Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Czy warto zmienić alternator 70A na 90A?


orpheus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie stoję przed koniecznością wymiany alternatora. W tej chwili mam Boscha 70A o symbolu 058 903 016, a myślę żeby założyć 90A o symbolu 058 903 016A bo widziałem ze nowsze roczniki 1.6 miały już altek 90A (od Valeo). Wygląda identycznie i różni się tylko tą literką A, a jest trochę mocniejszy. Auto w stosunku do wyposażenia fabrycznego posiada zamontowane xenony, gaz i radio ze wzmacniaczem (powiedzmy średniej mocy :)). Akumulator 56Ah. Czy taki altek 90A nie będzie mi przeładowywał akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto byłoby razem z alternatorem założyć mocniejszy Aku, tak to bez sensu, bo do tego Aku, co masz, 70A wystarcza. To jest tak samo jakby założyć do 70A alternatora aku 74Ah, może się zdarzyć, że na krótkich odcinkach go nie doładuje. :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, właśnie o to chodzi że ja robię głównie krótkie odcinki, najczęściej miasto i właśnie ten alternator jakby ma problemy z ładowaniem, założyłem nowy regulator napięcia i mało to dało. Ciekaw jestem jaki akumulator siedzi fabrycznie w 1.6 np po I lifcie, czy ktoś wie? A Ty Michał jaki masz altek i akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heeee... gdybym wiedział jaki altek :gwizdanie: Szczerze powiem nie wiem, fabryczny chyba, ale daje rade bez problemu na krótkich odcinkach. Aku mam chyba 70Ah 640A :rolleyes:

A może aku juz Tobie pada? Jakie masz objawy ze mówisz ze nie daje rady ten altek co masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator właśnie padł :/ ale już mam nowy. Objawy mam właśnie takie, że co 2 lata albo i szybciej pada mi akumulator, poza tym nawet jak mam nowy to co jakiś czas muszę go podładowywać bo zdycha. Mierzyłem pobór prądu amperomierzem i jest dobrze, w spoczynku 0,05A. A ostatnio gdy sprawdzałem napięcie ładowania to przez dłuższą chwilę po odpaleniu auta miałem ok 18V, pomimo nowego regulatora napięcia. Znajomy elektryk mówi że najprawdopodobniej mam uszkodzony mostek w alternatorze i to również może być przyczyną tak szybkiego padania akumulatorów. Ojciec ma w Golfie III alternator też 70A, akumulator już 4 letni i kręci bez problemu, a u mnie będzie już któryś z kolei w przeciągu 6 lat :/

Wczoraj już zamówiłem alternator, wziąłem jednak 70A ale podobno ładujący 14,4V bez obciążenia (czyli tak jak u Staruszka w Golfie), zobaczymy jak się będzie sprawował...[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2011, 11:42_________________________________________________

Ja w 1.6 mam aku 45Ah :polew:

I jak Ci kręci zimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...