Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wykręcenie EGR i Turbo


ynos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś chciałem wyczyścić EGR oraz turbo. Poczytałem wątki na forum co i jak lecz nigdzie nie ma dokładnie jak to wykręcić w AJM. Niestety napotkałem na problemy by w ogóle wykręcić części.

1.

97780188.th.jpg

Żeby wykręcić EGR muszę wykręcić śrubę nr 1 lecz najpierw śrubę nr 2. Czy ktoś to odkręcał w jakiś sposób?

2.

29177753.th.jpg

Żeby wymontować nr 2 muszę odkręcić nr 1.Tylko problem, że dostęp tragicznie ogranicza nr 3. O tyle ile węże gumowe można zsunąć z nr 3 to wykręcenie chłodniczki do końca i zrobienie dostępu do śrub nr 1 utrudnia śruba nr 1 na kolejnym zdjęciu.

3.

65315543.th.jpg

Jak widać, by wyciągnąć chłodniczkę nr 3 muszę wykręcić śrubę nr 1. Niestety nie mogę gdyż grucha od turbo nr 2 przeszkadza.

4.

70373239.th.jpg

Turbo znowu nie mogę wyciągnąć gdyż dostęp do śruby zaznaczonej na zdjęciu jest masakryczny. Dlatego chciałem najpierw usunąć wszystkie giętkie rury i chłodniczkę przy EGR, kolektor ssący by zrobić więcej miejsca i dojście do wszystkich śrub trubo od góry.

Jak nie kombinuję to i tak trafiam na śrubę, której nie idzie wykręcić (zdjęcie nr3).

Może ktoś powiedzieć w jakiej kolejności to wszystko rozkręcać by było to w ogóle możliwe?

[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2011, 21:57_________________________________________________Nikt nie ma dostępu do serwisówki bądź czegoś w tym rodzaju co by powiedziało jak wyciągnąć turbo z AJM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawę kluczy pomijam - bo wydaje mi się, że mam odpowiednie. Pytanie co najpierw odkręcać bo napotykam na niespodzianki jak w pkt nr 3 gdzie nie mam problemu z brakiem imbusa lecz z jego wykręceniem.[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2011, 21:48_________________________________________________Dziś wykręciłem kolektor ssący, egr, a przy turbo ciągle problemy. Nie mogę odkręcić rurki od doprowadzenia oleju do Turbo -mimo stosowania dwóch kluczy 17. Dokąd idzie jej drugi koniec?

To samo tyczy się odprowadzenia oleju z turbo - przy bloku silnika nakrętka 24 - bez możliwości dojścia ręką (chyba, że rozkręcimy pół dołu). Łatwiej jest odkręcić przy Turbo imbusy - tylko czy tam nie ma jakiś simeringów, które mogą być problemem przy składaniu?

Niech ktoś się wypowie, kto rozkręcał turbo choćby w innych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawę kluczy pomijam - bo wydaje mi się, że mam odpowiednie. Pytanie co najpierw odkręcać bo napotykam na niespodzianki jak w pkt nr 3 gdzie nie mam problemu z brakiem imbusa lecz z jego wykręceniem.[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2011, 21:48_________________________________________________Dziś wykręciłem kolektor ssący, egr, a przy turbo ciągle problemy. Nie mogę odkręcić rurki od doprowadzenia oleju do Turbo -mimo stosowania dwóch kluczy 17. Dokąd idzie jej drugi koniec?

To samo tyczy się odprowadzenia oleju z turbo - przy bloku silnika nakrętka 24 - bez możliwości dojścia ręką (chyba, że rozkręcimy pół dołu). Łatwiej jest odkręcić przy Turbo imbusy - tylko czy tam nie ma jakiś simeringów, które mogą być problemem przy składaniu?

Niech ktoś się wypowie, kto rozkręcał turbo choćby w innych modelach.

rurkę przy turbo musisz odkręcić bo inaczej jej niewyjmiesz tak jest powyginana (drugi koniec jest przy filtrze oleju) ostatnio też miałem problem, połamałem dwa klucze - tylko nie możesz doprowadzić do przekręcenia się górnej nakrętki bez puszczenia od dolnej bo ukręcisz rurkę (raz mi sie tak zdażyło).

Rurka odprowadzająca olej przy turbo na dwa imbusy - jest tam normalna uszczelka ja ją zawsze czyściłem i odtłuszczałem i zakładałem starą choć powinno się dać nową - wedle uznania, a problemów przy składaniu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare uszczelki dają radę, co do odkręcenia górnego przewodu olejowego to musisz to zrobić przy turbo, bo inaczej nie wyjmiesz turbinki bez pogięcia rurki. Widzę, że śruba jest trochę podkorodowana, dwa porządne klucze 17 (jeden spiłowany pod dolną śrubę w turbo) i odrobina WD40 i musi pójść. Jak się urwie to trudno, inaczej nie idzie zrobić a rurkę dokupisz na szrocie :(. W środku po rozpołowieniu turbinki też możesz mieć niespodzianki ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare uszczelki dają radę, co do odkręcenia górnego przewodu olejowego to musisz to zrobić przy turbo, bo inaczej nie wyjmiesz turbinki bez pogięcia rurki. Widzę, że śruba jest trochę podkorodowana, dwa porządne klucze 17 (jeden spiłowany pod dolną śrubę w turbo) i odrobina WD40 i musi pójść. Jak się urwie to trudno, inaczej nie idzie zrobić a rurkę dokupisz na szrocie :(.

