Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Jakie kupić paski klinowe (wielorowkowe)


Steve

Rekomendowane odpowiedzi

Przepraszam jeśli podobny wątek już był, ale patrzyłem w szukajce a4-klub, na googlach, w ksiazce pojazdu i w "sam naprawiam" i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie...

// jaka jest prawidłowa długość (nazwa) paska klinowego (wielorowkowego) do A4 B5 AJM? //

Sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym sprzedał mi pasek Gates 5PK1435 i stwierdził, że taki będzie dobry, gdyż różni producenci różnie podają - jedni mierzą pasek po zewnętrznej inni po wewnętrznej stronie i mogą być nieznaczne różnice. Ja poprosiłem go wcześniej o pasek Contitech 5PK1432, gdyż zerknąłem do silnika i był tam właśnie Conti 5PK1432. Wziąłem tego Gatesa z zastrzeżeniem, że jak mój mechanik będzie miał jakieś ale do tej długości to wracam z nim i oddaję. Na to w sklepie powiedzieli - to zmień mechanika a ja :cool1: No i też chciałbym wiedzieć jak przedstawia się jakość produktów Bosch, Gates, Contitech... podobnie czy są różnice?

Stąd pytanie do ekspertów z a4-klub.pl :good: - ma być 5PK1435 czy 5PK1432 czy obojętnie?

Przy okazji napiszę tylko, że kupiłem także i ten krótszy pasek klinowy (wielorowkowy) do klimatyzacji Gates 4PK855, aczkolwiek widziałem, że np. Bosch pisząc, o pasku do AJM'a podaje wartość 4PK856. Co o tym sądzicie? Pytam, gdyż uzbierałem już większość części i niedługo robię rozrząd. Chcę mieć po nim w aucie wszystko na zicher, żadnych kompromisów, paski rolki, napinacze etc chcę żeby były takie jak powinny być a nie za długie czy za krótkie.

Ps. Słuchajcie tego - kupiłem w salonie VW oryginalny zestaw naprawczy do naprawy rozrządu i z ori pudełka wyciągnąłem pasek rozrządu opatrzony znakami OOOO/VW - firmy DAYCO! Czy to jest realne?

Pozdrawiam miłego popołudnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, przecież do AJM'a wchodzą zawsze dwa paski klinowe. Po drugie z reguły chyba wszystkie AJM'y są z climatronikiem II, więc założone muszą być dwa paski - krótszy i dłuższy. Tak więc kolego wymieniłeś dwa odrębne paski przy czym (moim zdaniem błędnie) rozróżniłeś je na wersję z klimą i bez klimy. Ten pasek 855 właściwie chyba nie podlega dyskusji i 855 to jest prawidłowa długość do AJM.

Ale widzę, że ten dłuższy proponujesz 1432, hmm. Z tym pewnie możesz mieć rację, bo taki właśnie Contitecha wyciągnąłem z auta. No i mechanik założył mi 1435 i mówił, że wszystko będzie cacy. Oby się nie mylił bo zobaczy :evil::decayed: Przy okazji musiałem kupić jakiś napinacz do tego paska bo stary był roz...zepsuty :decayed: i to dziadostwo INY kosztowało mnie 400 zł :disgust: cóż...

Tak czy inaczej dzięki kolego za zaintersowanie i wypowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...