Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Logi dynamiczne - uszkodzony czujnik obrotów silnika?


Fakier

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zrobiłem pare logów dynamicznych, proszę o ich analizę, ewentualnie jeżeli są źle zrobione, proszę o podpowiedź jak wykonać je poprawnie.

Logi robiłem tak:

3 bieg, około 1500rpm pedał do podłogi, i tak aż do troche ponad 100km/h (nie bardzo miałem gdzie się lepiej rozpędzić :kwasny:)

zauważyłem jendo - rpm na vag'u dolatywały tylko do około 2500rpm, a potem już wyżej nie chciały - czyżby uszkodzony czujnik obrotów, tylko który odpowiada za obroty - czujnik hala (ten na wałku rozrządu), czy może ten na wale korbowym?

Jeszcze jedno mnie dziwi - w grupie 2 rpm lecą aż do 5tyś, natomiast w grupie 5 requested rpm zatrzymuje sie na 1850, a rpm actual do 2550.

Może ma ktoś logi dynamiczne z ADR'a - chodzi mi o przepływomierz - czy w moim adr'ku mieści się on w normie, czy może mierzy nie tak jak trzeba?

Log (1 - 000)

Log (2 - 002)

Log (3 - 005)

Log (4 - 005,005)

Log (5 - 006)

Log (6 - 008)

Log (7 - 009)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź błędy na silniku jeżeli masz uszkodzony czujnik halla powinien być on wyświetlony.[br]Dopisany: 16 Wrzesień 2011, 11:35_________________________________________________CO do przepływomieża to mam takie coś że robisz statyczny log 002 i na pozycji 4 wskazania muszą sie mieścić w przedziale [2,0 do 4,5 g/s] jeżeli sie mieszczą to pokazuje dobrze.

Wartość mniejsza niż 2,0g/s - Duża ilość fałszywego powietrza między kolektorem ssącym a czujnikiem masy powietrza - sprawdzić cały układ dolotowy powietrza.

Wartość większa niż 4,5g/s - Silnik obciążony przez dodatkowy agregat – usunąć zwiększoną wartość obciążenia silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.To rpm zatrzymujące się na 2550 obr./min jest O.K. (pomimo, że na zegarach masz max obrotów) ale dlaczego

tak jest nikt do tego jeszcze na forum nie doszedł, ale nie świadczy to o jakimkolwiek uszkodzeniu.

2.Przepływka przy tej mocy silnika max wskazanie (przy max obrotach) powinna dochodzić do 100g/s więc masz ją

sprawną (gdzieś to jest podane na naszym Forum z wiarygodnego źródła :szukaj:).

A coś się dzieje nie tak, że robiłeś logi, czy tylko z ciekawości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :)

na silniku raz na jakiś czas pojawia się jeden błąd:

00561 - Mixture Adaptation
   15-10 - Adaptation Limit (Add) Not Reached - Intermittent

ale to napewno jest spowodowane tym że autko jest zagazowane.

log statyczny grupy 2

Log (0 - 002)

wskazanie mieści się w prawidłowym zakresie

Autko ma słabe przyspieszenie, niby żadnych błędów nie ma, ale nie lata tak jak powinno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O błędzie 00561 składu mieszanki jest dużo na naszym forum i jako jego przyczynę wymienia się mnóstwo rzeczy

nawet jak gazu w aucie nie ma.

Ja gazu nie mam i też mi się pojawiał do czasu likwidacji do zera wszystkich nieszczelności w dolocie i ze swojego

doświadczenia myślę że to bardzo częsta przyczyna pod warunkiem, że sprawne są wszystkie elementy odpowiedzialne

za ustalanie składu mieszanki.

Jeśli prawidłowo zrobiłeś logi statyczne (grupa 000) to widać z nich nieprawidłowe wyuczone wartości przy obciążeniu

(stąd słabe osiągi).

Sprawdź (usuń) nieszczelności w dolocie + wymień filtr powietrza.

Sprawdź czy na 100% szczelna odma olejowa( ja wymieniłem na nową z ASO i miała wadę i wymieniałem drugi raz :wallbash:

Zrób reset ECU , przepustnicę wyczyść i zaadaptuj VAG-iem, pojeździj dynamicznie na samej benzynie ze 100-200km, zrób logi statyczne grupy 000 i co dalej się okaże :hi:

Co do gazu to nie jestem w temacie ale ci co używają tej paskudnej używki :sick3: to twierdzą, że może namieszać w mapach wtrysku więc reset powinien dać efekt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak porównać poprzednie logi w grupie 0 i teraz to wszystkie wartości są w dobrych zakresach.

Jedynie trochę chyba mała wartość kąta wyprzedzenia zapłonu(kolumna nr5) bo jest 6 a powinno być blisko 12 stopni.

Jeśli w twoim roczniku jest klasyczny aparat zapłonowy to może można by to skorygować (podjechać na regulację).

Warto by też sprawdzić ustawienie rozrządu.

Zbyt mały kąt wyprzedzenia zapłonu zdecydowanie wpływa na słabszą dynamikę przyśpieszania.

Czy w jeździe widzisz teraz( po resecie) jakąś różnicę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za wyprzedzenie zapłonu odpowiada komputer i napinacz łańcucha (przynajmniej tak mi się wydaje :)) podmieniałem komputer, ale nie zmienia to nic, rozrząd jest ustawiony na 100% prawidłowo, ostatnio zmienaiłem łańcuch i napinacz... może poprostu się już przyzwyczaiłem :D i brakuje mi mocy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczałem tylko czy w twoim roczniku ADR nie miał przypadkiem tak jak 1.6 jeszcze klasycznego aparatu

zapłonowego.

Jeśli nie to faktycznie komputer ale na podstawie sygnałów z czujnika położenia wału i Halla oraz tak aby osiągnąć

bezpieczny poziom spalania stukowego ( dwa czujniki).

Jeśli masz na przykład dużo nagaru w komorach spalania wyprzedzenie zapłonu będzie zmniejszane (dynamika wtedy spada) przez ECU żeby spalanie stukowe ograniczyć( warto by było z ciekawości na biegu jałowym zlogować grupę 16).

Może mają rację Ci którzy uważają że z logowania Pb niewiele można łatwo zdiagnozować.

Najprościej pomierzyć np. kompresję żeby ocenić kondycję silnika.

Co do mocy to ja mam trochę już też takie wrażenie przy swoim ADR-e, chociaż bez gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...