Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] jakie przeglądy w automacie


tomi33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kupiłem a4 b5 adr z automatem 4 biegowym i tak się zastanawiam czy tam jakiegoś przeglądu zrobić nie trzeba by się nie rozsypał . Chodzi mi o sprawdzenie oleju lub jego wymianę jakieś filtry i cokolwiek tam jeszcze trzeba i jak to samemu zrobić . Dziękuję za wyczerpujące odp. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rób tego sam

Wymień olej (ori ATF po numerze VIN dobierz), filtr i uszczelkę. Wymiana dynamiczna najlepiej i na 60-100 kkm spokój

Powierdzam! :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sam zmieniać to musisz kupić filtr ATF Olej ATF i uszczelkę pod miskę olejową w skrzyni - Wszystko ORI!!! . Odkręcasz korek w misce, czekasz aż scieknie i odkręcasz miskę. Czyścisz ją (w misce mogą być magnesy które zbierają opiłki to je też wyczyść i przyłóż w tym samym miejscu) Jeżeli w jednym miejscu w misce będzie więcej opiłków to nie przejmój się strasznie bo prawdopodobnie są one z zapadki hamulca postojowego (który jak włączysz bez ręcznego to później ciężko się go wyłącza) :kox:

Po wyczyszczeniu wszystkiego (możesz odessać olej z niedostępnych miejsc wysysarką do oleju silnikowego) :) wkładasz nowy filtr, zakładasz uszczelkę i skręcasz wszystko. Momenty - Śruby miski 25nm, korek 25nm (najlepiej załóż nowy) i taki wielki korek do napełniania 80nm

Skrzynię napełniasz przez największą dzuirę w misce (około 3-4 cm średnicy) olejarką najpierw na wyłączonym silniku. Przewód od olejarki wpychasz dość głęboko ;) - musi wejść za taki jakby kołnież tamujący sypływ oleju do dobrego poziomu a powyżej którego olej będzie się wylewał. Gdy napełnisz skrzynię zapalasz silnik i dajesz D. Czekasz aż olej zagrzeje się do 38-48 stopni C i lejesz dalej olejarką aż będzie ze skrzyni znowu się wylewało. Gdy olej osiągnie dobry poziom czyścisz miskę i zakręcasz ten duży korek. Po sprawie. :drunk:

Dodam tylko że w ten sposób wymienisz około 60-70% oleju w skrzyni ponieważ reszta zostanie w przewodach do chłodnicy, w chłodnicy i w samej skrzyni ale w miejsach z których olej nie wypłynie.

Jak chcesz zrobić wymianę dynamiczną to dam Ci ogólny schemat ale do Twojej skrzyni nie wiem gdzie się wpinać (czy przy chłodnicy czy jeszcze gdzieś indziej)

IHMO jeżeli olej jest zmieniany regularnie to nie ma sensu robić płukanki za każdym razem (pewnie mnie dużo osób za to zmiesza z błotem :evil: )

Pozdrawiam serdecznie! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IHMO jeżeli olej jest zmieniany regularnie to nie ma sensu robić płukanki za każdym razem (pewnie mnie dużo osób za to zmiesza z błotem )

Masz rację, ale większość z nas robi to na ogół pierwszy raz w danym aucie (bo trafić na kogoś kto juz zmienił jak ASO nie zaleca to prawie niemozliwe). Najczęsciej auta mają spory przebieg (prezkraczający 2-5 razy okres po którym powinno się wymienić olej w ASB), stąd najlepiej zrobić wymianę dynamiczną.... co innego kolejna wymiana po 60-100 kkm - wtedy faktycznie wystarczy (moim zdaniem) statyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Morgoth :th:

Dokładnie to! Zgadzam się z Tobą w 1000% :drunk::kox:[br]Dopisany: 24 Styczeń 2008, 13:41 _________________________________________________@ Tomi33

Nie ma za co - jak coś wiem to się tym dzielę - inni mi pomagają to ja staram się też :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...