Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


kantor8

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o analizę logów. Moja bryczka ostatnio gorzej chodzi. wywaliłem katalizator ale jej nie za bardzo pomogło. Zrobiłem nią 18 tyś. km od września 2007 i w porównaniu z jej początkami u mnie to teraz tak nie śmiga.

Grupa 011 dynamicznie:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e51fe7f9ea514e66

e51fe7f9ea514e66.jpg

Grupy 003 008 010 dynamicznie:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b5baeedac8991e61

b5baeedac8991e61.jpg

Grupa 000 Dynamicznie:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=928fa50bc6862007

928fa50bc6862007.jpg

Grupy 001 004 dynamicznie:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=0ba541cd5ce179b0

0ba541cd5ce179b0.jpg

Grupa 003 measuring blocs i basic settings:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=15395b94caaebf9f

15395b94caaebf9f.jpg

Grupa 000 basic settings:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b43f9b428570b20d

b43f9b428570b20d.jpg

Grupa 011 measuring blocks:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=35045f2e57dde32f

35045f2e57dde32f.jpg

Grupa 004 basic settings:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b4685001c23dfc17

b4685001c23dfc17.jpg

Nie wiem czemu ale nie mogłem zrobic 011 w basic settings ponieważ wyskakiwał komunikat "not available"..... a u kolegi w pasacie 98 rok, afn było ok. Podobno w tych starszych modelach nie jest dostępna ta opcja. Czy to znaczy że nie da się sprawdzic wogóle tych opcji z grupy 011 w basic settings.

[br]Dopisany: 11 Luty 2008, 22:13 _________________________________________________ :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest źle kolego :th:

wrzuciłeś logi bo coś mu dolega?

od 2.3 do 3 tys obr cos turbinka niedoładowuje za bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, nie doładowuje. Tylko widzisz kolego lukjar7 ja szukam tego przyczyny. Jak napisałem katalizator już wywaliłem, no i co dalej robic??? czy kierownice do czyszczenia????

może kierowniczki zacinają się jak są otwarte, ja dopiero się uczę ;)

trzeba czekać na naszych masterów :cool:

pre_pl, Spanky, Murzyn, lukaszr do tablicy :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu ale nie mogłem zrobic 011 w basic settings ponieważ wyskakiwał komunikat "not available".....

niestety Twój sterownik nie obsługuje tej funkcji ....

a co do logów:

-statyczny kat wtrysku do korekty

-to delikatnie przycinaja sie kierownice [masowanie prawa noga oraz kuracja WD-40 powinna pomoc

-[003] zrob jeszcze raz BS ...

rerszta wylada zadowalajaco .... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-statyczny kat wtrysku do korekty

-to delikatnie przycinaja sie kierownice [masowanie prawa noga oraz kuracja WD-40 powinna pomoc

-[003] zrob jeszcze raz BS ...

rerszta wylada zadowalajaco .... :naughty:

Spanky, chyba zacznę przychodzić wcześniej, bo zawsze rano zdążysz napisać coś przede mną :tongue4::polew:

A teraz do rzeczy ... przychylam się zdecydowanie do tego co napisał Spanky :th:

Oprócz tego pragnę dodać, że może za niedługo być do wymiany termostat, albo mi się tylko wydaje - zrobiłbyś jeszcze 007 STAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:th:Dzięki za ocenę. Miałem się brać za wyciąganie turbinki i za czyszczenie kierownic. No i dlaczego turbina podaje potem niższe niż wymagane (pole nr 2 grupa 011 dynamiczne) ciśnienie doładowania. Czy to tak ma być że jak przeładuje to potem ma być niższe???? :mysli:

Zastanawia mnie Grupa 004 basic settings. W tabelach wartości zmierzonych podawana jest wartość jak poniżej a u mnie jest w obu kolumnach (kąt początku wtrysku rzeczywisty i wymagany) około 7° OT.

