Jump to content
0
g1zm0

[B5 AKN] Zawór N75 - jaki zamiennik?

Recommended Posts

Witam

Muszę wymienić zawór N75. mój ma numery takie 7,21903,75 081113. Kolega Darooo ma taki zawór ale o innych numerach

http://postimage.org/image/uxeml1t0/

czy te zaworki są zamienne czy muszę szukać dokładnie takiego samego jaki siedzi w tej chwili? Dodam że te zaworki od Darooo są od 4cylindrówki, a ja mam V

Z góry dziękuję za odpowiedź

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma żadnego znaczenia czy tamte są od R4 czy od V6, znaczenie ma tylko to czy pasują do wtyczki w Twoim aucie. Nie polecam przerabiać specjalnie wtyczki zwłaszcza z półokrągłej na kwadratową dla N75 widocznego na fotce w linku w pierwszym poście gdyż te N75 na kwadratową wtyczkę są dużo droższe niż na półokrągłą. Nie ma również znaczenia czy króćce na wężyki są po obydwu stronach łepka elektrozaworu czy też tylko z jednej strony oraz czy jest króciec na wężyk (wyjście ATM) czy nie ma króćca a zamiast niego mikrofiltr zewnętrzny. Jeśli więc wtyczka pasuje albo chciałbyś zmienić wtyczkę kwadratową na półokrągłą to śmiało możesz zastosować obojętnie który N75.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki za odpowiedź, takiej właśnie informacji potrzebowałem. Jeszcze raz wielkie dzięki :hi:[br]Dopisany: 18 Czerwiec 2011, 11:16_________________________________________________A więc tak wymieniłem zaworek i auto stało się mułowate jeszcze bardziej. Zaworek który kupiłem ma być sprawny były robione logi na nim i z nich widać ze turbo dmuchało bardzo dobrze. kupiłem z wtyczką kwadratową taką samą jaka w aucie siedzi.

Najgorsze jest to że po wymianie zaworka zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych.

Komputer u mechanika krzyknął błąd 01441 czujnik braku paliwa G210 - otwarty zwarty obwód do plusa.

Błąd wyskoczył jak miałem pół zbiornika a teraz mam pełen. Wskazówka paliwa na cyferblacie pokazuje normalnie.

Grzebałem po forach i znalazłem patent z rezystorem wpinanym do wtyczki od tego czujnika. niestety to nie pomogło. Czy możliwe że uszkodziłem jakieś okablowanie od tego czujnika wymieniając N75? Pomóżcie proszę bo już tracę cierpliwość do tej gadziny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czesc

najlepsza opcją jest zawsze podłącznie sprawnego zaworka od innego takiego samego auta i sprawdzenie co sie zepsuło.

może masz taką mozliwość, zresztą sporo na forum aut na części może od nich dostaniesz właściwy zaworek w dobrej cenie.

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy możliwe że uszkodziłem jakieś okablowanie od tego czujnika wymieniając N75?

zwyczajny zbieg okoliczności. Nie ma bata by uszkodzić jedno wymieniając drugie - nie ta wiązka. Nawet gdybyś miał rozebraną wtyczkę i włożył ją odwrotnie to też się nic nie stanie. Przyczyna leży gdzie indziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym zaworkiem to rozebrałem swój jeszcze raz przeczyściłem go dokładnie bardzo dobrze starałem się go złożyć i mam wrażenie że się poprawiło. Natomiast z tym kupionym auto w dalszym ciągu muł że ojej.

Mam pytanko czy jeśli zdejmę przewody z N75 od pompy i od gruszki i je połączę nie odpinając kostki z zaworka czy nie rozwalę turbiny wtedy oraz czy powinno wtedy auto ciągnąć tak jak trzeba?

W nawiązaniu do błędu 01441. Sprawdzałem opór na czujniku i według instrukcji http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/da08c3bf0117fdf9.html sam czujnik jakiś opór stawia stąd wniosek ze jest uszkodzone okablowanie od tego czujnika. Bo gdyby było zero to wtedy uwalony czujnik. Dlatego też po zdrutowaniu opornikiem nie dało się skasować błędu.

Przypomniało mi się że miej więcej w tym samym czasie poprawiałem 2 wtyczki gdyż kable w nich były już sparciałe i część drucików popękała. Zaznaczyłem je na zdjęciu. W wolnej chwili poprawie je jeszcze raz, może coś źle zrobiłem.

http://imageshack.us/photo/my-images/651/89269419.jpg/

Nic więcej raczej nie ruszałem w aucie. Jeśli te 2 wtyczki nie są powiązane z czujnikiem braku paliwa to gdzie szukać wiązki od tego czujnika aby móc ją dokładnie sprawdzić.

Sorry za trochę przydługawą wypowiedź ale starałem się dokładnie opisać co robiłem gdyż ta gadzina po nocach mi się już śni :confused4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiązka pewnie będzie biegła podłogą przy lewym lub prawym progu a tam o wilgoć (zwłaszcza po okresie zimowym) nie trudno. Nie dysponuję jednak materiałami dot. elektryki w A4 więc schematu nie wkleję. Jeśli połączysz wężyki z pomięciem N75 to pamiętaj, że wtedy turbo będzie cały czas pompować na full więc nie powinieneś przekraczać wtedy więcej jak 2.500 obrotów w celach np. diagnostycznych. Masz rację, że skoro po podaniu rezystancji opornikiem stałym o oporności wskazanej w poradniku powinieneś bez problemu błąd skasować a jeśli się to nie udaje to feler tkwi w wiązce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...