Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tuleja belki tylnej


tomi

Rekomendowane odpowiedzi

Siema. Wczoraj wymieniano mi wahacze z przodu i końcówki. Muszę jeszcze wymienić tuleje belki tylnej. Kupiłem więc w sklepie, ale okazało się, że nie pasują bo są za krótkie. Sprzedawcy mówili, żebym zmienił mechaniora bo chyba się nie zna, ale w Rycarze znależli mi te tuleje. Sęk w tym, że oryginały za 125 zł sztuka. Wiecie może o jakie chodzi i gdzie można kupić. Może sami jusz to przerabialiście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, przerabialem, i znow do wymiany, kupilem za 80 zl 2 szt, duze znizki mialem, ale moj mechanik dal to sojemu "uczniowi" a ten zeby lekko weszly je troszke zeszlifował, no i po 2 tys znow do wymiany mialem, pojechalem do niego i załozyl mi osobiscie (oczywiscie nic nie placilem) ale problem znow sie pokazał bo albo kupil jakis szajs albo wadliwa i znow mi wali :( lewa :(Strzela cos,w samym srodku tuleji tak jakby metalowa czesc b gumowej obudowie.Ogólnie wymiana jest dosc prosta tylko ze ciezko ja sie wybija no i wbija, najlepiej na prasie, " pod domem " tego na 100% nie zrobisz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty zapytaj mechanika czy jak skręcał to ustawił zawieszenie w pozycji pracy tzn. ugiął zawiechę mniejwięcej na tyle ile się ugina jak samochód stoi na kołach. Inaczej tuleje bardzo szybko siadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za podpowiedz, mechanik włozył tuleje lekko dokrecił opuscił auto i wtedy na maxca dokrecał ale to i tak chyba zle zrobil!! bo na chłopski rozum tak jak piszesz przy samym wkladaniu belkka powinna być ulozona w taki sposób jak by stała na kolach,tak mi sie wydaje przynajmniej, bo tulejki ciezko wchodza to co to da ze dokreci je jak auto opadnie i tak odrazu nie przejda na swoje miejsce.Myle sie to prosze o sprostowanie .Aczy jest roznica jak sie zaklada,sa tam takie wypusciki i teraz niewiem czy mechanicy wszyscy wiedza jak to załozyc jakim wypustem w ktorym kierunku :( pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tulejka składa się z obejmy metalowej i metalowej tulejki wewnątrz dość szerokiej by zapierała się na "widełkach", pomiedzy nimi jest guma, czasami z otworami których ułożenie ma znaczenie. Teraz jeśli śruba zaciśnie wraz z widełkami tulejkę do nie ma sposobu później aby ją obrócić i po spuszczeniu auta tulejka zewnętrza w stosunku do wewnętrznej ulega skręceniu jeśli jeszcze auto dobije na dziudze to jeszcze bardziej w ten spsób szybko można uszkodzić gumę w tulejce (wręcz zerwać). Jęsli mechanik załapał śrubą tuleje na tyle aby sie mogła jeszcze obrócić w widełkach to OK jak nie to lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...