Poniżej wycinek tabeli wartości zmierzonych dla silnika AFN w grupie 004:

Grupa 4 1 Obroty silnika w O/min 861..945 2850..3150

2 Kąt początku wtrysku rzeczywisty 2°n.OT..4°v.OT 8..12°v.OT

3 Kąt wtrysku wymagany 2°n.OT..4°v.OT 8..12°.v.OT

4 Kąt synchronizacji 2..95 60..98

No i a propos czy kąt początku wtrysku rzeczywisty nie powinien być w polu nr 3 (Einspritzbeginn ist), a Kąt wtrysku wymagany w polu nr 2 (Einspritzbeginnbegin soll). http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=16622.msg195554#msg195554 - tutaj kąt początku wtrysku rzeczywisty jest w polu nr 2 grupa 004

http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_4_Zylinder_VE.html - tutaj kąt początku wtrysku rzeczywisty jest w polu nr 3 grupa 004

Czy w vagu po ustawieniu kąta wtrysku będę go mógł sprawdzić w grupie 000 Basic settings pole nr 2 i ile powinien wynosić???? i Czy podczas regulacji kąta wtrysku pompą trzeba odłączać Vaga (np. zamykać program). Wiem, że opisane jest ustawianie kąta wtrysku, ale zastanwia mnie czy za kazdym razem jak przestawię pompę to trzeba z powrotem uruchamiać program.

003 i 007 basic settings zrobię jutro.[br]Dopisany: 12 Luty 2008, 19:43 _________________________________________________Jeśli chodzi o operacje z WD jak napisał kolega Spanky to gdzie mam to zrobić???????? :shocked: Na sztandze????? :mysli: Gdzie psiknąć i czy może pouszać sztangą recznie???? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczny kąt wtrysku w Twoim silniku ustawiasz na podstawie grupy 000, poz 2 BS.

Wykonujesz pomiar po każdej zmianie na rozrządzie, aż wartość będzie w przedziale 49-54.

Przed wyłączeniem auta wychodź z trybu Basic Settings.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki. Czyli już wiem że trzeba wychodzić z BS. Ale jak mam zrobić

to delikatnie przycinaja sie kierownice [masowanie prawa noga oraz kuracja WD-40 powinna pomoc

o czym pisze Spanky. Psikać WD po sztandze???? [br]Dopisany: 13 Luty 2008, 09:55 _________________________________________________Umieszczam logi BS mojej audi gr. 003 :gwizdanie:tak jak pisałeś Spanky, żeby zrobić jeszcze raz 003 BS :hi:

dd4dceff9359fa45.jpg

Ponadto prosiłbym jeszcze o analizę logów kolegi afn'a. U niego problem był z stat. kątem wtrysku. Wynosił 255. Dzisiaj go zbiliśmy do 63. Ale auto jeszcze szwankuje; jak go zapalisz to łapie obroty około 1400. Po około 1 minucie spada na 900. Ale zdarza się że przy zatrzymaniu na skrzyżowaniu sobie "reguluje".

7459becaf7b639e0.jpg

5fa985c4eebd4c23.jpg

e96fd616d6936ea0.jpg

Przy tym wyskoczyły takie kody błędów:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 038 906 018 P

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1623

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 00028

2 Faults Found:

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa napewno 003 BS ... wygladaja mi na normalne a nie BS ... :mysli:

co do kolegi to przeplywomierz do czyszczenia/wymiany [obcina dawki] .. kiedy wymieniany byl filtr powietrza ?

a problemy z odpalaniem i obrotami wywolane sa tym błedem :

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

na 99% czujnik temp do wymiany.

p.s zrobcie jeszcze statyczne 007 ....

drugi bład skasujcie i jak dobrze ustawiliscie kat wtrysku [000BS 49-54] to sie nie powinien juz pojawic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj ałączam jeeszzce dodatkowo logi po ustawienu przezemnie kata wtrysku. Oczywiście korzystałem z pomocy "warsztat- zrób to sam". Wcześniej Lukasz pisał żebym zrobić 007 stat. więc załączam. Autko dobrze chodzi aczkolwiek czasem lepiej a czasem gorzej. W porównaniu z brata a4 również ten sam model to jest gorsza pod względem silnika.