dokładnie tak, będziesz miał z tym trochę zabawy i cierpliwość będzie Ci potrzebna ogromna :decayed:;) ja dorabiałem jeden klucz i ledwie ledwie mi to ruszyło, o mało nie ukręciłem :kwasny: spływ oleju najlepiej odkręć przy turbo, i całe turbo wychodzi ;)

co do uszczelek to lepiej dobrze je obejrzyj bo jak masz później drugi raz to rozkręcać to lepiej zainwestować w nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

klucz użyłem inny i poszło.mam turbo na stole lecz już drugą godzinę walczę by otworzyć gorąc jego część. WD-40,ostrożne pukanie młotkiem i nic - żadnych oznak odejścia części gorącej od korpusu.

Możecie napisać jakim sposobem to rozebraliście? Obawiam się, że jak mocniej walnę młotkiem to może pęknąć materiał bądź się odkształcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

klucz użyłem inny i poszło.mam turbo na stole lecz już drugą godzinę walczę by otworzyć gorąc jego część. WD-40,ostrożne pukanie młotkiem i nic - żadnych oznak odejścia części gorącej od korpusu.

Możecie napisać jakim sposobem to rozebraliście? Obawiam się, że jak mocniej walnę młotkiem to może pęknąć materiał bądź się odkształcić.

nic nie pęknie, weź kogoś do pomocy. Weź mały młotek przyłóż ostrzejszą krawędź do turba tylko nie w okolicach otworów po śrubach bo zaklepiesz otwory i uderzaj drugim młotkiem (możesz mocno bez obaw) rozejdzie się aż miło :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE WAL MŁOTKIEM !!! już widziałem dziurawa obudowę turbo :) . nic tylko podgrzej palnikiem może byc taki za 30 zł na propan butan dostępny w każdym sklepie z narzędziami.

zapewne dlatego że uderzał ktoś bezpośrednio w obudowę :wallbash: jeśli uderzasz w ten sposób jak opisałem nic się nie stanie. Otwierałem w ten sposób kilka sprężarek z których dwie były bardzo mocno "sklejone" i uwierz mi że się nic nie stało :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety....musiałem skręcić auto by użytkować i nie rozkręciłem turbo ale przed zima wrócę do tematu. Tylko powiem Wam, że rant części gorącej jest tak wąski w moim przypadku, że ciężko jest znaleźć miejsce na przyłożenia młotka (około 2mm). Bardzo niewiele. Więc odkształcenie tego rantu od razu powodować może większe trudności w otwarciu - może zadziałać, jak zaklepanie wręcz.

Później wrzucę foty.[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2011, 22:48_________________________________________________turbood.th.jpg

miejsca jakie wskazują groty strzałek to wąski rant jaki jest by stukać młotkiem - cholernie śliska sprawa. Chyba mam b.mocno skorodowane to wszytko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde jak patrze na ten temat to wszystko fajnie się czyta ale gorzej idzie z wykonaniem tego :/ chyba ja osobiście bym dał do mechanika i żeby on robił, nie ukrywam że turbo mnie przeraża :D

nie jest tak źle. Za pierwszym razem źle podszedłem do sprawy. Jeśli masz narzędzia to kwestia tylko czasu jaki kto potrzebuje by to rozebrać wszystko. Po jednym rozkręceniu, skręcenie zajęło mi już tylko 2h. Gdybym miał kanał byłoby jeszcze wygodniej/szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.

70373239.th.jpg

Turbo znowu nie mogę wyciągnąć gdyż dostęp do śruby zaznaczonej na zdjęciu jest masakryczny. Dlatego chciałem najpierw usunąć wszystkie giętkie rury i chłodniczkę przy EGR, kolektor ssący by zrobić więcej miejsca i dojście do wszystkich śrub trubo od góry.

Ja u Siebie wczoraj wyciagałem turbo. Taz mam AJM. jest bawienia sie co nie miara, ale nie odkrecałem kolektora ssacego tylko wydechowy i jak odejdzie poza "granice" ssacego normalnie odkreciłem ta srube od turbiny.

hej,

klucz użyłem inny i poszło.mam turbo na stole lecz już drugą godzinę walczę by otworzyć gorąc jego część. WD-40,ostrożne pukanie młotkiem i nic - żadnych oznak odejścia części gorącej od korpusu.

Możecie napisać jakim sposobem to rozebraliście? Obawiam się, że jak mocniej walnę młotkiem to może pęknąć materiał bądź się odkształcić.

mi rozpolowienie zajelo 5 min. nwet niczym nie lałem zadnym WD40

i ogolnie jak powiedział kolega Ynos, nie jest zle. z kanałem byloby lepiej. ja jestem po czuszczeniu zostalo mi tylko zlozyc auto i zobaczyc jak smiga samochod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczęściarz. Not o daj znać czy odczuwalna różnica w jeździe. A jakie były przyczyny czyszczenia turbo?

Auto smiga o niebo lepiej, bardziej sie zbiera. a czyściłem ze wzgledu przez pojawiajace sie coraz bardziej tryby awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...