Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] BRB Proszę o opinie na temat wirusa


gomezo

Rekomendowane odpowiedzi

standardowy soft czemu taki niski Nm?

o właśnie , niski bo w trakcie robienia serii okazało się ,że turbina ładuje 1bar zamiast 1,2bara i wolałem nie szaleć bo niewiem dlaczego tak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

standardowy soft czemu taki niski Nm?

o właśnie , niski bo w trakcie robienia serii okazało się ,że turbina ładuje 1bar zamiast 1,2bara i wolałem nie szaleć bo niewiem dlaczego tak było

czyli przyjechales niesprawnym autem na moda,czy inaczej mam to rozumiec i jak?

jaka przyczyna tego niedoladowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niski Nm???

przeciez tam jest 228mm sprzeglo i ciezka buda!

mam takie samo sprzeglo i Nm duuuuuuuzo wiecej i jakos daje rade.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :

Po rocznej przerwie i 17000km chciałbym się podzielić wrażeniami po programie w dynosoft. Czekałem tak długo ponieważ uważam ,że wypowiadanie się po pięciu dniach po programie jest małowiarogodne. Na początku wyjaśnię ,że niedoładowanie turbiny według gościa w dyno.. była elektroniczna ingerencja prawdopodobnie w ASO w niemczech bo samochód jeździł w nestle w lissingu i wątpliwe jest żeby ktoś tam kręcił na własną ręke.

W dyno aligator twierdził , że" przestawił" na prawidłową wartoś ale dla bezpieczeństwa zrobił delikatny soft . Ale wracając do wrażeń z jazdy to oczywiście same plusy spalanie - 0,4l , mimo niskiego nm to samochód zachowuje się zdecydowanie lepiej zwłaszcza od 2500 obr do 4000 obr/min. Z samochodem się nic nie dzieję silnik pracuje po przejechaniu 17000km na chipie bez zarzutu.

Z czystym sumieniem mogę polecić dynosoft

ps. Czy bez hamowni można sprawdzić ładowanie turbiny bo poprosiłem o to przy wymianie oleju w aso Kraków i koleś na koniec przy wydawaniu kluczyków stwierdził ,że jeszt ok ale jak pytałem o dokładną wartość niepotrafił mi odpowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hahaha w aso to pracuja same glaby,musisz zrobic loga dynamicznego 011,jak nie wiesz co to ,to wejdz do dzialu diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady teraz wiem co mam zrobić.

A co do pracy serwisu Audi na Zakopiance w Krakowie to mam faktycznie mieszane odczucia . Samochód kupowałem w Automeritum z Krakowa , niby wszystko ok. , książka , mirnik lakieru i telefon do poprzedniego właściciela w Niemczech sprawdzone więc nic tylko brać ale mimo wszystko postanowiłem sprawdzić samochód w serwisie bo koszt takiej inspekcji to 250zł czyli przy wartości auta niewiele ."Melepeta "z serwisu sprawdził lakier ,zawieszenie i porównał historię w systemie z książką a na koniec podłączył kompa i zrobił diagnostykę wyrok ..... wszystko ok. Ale ja jako kompletny laik i właściciel poprzednio focusa 1,8 td zauważyłem ,że autko pracuje głośniej od mojego starego zardzewiałego (nigdy więcej) forda na co melepeta mówi : " panie to jest silnik 1,9 one tak mają a najważniejsze jest co pokazuje komputer a on mówi ,że jest ok , skoro pracownik serwisu tak mówi to widocznie te silniki tak "klekotają" .Samochód kupiony , po przejechaniu 1200km przyszła pora na wymianę oleju więc jadę do serwisu i proszę pana który przyjmuję samochód żeby sprawdził samochód pod kątem głośnej pracy , kawka ,herbatka 2h mija i odbieram autko .Na moje pytanie o pracę silnika mechanik który wymieniał olej mówi "panie to jest silnik 1,9 one tak klekotają".Skoro melepeta nr 1 stwierdził , że tak ma być i melepeta nr 2 to potwierdził więc tak ma być.Mija miesiąc sprawdzam bagnet i pełna konsternacja oleju jest więcej niż było a jego lepkość bardziej przypomina brudną wodę niż olej. Jadę tym razem do znajomego mechanika i koleś mnie rozwalił bo bez podnoszenia maski bez podłączenia kompa stwierdził "synek co on ci tak głośno pracuje pewnie ci hydropopychacze poszły" po wymianie popychaczy nagle samochód pracuje o 20% ciszej.Tak sprawdzali mi samochód w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w ASO to szympansy od wymiany olei, choć na jedno ASO musi byś jeden mechanik i teoretycznie tak jest z tym że zajęty jest grubszymi sprawami.

1. Kolego Gomezo... to co napiszę nie jest jakąś wyrocznią, lecz zwrócił bym uwagę na następujące rzeczy.

a) hydropopychacze inaczej hydrolegulatory po wymianie chodzą ciszej, ok. Silniki na pompo wtryskach z natury chodzą głośniej szczególnie zimne stąd "szympansy" mogli odpowiadać ten typ tak ma.