I jak mogłby ktoś napisać co znaczy blok 013 i jak się mają te wartości>>> :slina:

000 basic settings

c78d455964f4d71a.jpg

013 measuring blocks

d9c7e55a19c19a88.jpg

007 measuring blocks

0364d5b76a337ae3.jpg

004 BS

35b5c9f687375a63.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany, chyba, że nie dogrzałeś auta przed logami.

Co do grupy 004 BS to chyba zrobiłeś zwykła próbę statyczną, bo na Basic Settings to to nie wygląda.

Korekcje w bloku 013 są ok.

Blok 013 opisuje odchylenia w dawkach na poszczególnych cylindrach - jeżeli komputer rozpoznaje odchylenie to koryguje dawki na poszczególnych cylindrach (większa lub mniejsza dawka): jeżeli wartości są na + to cylinder wskazuje mniejszą moc i dostaje większą dawkę paliwa, jeżeli - to cylinder wykazuje większą moc i zasilany jest mniejszą dawką paliwa. Oczywiście zużycie też można tu mniej więcej określić. Na ich podstawie można też w przybliżeniu (ale nie jest to reguła) określić przebieg auta (u Ciebie pewnie może 130 tyś km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki kolego lukaszr.

Jeśli chodzi o grupę 004 to jest to ne pewno BS. 007 i 013 nie możnabyło zrobić w BS - zrobiłem więc w zwykłym. [br]Dopisany: 20 Luty 2008, 19:07 _________________________________________________A po czym poznajesz że jest czujnik do wymiany?????? i co on powoduje w aucie, np. że może bedzie gorzej chodziło, czy więcej paliło???[br]Dopisany: 20 Luty 2008, 19:11 _________________________________________________Autko miało 90 st temp. na liczniku.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o grupę 004 to jest to ne pewno BS. 007 i 013 nie możnabyło zrobić w BS - zrobiłem więc w zwykłym.

Grupy 007 i 013 robi się tylko statycznie.

A po czym poznajesz że jest czujnik do wymiany?????? i co on powoduje w aucie, np. że może bedzie gorzej chodziło, czy więcej paliło???

Nie czujnik tylko termostat - masz niedogrzane auto, poprzez co na pewno trochę bardziej zużywa się silnik i może więcej palić gdyż masz większe dawki paliwa.

Autko miało 90 st temp. na liczniku.......

Autko jak ma już 82-84 stopnie to wskazówka stoi na 90 stopniach.

Dla pewności porównaj 2 wartości i wrzuć na forum (na zimnym silniku i na gorącym):

1. w ENGINE, grupa 007, poz. 4

2. w INSTRUMENTS, grupa 003, poz. 1

Wtedy będziemy wiedzieli, że to na pewno termostat czy to czasem czujnik nie szwankuje, ale stawiam na termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa napewno 003 BS ... wygladaja mi na normalne a nie BS ... :mysli:

to są na pewno BS......

- jeśli to znaczy że Lmm jest ok to przyczynatego że gorzej chodzi są pewnie kierownice trubinki. I nadal nie wiem jak się wziąść za ich rozruszanie. >>>> czy odkręcic obudowę filtra>>> i tam pod gruszką jest sztanga>>> psikać po niej i ruszać >>>> :kwasny:

Dzisiaj jak odkręciłem wąż od Intercoolera przyu chlodnicy to tam się pojawia olej.... czy to normalne>>>podobno tetypy tak mają.......

Poniżej wklejam logi na zimnym silniku. Jak będę jechał do pracy to zrobię na rozgrzanym silniku.

P.S. A czy może mi ktoś wyjaśnic na czym polega praca w bloku "instruments" - tam w measuring blocks wyswietlają mi się 4 pola w których są wartości. I moje pytanie czym one się różnią od wartości z bloku "engine" np temperatury cieczy chłodzącej czy tez paliwa itd. w instruments temp cieczy chlodzącej wynosi 50 a w engine około 30 st. Dlaczego???? pewnie ma tak być a czy może mi to ktoś przyblizyć. No i co wiecej można wywnioskować z tego bloku???? :mysli:

To jest na pewo BS. spanky, a dlaczego wygląda Ci to na Zwykłe.

