Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa klapki obiegu zamkniętego


rafal1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :hi:

Od jakiegoś czasu zauważyłem że nie słyszę zamykającej się klapy od obiegu zamkniętego. Więc postanowiłem to sprawdzić. Nie będę opisywał jak zdemontować schowek i silnik od wiatraka (bo będzie to konieczne). Taki opis jest np. tu http://www.a4-klub.pl/smf/a4_b5_odgrzybianie_klimatyzacji-t10719.0.html

A więc jak już mamy rozebrany schowek musimy najpierw odpiąć ten wężyk (foto 1) i sprawdzić na włączonym silniku, naciskając przycisk obiegu zamkniętego czy jest zasysane powietrze.

7b422f17b2fa9266m.jpg

Jeżeli wężyk zasysa powietrze to problem tkwi w tym cylinderku

3ae709b0f914462cm.jpg

Żeby się do niego dostać trzeba zdemontować wiatrak i w środku gdzie znajdują się klapki wypchnąć palcem ten biały zaczep.

e624b8d6d28aa854m.jpg

Następnie zabieramy się za sam cylinder jest on przytwierdzony jedną śruba która znajduję się z tyłu. Potrzebny do tego będzie bardzo krótki śrubokręt krzyżakowy

fcf4fd94be820847m.jpg

Powinien bez problemu wyjść

f684a394c498d9e6m.jpg

Zasada działania jest prosta. Kiedy naciśniemy przycisk obiegu zamkniętego, powietrze które jest zasysane przez wężyk ciągnie tłok w dół, a ramie zamyka klapę. Problem polegał na tym ze guma w środku cylindra popękała i powietrze nie mogło zassać tłoka. Żeby dostać się do środka trzeba dobrać się do zatrzasków. Jest to trochę upierdliwe ale da się zrobić

63e014f6316f95bbm.jpg

W środku znajduję się sprężyna i felerna guma w kształcie grzyba. Z powodów technicznych nie posiadam zdjęcia rozebranego urządzenia za co z góry przepraszam. Postaram się to narysować

9a419b81ea107391m.jpg

Co do naprawy to użyłem kawałka gumy z dętki od piłki. Wsadziłem ją od wewnętrznej strony na starą gumę i zamknąłem

1958972277e54797m.jpg

Po paru próbach kalpa się otwiera i zamyka, jeżeli znowu zacznie niedomagać będzie trzeba wymienić cały cylinder, bo raczej samej gumy się nie kupi

W razie pytań chętnie pomogę. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff. Nareszcie coś znalazłem w tym kierunku. Mam ten sam problem. Siłownik ma zdemontowany natomiast nie mogę go tak złożyć aby pompka lekko pracowała. Mam kontakt do gościa który ma takie cudo tylko zastanawiam się jak to zamontować z powrotem? Jakieś podpowiedzi?

Temat ogarnięty. Wymieniłem na nowy siłownik tzn. używany ale sprawny i wszystko śmiga.

Tak wygląda sam siłownik (STARY):

930f616f25a0a9d1m.jpg

No to go rozbieramy:

eb381140270d6cc7m.jpg

3c09db2ca8989ad0m.jpg

Na tym zdjęciu widać uszkodzoną gumową membranę ja ją troszę bardziej uszkodziłem jak rozebrałem siłownik to była przerwana na 1/4 długości obwodu:

8fb80ca60e7d92a3m.jpg

Dzięki kolego rafal1985 za pomoc. Kilka miesięcy się zastanawiałem jak go wykręcić wertowałem niemal każde forum nie tylko Audi. Wielkie dzięki.

Za używany siłownik zapłaciłem 30zł od anglika ale to nie ma znaczenia chyba że wymieniacie razem z białym ramieniem które jest przyczepiane do tego siłownika to wtedy trzeba ramie zmienić z wersji przystosowanej do ruchu prawostronnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Powiedz mi jeśli możesz w którym miejscu masz ten przycisk od zamkniętego obiegu . . ją to rozumiem że chodzi o powietrze które krąży w samochodzie albo pobierane Jest z zewnątrz tak. . a jeśli możesz bo Widze że masz takie samo autko powiedz mi czy jak wezmierz na nogi powietrze to intensywnie leci czy nie bo u mogę wogule co mogę z tym zrobić żeby to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk obiegu zamkniętego na panelu klimatyzacji to samochodzik z strzałką w środku. Jeśli włączysz obieg zamknięty to na wyświetlaczu pojawi się taki sam samochodzik ze strzałką a dmuchać powinien mocniej dmuchać (głośniej). Jeśli takiego objawy nie masz to masz ten sam problem co ja.

