Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Jak vagiem sprawdzić stan pompy wtryskowej?


kudalty66

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

jak w temacie, wiem że w Engine, grupie 1szej można to zrobić, potrzebuję jakieś wartości z którymi mogę swoje porównać,.

I ewentualnie procedurę sprawdzenia.

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi ci o to że log 001 statyczny pierwsza kolumna to obroty dróga dawka paliwa trzecia napięcie na sterowniku pompy czwarta temperatura (do logów rozgrzany samochód 90 stopni). Chodzi o to żeby dawka nie szalała i napięcie na pompie zbytno sie nie zmieniało na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG iem nie mozna stwierdzic stanu pompy. Mozna domniemywac w jakim jest stanie i czy nalezy ją sprawdzic w warsztacie wyposazonym w odpowiednie przyrzady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG iem nie mozna stwierdzic stanu pompy. Mozna domniemywac w jakim jest stanie i czy nalezy ją sprawdzic w warsztacie wyposazonym w odpowiednie przyrzady.

też o tym słyszałem :confused4: ,podobnie jak z vacuumpompą tyle ,że przy tej drugiej jest prościej ze sprawdzeniem bez wyciągania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi ci o to że log 001 statyczny pierwsza kolumna to obroty dróga dawka paliwa trzecia napięcie na sterowniku pompy czwarta temperatura (do logów rozgrzany samochód 90 stopni). Chodzi o to żeby dawka nie szalała i napięcie na pompie zbytno sie nie zmieniało na wolnych obrotach.

gdzieś na forum tez to znalazłem, tylklo teraz nie mogę, byłoby dobrze miec wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W telegraficznym skroci

w 001: obroty, dawka, czas trwania wtrysku (chyba wyrazony w kacie walka) - generalna zasada:

- obciazony silnik (np klima) duza dwaka i duzy czas

- nieobciazony: mniejsza dawka i mniejszy czas

- pompa padaka (popularna kombinacja) mala dawka i duzy czas

- tiptronic obciaza bardziej niz manual (podobnie obstawiam multi)

- mala dawka to tez i mniejsze korekcje w 013 i 014 (padaka VP44 cieszyc moze malymi korekcjami)

- podniesione wolne obroty (mozna w adaptacjach to zrobic) to i dawka wzrosnie

- mozna dawke widziana (nie faktyczna) "podkalibrowac" w adaptacjach

- zle ustawiony kat wtrysku (a nawet poprawnie ale nie pozwalajacy pompie osiagnac zadany kat wtrysku) i dawka moze wzrosnac

=> kat wtrysku opisalem w http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=103408

przyklad normalnosci

742 6.5 19

przyklad padaki

742 3.5 27

To tyle jezeli chodzi o dawke... jest jeszcze sterowanie katem wtrysku - jezeli pompa teoretycznie powinna osiagac zadny kat (patrz link wyzej) a dziwnie go w 004S nie osiaga i ma wysterowanie 100% to raczej jest uszkodzona

Do pelni szczescia dochodzi w AKN (jak i AFB) mogacy wystapic zgon tranzystorka w elektronice co niektorym (pewnie Ci co na kolanach do Czestochowy chodza) upieka sie i sprawa konczy sie na lutowaniu + 10pln na tranzystor a innym na wymianie elektroniki z elektrozaworami + kalibracja (czytaj z wysylka do serwisu, mechanikiem co to demontuje i montuje jakies 2 kola)

Pomp jest n rodzajow i z ilomas kombinacjami (manual, tip, multi) wiec nie porownuje sie "na pale" ale po prostu najlepiej poszukac jak maja inni z danym kodem silnika (to uwaga by w slepo nie patrzec ze 100% pewnoscia w naglowek loga gdzie sa podane zakresy wartosci poprawnych

Jest jeszcze log (wylecialo mi z glowy jaki numerek) kodujacy na bitach potencjalne uszkodzenia w samej pompie (np uszkodzony czujnik obrotow) Jest jeszcze log z napieciami ale nie pamietam o co tam chodzi dokladnie

Co do porownania wartosci to tutaj

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewforum.php?f=27

jest tego od zaj... i jeszcze troche

Kabelek oczywiscie daje wglad w stan i nie jest to wyrocznia

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy można kabelkiem odczytać numer sterownika pompy?

z naklejki na sterowniku wymazały się wszystkie cyferki,sterownik nie wygląda na oryginalny,możliwe że pompa po regeneracji ,

silnik na pewno był robiony ,widać że dużo dłubane,nawet pompka ręczna jest założona tam gdzie powinien być przezroczysty przewód paliwa,

jakieś części od skody po napisach wnioskując,swoją drogą to nie wiem jaka skoda wychodziła z silnikiem 2.5 tdi V6,chyba Superb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...