dokladnoscia to niestety bolaczka pojazdow grupy VW Audi z wiekszymi przebiegami. wymiana elementow sterujacych rozwiazuje problem przynajmniej na kolejne 100.000 - 200.000 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy ktore elementy sa do wymiany. wsyztkie czesci tego mechanizmy to koszt ok 800-900 zl w ASO[br]Dopisany: 20 Styczeń 2008, 21:18 _________________________________________________wersja najoszczedniejsza - wymiana samego zestawu naprawczego to ok 40zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez wyslalem linka w ktorym bylo tez nt zest naprawczego... nie zauwazyles, czy nie chcialo sie czytac? :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety trzeba cyscic smarowac lub wymienic caly drazek ( 260 zl - skrzynia 5-biegowa silnika AFN , a wyglada to analogicznie jak dzwignia 16 na rysunku skrzyni AWX-a z linka, niestety sa skrzynie silnikow benzynowych do ktorych ta dzwigania kosztuje 400zl)

tak jak pisalem bardzo wazne jest sprawdzenie tez harmonijki uszczelniajacej wnetrze pojazdu czy jest szczelna. gdy sie woda i syfy dostana do srodka koszty beda wieksze) [br]Dopisany: 23 Styczeń 2008, 16:52 _________________________________________________najnowsze info. sa jednak dostepne zestawy naprawcze. jednak trzeba pytac w ASO ktory do czego. niestety nie mam zadnego info ani rysunku tych zestawow.

sa 4 rodzaje 4B0 798 151 z literkami A i N

8D0 798 151

i jest jeszcze 4B0 798 135

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zrobili bo to smarowanie pomogło na 2 dni(partacze)

Pojechałem do serwisu i okazało sie że "kólko " jest do wymiany i od tamtego czasu wszystko chodzi super

koszt ok 250 zł

a ha tamci chcieli rozbierac cała skrzynie i wymieniać jakies spreżynki(koszt miał być ok 600 zł)

Uważajcie na warsztaty które nie specjalizuja sie w audi bo to cwaniaki i naciagacze

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...