Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Metaliczny stuk, podczas kręcenia wałem.


tommy-cichy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, mianowicie dzisiaj znajomy mechanik wymienia mi rozrząd.Rozebrał przód i obracając (na założonym jeszcze pasku) wałem, jak przestaje się obracać to słychać metaliczny stuk jakby coś wracało. Kolega ubrał te lekarskie słuchawki i z tego co doszliśmy słuchać to z okolic sprzęgła, chociaż nie jesteśmy pewni.Korbowody z tłokami raczej wykluczamy, no bo co by się tam mogło stać...silniczek pracuje jak żyleta ma przejechane 216tyś. Tak się jeszcze zastanawiam czy może to normalne przy napędzie Quattro, że może wał napędzający tylną oś leciutko odbija z powrotem i stąd ten stuk.Każda opinia mile widziana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stresuj się... zawsze i wszędzie będą jakies stuknięcia metaliczne przy obracaniu walem recznie. czy to silnik diesel czy benzyna. do wymiany rozrzadu teoretycznie powinno się powykręcać chociaz swiece zarowe na kazdym cylindrze (czego mechanicy nie robia bo im sie nie chce) aby nie wytwarzało sie ciśnienie przy próbnych obrotach wałem po wymianie paska.

ciśnienie powoduje opór przy obracaniu recznie wałem i w momencie spuszczenia cisnienia obracajacy szarpie kluczem co poduje stuki w tylnej czesci silnika/sprzęgła/skrzyni.

zmieniaj ten rozrzad zakładaj pysk i w droge...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za odpowiedź, trochę mnie uspokoiłeś.Kolega wykręcił 2 świece i opór troszke się zmniejszył i te stuknięcie też. Kolega twierdzi że pierwszy raz się z takim czymś spotkał, no chyba że poprostu nigdy nie zwracał na to uwagi.Dzięki wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przestrzeniach pomiedzy panewkami i czopami nie ma wlasciwego cisnienia oleju, ktory normalnie je wypelnia, stad moga byc slycszalne stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co sugerujesz z tym ciśnieniem kolego, jakieś uszkodzenie?Rozrząd już zamontowany, tylko po złożeniu odebrałem auto i troszkę mi się nie podoba jak jest złożony przód tzn zderzak jest przesunięty w lewo(patrząc od przodu), jest duża różnica w szparach między lampami a zderzakiem. Wiem że to tylko kosmetyka jednak drażni mnie to gdyż szybciej było idealnie. Co należy poluźnić żeby ułożyć zderzak tak jak należy, pytam dlatego żeby nie rozbierać całego przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...