I dodatkowo dla czego tem cieczy chłodz

Blok instruments >>> grupa measuring blocks >>> pole 003

a4e04068660e6a88.jpg

Blok engine >>> grupa measuring blocks >>> pole 007

d5b4377897374ca7.jpg

[br]Dopisany: 21 Luty 2008, 18:13 _________________________________________________A czy na gorącym silniku silniku jak wskazówka osiągnie 90 st. na liczniku to mogę już zacząć robić logi - czy może raczej dla pewności jeszcze go troszkę pobutowac.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa napewno 003 BS ... wygladaja mi na normalne a nie BS ... :mysli:

to są na pewno BS......

- jeśli to znaczy że Lmm jest ok to przyczynatego że gorzej chodzi są pewnie kierownice trubinki. I nadal nie wiem jak się wziąść za ich rozruszanie. >>>> czy odkręcic obudowę filtra>>> i tam pod gruszką jest sztanga>>> psikać po niej i ruszać >>>> :kwasny:

Dzisiaj jak odkręciłem wąż od Intercoolera przyu chlodnicy to tam się pojawia olej.... czy to

normalne>>>podobno tetypy tak mają.......

Poniżej wklejam logi na zimnym silniku. Jak będę jechał do pracy to zrobię na rozgrzanym silniku.

P.S. A czy może mi ktoś wyjaśnic na czym polega praca w bloku "instruments" - tam w measuring blocks wyswietlają mi się 4 pola w których są wartości. I moje pytanie czym one się różnią od wartości z bloku "engine" np temperatury cieczy chłodzącej czy tez paliwa itd. w instruments temp cieczy chlodzącej wynosi 50 a w engine około 30 st. Dlaczego???? pewnie ma tak być a czy może mi to ktoś przyblizyć. No i co wiecej można wywnioskować z tego bloku???? :mysli:

To jest na pewo BS. spanky, a dlaczego wygląda Ci to na Zwykłe.

A czy na gorącym silniku silniku jak wskazówka osiągnie 90 st. na liczniku to mogę już zacząć robić logi - czy może raczej dla pewności jeszcze go troszkę pobutowac.... :evil:

temat rozruszania sztangi bbyl wielokrotnie poruszany [poszukaj]

co do wskazan zegrów ... to zobacz skale na zegarach .. masz tam gdzies 30 stopni ... ? :wink4:

tak jak osiagnie 90 stopni na Vag'u mozna smialo robic logi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam jeszcze pytanie odnosnie cisninia doładowania. W logu dynamicznym 011 żądanie mapy to 1748.2 natomiast wartość rzeczywista jest czasami mniejsza a czasami większa. To że jest poczatkowo większa to znaczy że turbinka przeładowuje, natomiast dlaczego potem przez jakiś czas jest mniejsza???? z czym to jest związane.

2. Ponawaim pytanie z poprzedniego mojego postu dot. wyjaśnienia wartości z bloku instruments...... :kwasny::wallbash:[br]Dopisany: 22 Luty 2008, 21:05 _________________________________________________Ostatnio miałem problem z akumulatorem. Kupiłem Centrę 72Ah, 680A. Do mojego piwinna być (zgodnie z kodami z bagażnika wpisanymi na stronie internetowej niemieckiej) 360A, 80 Ah. Tylko że takiego 360 A to nie ma. Podobno są to jakieś inne jednostki, DIN, czy CCA(SAE). :blink:

Po podłączeniu vaga i zrobieniu autotestu wyskoczyły mi błędy: p.s mam nadzieje że to spowodowane było ta słabą beterią.