To ten przycisk w dolnym prawym rogu.

http://www.google.pl/imgres?q=audi+przycisk+recyrkulacji&um=1&hl=pl&sa=X&biw=1280&bih=607&tbm=isch&tbnid=XrRgey7cFjIHIM:&imgrefurl=http://www.e-warsztat.eu/2010/01/kody-bledow-climatronica-klimatronica/&docid=TecmGWFuugCxkM&w=300&h=225&ei=BNOVTq18j8mzBvWEwdEF&zoom=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha.Tylko że ją nie mam klimatyzacji co Jest trochę dziwne.Bo bez klimy to nie ma tego przycisku jak naprzyklad w astrze. Ogulnie sie pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo tego iż nie masz klimy to przycisk od recyrkulacji powinieneś mieć. Jest to taka zawinięta strzałka bez samochodziku a w Audi 80 b4 przycisk wyglądał tak

http://www.google.pl/imgres?q=obieg+zamkni%EAty+audi+a4&um=1&hl=pl&biw=1280&bih=607&tbm=isch&tbnid=Le4JLNGABtDykM:&imgrefurl=http://www.autoklimatyzacja.com.pl/%3Fpage%3Dklimatyzacja&docid=uv_jvrBrN4TfrM&imgurl=http://www.autoklimatyzacja.com.pl/images/panel1.gif&w=247&h=97&ei=5iuXTrKoG4v0sgbawcT4Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=648&vpy=416&dur=1760&hovh=77&hovw=197&tx=137&ty=48&sig=103198872903884559832&page=11&tbnh=59&tbnw=151&start=209&ndsp=21&ved=1t:429,r:10,s:209

AC - wiadomo Klima

REC - recyrkulacja (obieg zamknięty)

Faktycznie jeśli nie masz klimy to przycisku recyrkulacji nie masz. Wydaje ni się, że jeśli wyłączysz całkowicie nawiew to wtedy się włączy obieg zamknięty aby zanieczyszczenia powietrza (smród) nie dostały się do środka. Najłatwiej to sprawdzisz jak wykręcisz dmuchawę za dmuchawą u mnie jest klapa obiegu zamkniętego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącze sie do tematu żeby nie zakładac nowego :naughty: A co jeśli z tego węzyka który wchodzi do tego cylinderka nie leci powietrze ani go nie zasysa??? A błąd mam Potencjometr V71- G113 przerwa lub zwarcie do plusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obieg zamknięty można użyć tylko przy włączonej klimatyzacji? bo u mnie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Rafał - Obieg zamknięty można włączyć tylko przy włączonej klimie????? Dziwne u mnie właczam kiedy chcę. Czy to znaczy, że teraz gdy są mrozy klimatyzacja się nie włącza to też nie włączysz obiegu zamkniętego????

- Grzegorz - Jeśli ten wężyk nie zasysa powietrza to może zaworek sterujący jest zablokowany ten co jest przed gruszką podpięte są do niego dwa przewody elektryczne (sterowanie) i dwa wężyki jeden prowadzi do gruszki a drugi leci gdzieś do komory silnika. Zdejmij wężyk który idzie tam gdzieś do komory z zaworka i powinno cały czas zasysać. Jeśli nie to znaczy że gdzieś dalej masz nieszczelności w podciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Rafał - Obieg zamknięty można włączyć tylko przy włączonej klimie????? Dziwne u mnie właczam kiedy chcę. Czy to znaczy, że teraz gdy są mrozy klimatyzacja się nie włącza to też nie włączysz obiegu zamkniętego????

no u mnie właśnie tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba coś jest nie halo. Gdzieś słyszałem że można to ustawić VAG-COM. Tak aby obieg zamknięty otwierał się wtedy kiedy Ty chcesz, a nie samochód.

jak byś wiedział coś więcej w tym temacie daj znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie obieg można zamykać w dowolnym momencie. Czy to jest lato czy zima. Tylko pamiętajcie że silnik musi być na chodzie aby wężyk zasysał powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przepraszam że odgrzebuje stary temat w moim a4 b5 ktoś nagrzebal z elektryka i nie mam kabla od tego zaworka który steruje klapą obiegu zamkniętego czy podpowiedzi ktoś jak wyprowadzić to zasilanie czy mogę podpisać się gdzieś pod kable z panelu klimatronik a jak tak to pod które ? Bede wdzięczny za wszelkie porady .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...