Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKE] Skok sztangi turbiny


Fazi500

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do ekspertów. Jaki jest prawidłowy skok sztangi w silniku BKE. Normalnie mam juz dość tej moaszyny i problemów z turbiną. Turbina czyszczona w maju, nowy N75, nowe przewody podciśnienia i po przejechaniu 2000 km od czyszczenia - znowu przeładowuje. Ręce opadają, dzisiaj podłączyłem VAG z obserwacji skok sztangi 8 mm - czy to jest wartość prawidłowa?. Zachodzi podejrzenie, że mechanik nie wyczyścił turbiny, tylko rozruszał sztangę i skasował 350 zł.

z grupy 011 mam taki wynik, wygląda na nie pełny ruch łopatek turbiny.

Engine Speed Charge Pressure Boost Pressure Charge Pressure

TIME (G28) Control Status (actual) Control Duty Cycle

Marker STAMP

0,09 1407 OFF 989,4 9,9

0,25 1407 OFF 989,4 9,9

0,41 1407 OFF 989,4 9,9

0,56 1407 OFF 989,4 9,9

0,72 1407 OFF 989,4 9,9

0,89 1407 OFF 989,4 9,9

1,06 1407 OFF 989,4 9,9

1,23 1407 OFF 989,4 9,9

1,41 1407 OFF 989,4 9,9

1,58 1407 OFF 989,4 9,9

1,75 1407 ON 989,4 90,3

1,92 1407 ON 989,4 90,3

2,09 1386 ON 999,6 90,3

2,25 1386 ON 1009,8 90,3

2,41 1386 ON 1030,2 90,3

2,58 1386 ON 1040,4 90,3

Czekam, na podpowiedź kolegów, co dalej z tym fantem robić w niedziele ruszam na urlop a bez turbo to nie jazda, z góry dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mógł nie rozkręcać geometri tylko popsikać po niej VD 40 i rozruszać. Ja ogólnie turbo czyściłem sam ale przed czyszczeniem nie mogłem ręcznie ruszać sztangą a jak zdjąłem wężyk z gruszki i założyłem inny i ciągnołem ustnie powietrze żeby zrobić podciśnienie to sztanga szła i w pewnym momęcie stawała przeskok i szła dalej po czyszczeniu geometri mogłem sztangą ruszać ręcznie i jak zaciągałem powietrze to szła płynnie.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 13:27_________________________________________________Zrób 011 i wklej do diagnostyki vag może mechanik jakiś mało kumaty i przestawił ci sztange i teraz przeładowywuje choć wyczyszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mógł nie rozkręcać geometri tylko popsikać po niej VD 40 i rozruszać. Ja ogólnie turbo czyściłem sam ale przed czyszczeniem nie mogłem ręcznie ruszać sztangą a jak zdjąłem wężyk z gruszki i założyłem inny i ciągnołem ustnie powietrze żeby zrobić podciśnienie to sztanga szła i w pewnym momęcie stawała przeskok i szła dalej po czyszczeniu geometri mogłem sztangą ruszać ręcznie i jak zaciągałem powietrze to szła płynnie.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2011, 13:27_________________________________________________Zrób 011 i wklej do diagnostyki vag może mechanik jakiś mało kumaty i przestawił ci sztange i teraz przeładowywuje choć wyczyszczone.

ja bym tam raczej WD 40 nie psikał. To jest niby penetrator ale też troche smarowidło. Przy wysokiej temp to niby wyparowuje ale zostaje taki dziwny osad który może być zaczątkiem do kolejnego zasyfienia. Jesli już czyms pryskac to polecam zmywacz do hamulców, szybko paruje praktycznie do zera a ten osad co jest na kierownicach itp to poprostu spływa. Wylko do tego trzeba by odkręcić wydech od turbiny i tam do środka bezpośrednio pryskać. Z tym ze nie wiem czy taki zabieg ma większy sens.

Rozruszać to najlepiej na sucho i jesli sie uda to jeździć a jesli nie pójdzie na sucho to mało prawdopodobne że pryskanie czymć tam pomorze bo wtedy już jest taka ilość nagaru że trzeba to ręcznie papierem ściernym zeszlifować.

Pozatym ważna sprawa. Przerabiałem to nie dawno. Wyczyściłem turbine i po 2 miesiącach miałem to samo. tzn usunąłem sam nagar, ale tam sie na tej powierzchni co chodza kierownice wżery na których sie osadza jeszcze szybciej i jest lipa. Trzeba to wypolerować praktycznie na lusterko i wtedy działa wszystko pieknie. W sobote to zrobiłem i wreszcie jeździ jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, już po wizycie u mechanika. Przyczyna przeładowania zostaje nieznana, mechanik sprawdził działanie gruchy pompką podciśnieniową stwierdził, że jest OK. Dodatkowo zdemontował i przedmuchał sprężonym powietrzem wężyki podciśnieniowe. Skok sztangi wynosi około 10 mm (czytając forum za mało). Naradzie turbina pracuje prawidłowo, log dynamiczny OK. Jutro ruszam w trasę, to przegonie trochę turbinkę. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 23 Lipiec 2011, 08:22_________________________________________________Witam ponownie, problem z turbiną wraca w mojej audi jak bumerang. Minęło dwa miesiące i znowu obcina turbinę. Postanowiłem zabrać się do roboty samemu w myśl powiedzenia "jak chcesz mieć coś zrobione dobrze - zrób to sam". Po wyjęciu turbiny okazało się, że dźwignia sterowania łopatkami zacina się mniej więcej w połowie skoku. Była wcześniej czyszczona, ale niedokładnie. Po wyczyszczeniu i złożeniu turbiny zmierzyłem skok dźwigni, który dla GT1748v wynosi 17 mm. Pozdrawiam wszystkich - temat można zamknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...