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 CE

Component and/or Version: 1.9l R4 EDC 00SG 0605

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 06335

1 Fault Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35,45,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 CE

Component: 1.9l R4 EDC 00SG 0605

Coding: 00002

Shop #: WSC 06335

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4D0 907 379 G

Component: ABS/EDS BOSCH 5 7590

Coding: 0265109001

Shop #: BB 37590

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 820 043 H

Coding: 00043

Shop #: WSC 06335

Note: Excessive Comm Errors

Address 15 -------------------------------------------------------

Controller: 8A0 959 655 C

Component: Airbag V AUDI D00

Coding: 01022

Shop #: WSC 06334

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 919 033 A

Component: B5_KOMBIINSTRUMENT D06

Coding: 00140

Shop #: WSC 06335

No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------

Controller: 4A0 953 234

Component: IMMO AUZ9Z0T0613581 D76

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

01176 - Key

07-10 - Signal to Low - Intermittent

End -------------------------------------------------------

Jesli chodzi o błąd klimy to pojawia sie dość często. Ona poza tym czasami miga. Podobno trezba poprawić luty na panelu sterowania. Proszę o odczytanie tych błędów szanownych znawców :hi:[br]Dopisany: 27 Luty 2008, 11:09 _________________________________________________Tutaj poniżej wklejam logi z kolegi audi A4, 1.9 tdi 110 KM, rok prod 1999r. Teraz pracuje u niego w garażu - no to musiałem jego nowy zakup zdiagnozować ...... proszę o opinie.

fdf43dcb61690a88.jpg

653795744b5e0e4a.jpg

0bf3c6338473fbe8.jpg

dfbcf6237f3aee29.jpg

1acc8593c89746e6.jpg

e968fa720b9b8ff8.jpg

5238e69a84dcf50a.jpg

Wydaje mi się że Lmm obcina i to znacznie, zastanawia mnie turbina, bo trochę chyba przeładowuje, :wallbash:

No i jest problem z termostatem. Sprawdzałem temp G62 i G2 na rozgrzanym silniku, wartości były takie same. Na zimnym silniku w engine wartości temp paliwa, cieczy chlodzącej i powietrza były różne od siebie, niestety nie mam zrobionych logów. - jak porównałem z temp. w instruments to różnica wynosiła około 15 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-turbulum zdrowo pompuje

-termostat do wymiany [po doporwadzeniu termiki silnika wypowiem sie na temat kata wtrysku :wink4:]

-lmm nisko mierzy i obcina dawki [wymienic filtr powietrza/wymyc lmm/w najgorszym przypadky wymienic na nowy]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:kox: tak właśnie myślałem, ale dzięki spanky, jednak jak ktoś fachowym okiem spojrzy i powie to lepiej się z tym czuje. :gwizdanie: zrobie logi jak mu wyczyszczę przepływke. Termostat też będziemy wymieniać. Myślę że czujniki są ok???[br]Dopisany: 29 Luty 2008, 20:20 _________________________________________________odnawiam temat poniewaz nie chcę zakładać aby nie zaśmiecać. Otóż w moim afn-ie podczas obserwacji ruchów sztangi widzę że jak daję mu maks obrotów to ładnie skacze ale z ok. 1 sek. opóźnieniem. Czyli daję gaz i widzę że podskoczy sztanga ale za chwilkę. I teraz zastanawiam się czy to problem z kierownicami bo autko trochę przeładowuje na vagu, czy może zaworek n 75 zle ssie.

wogóle to czy mozna sprawdzić zaworek w jakiś mechaniczny sposób, np. odpinając przwód od mieszka sterujacego ciśnieniem, np, jakoś czy trzyma ciśnienie..... proszę nie krytykować jeśli to jest ostro źle wymyslone...

Po drugie to jak mi autko trochę przeładowuje to pierwsze zacząć od wyczyszczenia turbiny a potem n 75....????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po drugie to jak mi autko trochę przeładowuje to pierwsze zacząć od wyczyszczenia turbiny a potem n 75....????

co rozumiesz pod pojeciem troche ?

90 % problemow z doladowaniem to problemy mechaniczne turbo .... [niestety taka wada wynalzku VGT :wink4: ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...