xXxBlondynekxXx Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Witam Mam problem w piątek zmieniałem płyn chłodniczy na zimowy i po przejechaniu 5 km zobaczyłem że mało jest płynu więc dolałem bo pomyślałem że układ się jeszcze od końca nie odpowietrzył dolałem i przejechałem trochę i wywaliło mi płyn ze zbiorniczka około 1 litra korkiem temperatura wzrosła do 97 stopni ale jak się przejechałem to opadła i było wszystko dobrze do czasu :kwasny: na drugi dzień z rana zobaczyłem że jest płynu na minimum więc trochę dolałem to było o godzinie 7 rano jak wracałem z pracy o 17 to zobaczyłem że nie ma wcale płynu w zbiorniczku a nie miałem jak dolać więc powoli dojechałem do domu ale temperatura była dobrze 90 stopni jak dojechałem do domu otworzyłem maske i zobaczyłem że płynu jest wyżej niż minimum i tu jest moje pytanie ... Co może być przyczyną takiego zachowania że jak trochę przejadę to płynu jest tak jak było wcześniej czyli ponad minimum ???????? I jak znowu trochę postoi to płyn ze zbiorniczka znika a jak trochę pochodzi to jest ok Proszę o szybką pomoc bo samochód jest mi bardzo potrzebny dodam że to jest silnik 1.6 1996 rok
CZIKITA Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 O kolego właśnie jestem na naprawie tej samej usterki co u ciebie i szczerze chyba nie chcesz usłyszeć tego co mam ci do powiedzenia ale muszę bo im szybciej to wymienisz tym mniejsze koszty poniesiesz ja niestety jeździłem do ostatnich chwil i się mi to teraz nie opłaca bo mam gruntowny remont silnika powiem tak na jakieś 99.9 % jestem pewien że to niestety uszczelka pod głowicą ale zacznij sprawdzać podstawowe elementy wymień korek być może jest zepsuty i zrób pewien myk który powiedział mi mój mechanik załóż wężyk do tego dzyndzla którym płyn zostaje w nadmiarze osuwany z układu jest on zaraz pod korkiem od spodu i jak już podepniesz jakiś mały wężyk to umieść 2 koniec wężyka w jakiejś małej butelce i przypnij wszystko drucikiem żeby podczas jazdy nie wypadło oraz napełnij układ do normalnego poziomu jeśli będziesz miał wyciek z tego wylotu w granicach litra to na pewno jest uszczelka pod głowicą polecam dolać wodę destylowaną bo tańsza niż płyn a jak ma wywalić to będziesz miał mniejsze koszta pozdrawiam
xXxBlondynekxXx Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 Ale moc silnika nie spadła a chyba powinna spaść co nie ??
żbik Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Nie musi stracic mocy. Też obstawiam uszczelkę pod głowicą. Zobacz jeszcze czy w zbiorniczku wyrównawczym nie masz tłustych śladów oleju albo powąchaj czy nie czuc tam spalin.
michał69 Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 a jak auto trochę bardziej pogonisz to się grzeje sprawdź sobie temperaturę na climatroniku jak masz kanał 49 ja tak miałem ze na zegarze było 90stopni a na climatroniku 110 i uszczelkę miałem do wymiany
xXxBlondynekxXx Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 dodam jeszcze że czasami ogrzewanie wcale nie grzeje czasami takie ma momenty raz nie grzeje z 1 min a raz 5 min a później wraca do normy a może jest coś zapowietrzone czy co co o tym myślicie ??
michał69 Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 to napewno uszczelka pod głowica tez miałem problemy z ogrzewaniem temperatura płynu 90stopni i leciało zimne powietrze
xXxBlondynekxXx Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 a ile kosztuje wymiana uszczelki pod głowico tak mniej więcej ??
xXxBlondynekxXx Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 a no dzięki no to trzeba zaprowadzić do warsztatu teraz ehh
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się