B) także posiadam BRB 2007 tylko bez DPF'a seryjnie + Turbo KKK od AWX GT17 + dolot od IC, (1.9 BRB są jedne z mniej uprzykrzających człowiekowi życie) i tu moja sugestia, napisałeś:

Mija miesiąc sprawdzam bagnet i pełna konsternacja oleju jest więcej niż było a jego lepkość bardziej przypomina brudną wodę niż olej.

B) poczynił bym pierwsze kroki w celu profesjonalnej de aktywacji tego debilnego urządzenia (dpf), dynosoft Aligator (jeśli on to robił) robiąc mapy powinien od razu Ci to zasugerować że po "podlaniu gnojówką" zadynienie może być zupelnie inne, pompowało Ci turbo 1bar, zamiast 1,2bara poczynił coś w tym kierunku aby "sprawdzić" czy wyziew spalin jest nie zakłócony, czy po prostu dodal ciśnienia krótko pisząc elektronicznie kazał turbince pompować serie. Nie wiem domniemywam nie było mnie tam :).

c) To samo się tyczy podwyższonego stanu oleju na bagnecie, to także typowa dysfunkcja jakaś DPF'a, lub ukladu wydechowego, sam Ci osobiście napiszę ze mam tylko katalizator (ktorego chialem wyciąć, lecz dostęp jest trudny) i ciut wstrzymuje turbinke z dolnych partii obrotów pomimo braku dpf'a i większej turbiny. Nie będe za bardzo sie rozpisywał, jaki to może mieć wpływ na Tw. Turbo GT16 i ciśnienie na moje oko wróżki ~1,4bara. Nie jest to bardzo dużo nie tym się martw, lecz tym co powoduję brak swobodnego wyziewu spalin (ogromne temperatury na turbo)... EGT/ stąd może ciąć Nm ...

d) zaobserwuj poziom płyn chłodniczego, czy nie ubywa, lub czy ze zbiorniczka nie wali spalinami nie lecą bąble po odkręceniu...

e) zalewaj olej Motul zgodny ze specyfikacją VAG, chyba ze usuniesz w cholerę dpf to lej Motul specyfic 505.01 wymieniaj co 10tkm.

Piotrek98igo ma troszkę racji zadając pytanie Ci, czy pojechałeś niesprawnym autem modzić...

Mechanik mechanikiem profesjonalna diagnostyka, diagnostyką jedno się nie obejdzie bez drugiego... Poszukaj kogoś z okolic na klubie, aby Ci pomógł wykonać komplet logów. Teraz jest to Twoim priorytetem. (nie licz na ASO) ;-).

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady teraz wiem co mam zrobić.

A co do pracy serwisu Audi na Zakopiance w Krakowie to mam faktycznie mieszane odczucia . Samochód kupowałem w Automeritum z Krakowa , niby wszystko ok. , książka , mirnik lakieru i telefon do poprzedniego właściciela w Niemczech sprawdzone więc nic tylko brać ale mimo wszystko postanowiłem sprawdzić samochód w serwisie bo koszt takiej inspekcji to 250zł czyli przy wartości auta niewiele ."Melepeta "z serwisu sprawdził lakier ,zawieszenie i porównał historię w systemie z książką a na koniec podłączył kompa i zrobił diagnostykę wyrok ..... wszystko ok. Ale ja jako kompletny laik i właściciel poprzednio focusa 1,8 td zauważyłem ,że autko pracuje głośniej od mojego starego zardzewiałego (nigdy więcej) forda na co melepeta mówi : " panie to jest silnik 1,9 one tak mają a najważniejsze jest co pokazuje komputer a on mówi ,że jest ok , skoro pracownik serwisu tak mówi to widocznie te silniki tak "klekotają" .Samochód kupiony , po przejechaniu 1200km przyszła pora na wymianę oleju więc jadę do serwisu i proszę pana który przyjmuję samochód żeby sprawdził samochód pod kątem głośnej pracy , kawka ,herbatka 2h mija i odbieram autko .Na moje pytanie o pracę silnika mechanik który wymieniał olej mówi "panie to jest silnik 1,9 one tak klekotają".Skoro melepeta nr 1 stwierdził , że tak ma być i melepeta nr 2 to potwierdził więc tak ma być.Mija miesiąc sprawdzam bagnet i pełna konsternacja oleju jest więcej niż było a jego lepkość bardziej przypomina brudną wodę niż olej. Jadę tym razem do znajomego mechanika i koleś mnie rozwalił bo bez podnoszenia maski bez podłączenia kompa stwierdził "synek co on ci tak głośno pracuje pewnie ci hydropopychacze poszły" po wymianie popychaczy nagle samochód pracuje o 20% ciszej.Tak sprawdzali mi samochód w serwisie.

Odgrzebałem trochę ten wątek... ale 2 lata temu już ponad, kupowałem przez Automeritum autko z DE i tak naprawdę nic w nim prócz standardowego dla spokojności sumienia rozrządu i zmiany płynów nie robiłem :) generalnie akurat może ci się taki egzemplarz trafił :)

Sprawdzałem autko miernikiem, kompem itd, nie jechałem do ASO ani innych magików na kontrole :wink: no i narzekać nie mogę jest OK

Przy ostatniej wymianie oleju zauwyażyliśmy spory jego nadmiar... więc teraz wywalony został DPF i efekty będą mam nadzieję dobre, póki co spadło spalanie miejskie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...