Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Pali się kontrolka ABS, ESP i akumulatora


drarek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący problem.

Jechałem dzisiaj ul. Grójecką w Warszawie. Ruszyłem ze świateł i w momencie gdy skrzynia zmieniała mi bieg (mam automat) wjechałem w jakąś dziurę :confused4:.

Zapaliła mi się kontrolka akumulatora, ABS-u i ESP oraz wykrzyknik. Wydaje mi się, że koło samochodu mogło w wyniku tej dziury lekko stracić kontakt z podłożem. Po zatrzymaniu się miałem taki objaw, że wrzucając bieg czuć jest mocne szarpnięcie i samochód rusza ale dużo wolniej niż normalnie. W momencie dodawania gazu zapala się ABS i ESP i wykrzyknik, jak hamuje to gasną te kontrolki. Samochód jedzie ale nie przerzuca biegu (coś jakby tryb awaryjny????).

Gdy zgasiłem silnik zdjąłem klemę z akumulatora i po założeniu jej odpaliłem. Biegi wchodziły normalnie i po puszczeniu hamulca ruszał normalnie jak dawniej, ale po chwili zaczyna się znowu palić kontrolka akumulatora ABS i ESP. :mysli:

Proszę pomóżcie!! Co może by tego przyczyną i co mam zrobić??

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz vag-a, zrób autoscan i będziesz wiedziałgdzie leży problem, jak nie działa ABS to niebędzie działać też ESP, ciekawy jest tylko ten akumulator do tego. Może jakieś zwarcie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj chciałem odpalić samochód i okazało się że "nie ma akumulatora". Centralny nie działa i po przekręceniu kluczyka nie palą się kontrolki.

Czy akumulator mógł tak nagle nawalić?? i czy to mogło być przyczyną powyższej awarii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o pasek klinowy?? jak podniosę maskę to są widoczne jakieś paski ale wyglądają na całe :mysli:

chyba że może się jakoś poluzował :?:

Ale czy w takiej sytuacji jest możliwe że skrzynia biegów wchodzi w tryb awaryjny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o pasek klinowy?? jak podniosę maskę to są widoczne jakieś paski ale wyglądają na całe :mysli:

Tak chodzi o pasek klinowy napedza on alternator i wiskoze , a moze jak wpadles w dziure to zrobilo zwarcie i rozladowal sie akumulator. Sprawdz pasek i ladowanie ile wynosi. Rownie dobrze mogl pasc alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze że gdy stałem przy zapalonym świetle w kabinie to przy dodaniu gazu światło się rozjaśniało a po puszczeniu gazu ściemniało się. Czy to też może świadczyć o padniętym alternatorze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładowałem dzisiaj akumulator jutro sprawdzę miernikiem co z tym ładowaniem i jadę na komputer sprawdzić co się dzieje.

Mam tylko nadzieję, że wszystko będzie dobrze ze skrzynią biegów ;( i że przyczyna leży gdzie indziej.

Odnośnie ładowania to jakie powinno być??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki.

A jeśli padnięty jest regulator napięcia to będzie większe czy mniejsze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli rozumiem że przy padniętym regulatorze napięcie będzie większe??

ale czy jest to możliwe że w takiej sytuacji występują takie objawy o których pisałem na samym początku (pali się kontrolka abs, esp, akumulatora i skrzynia w trybie awaryjnym) ?? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki.

Jutro mam zamiar wszystko sprawdzić.

Jak już będzie jakaś diagnoza to napiszę.

Pozdrawiam

[br]Dopisany: 02 Marzec 2008, 23:52 _________________________________________________okazuje się że jest brak ładowania i alternator do wymiany.

Jutro odbieram samochód z warsztatu i zobaczymy jak będzie. Mam nadzieję że :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wymianie alternatora wszystko wróciło do normy. :decayed:

co do tych kontrolek, które się przyciemniały i rozjaśniały to wydaje mi się, że alternator jeszcze ładował ale coś było z regulatorem napięcia (po dodaniu gazu ładowanie rosło do ponad 18V). Następnego dnia alternator padł zupełnie i wcale nie było ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...