Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia oraz z ogrzewaniem


gutek90

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich auto było już u dwóch mechaników i każdy rozkłada ręce.Mianowicie zaczęło się od wymiany nagrzewnicy parowała przednia szyba i było czuć płyn w środku.po wymianie tej nagrzewnicy zaczął się dosłownie cyrk,w aucie nie ma ogrzewania{zaskakuje jedynie na wysokich obrotach silnika}układ nie chce się odpowietrzyć, silnik się nie gotuje,chłodnica ciepła, temperatura nie wariuje trzyma się w granicach 80-90 stopni, zużyłem już mnóstwo płynu a z odpowietrznika na wężu koło bloku leci cały czas powietrze albo para wodna. Werze od nagrzewnicy gorące,na jednym z węzy jest odpowietrznik tam jest rożnie raz leci czysty płyn a raz powietrze. Wygląda na to ze w układzie jest dalej powietrze,gdy przy gazuje trochę w zbiorniczku płyn pójdzie wysoko do góry jak odkręcę korek płyn zostanie sazany do układu. Płyn jest czysty bez grama oleju,pali normalnie motor chodzi równo.Przed wymiana nagrzewnicy nie miałem żadnych problemów z temperatura lub z ogrzewaniem.Za wszystkie sugestie i podpowiedzi ben de bardzo wdzięczny pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam obecnie identyczne objawy jak wyżej ma ktoś jakieś pomysły, znalazłem małą podpowiedź że to może przez nieszczelnyość na metalowym króćcu z tyłu głowic zasysa powietrze jutro będe torozbierał, mam już dosyć wymieniłem nagrzewnice, chłodnice płynu poszło już jakieś 30 litrów i dalej lipa.

Jeśli ktoś coś wiem podzielci się wiedzą RATUJCIE :mysli:[br]Dopisany: 21 Listopad 2011, 20:08_________________________________________________Fajnie że ktoś tu wogóle "żyje" na tym forum dzięki za pomoc :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogło Ci pójść 30l płynu? Wycieka, czy co? Jak w ogóle odpowietrzałeś układ? Co do nieszczelności przy głowicy to wydaje mi się, że nie zasysałby powietrza tylko wyrzucał płyn. Nie wiem gdzie w B5 2.8 jest odpowietrznik, pewnie wiesz (czy to nie przy nagrzewnicy ten wąż?). Więc tak - odpalasz oczywiście silnik, otwierasz odpowietrznik i lejesz płyn do zbiorniczka, lejesz, lejesz aż poleci przez odpowietrznik, ogrzewanie oczywiście cały czas na max temp.. Czekasz aż silnik się rozgrzeje i termostat się otworzy - jak się otworzy to ze zbiorniczka płyn powinien ubywać (no chyba że jest już wszędzie dosyć) i każdy ubytek uzupełniasz, możesz jeszcze otworzyć odpowietrznik i sprawdzić czy jest powietrze czy nie. Jeżeli kiedy otworzysz zbiorniczek i zacznie zasysać płyn do układu to znaczy że jest go za mało cały czas. Dolewasz płynu do max, przejażdżka z ostrzejszym dawaniem w gaz i sprawdzasz czy coś ubyło i znowu uzupełniasz. Nie ma innej opcji, musi być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzniki są dwa jeden przy nagrzewnicy drugi za głowicą na metalowym wężu na imbusa, dziwne jest to że auto może chodzić godzinę i cały czas z odpowietrznika idzie para i powietrze, dziś zaobserwowałem że napełniając układ na zgaszony silniku z odpowietrznika wyleciał płyn ale po zapaleniu zaraz była para i powietrze a i węże twarde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem już w duch warsztatach,jeden jest pewny ze to jest pompa wody+termostat,a drugi uszczelka pod głowica albo pęknięta głowica.Na wysokich obrotach ogrzewanie jest normalnie na wolnych nie ma,dla pewności zostało sprawdzone ciśnienie na głowicy we wszystkich cylindrach jest po równo po 12.A woda dalej się gotuje jak gotowała , wyrzuca wodę przez zbiorniczek.Nikt nie potrafi określić co mu jest jak uszczelka to wymieniam motor a jak nie to myślę dalej ,wymieniam pompę od wody itd.Nie bierze grama wody. Nie wiem sam co z tym zrobić :wallbash:

1 w związku z tym czy ktoś zna pewne sposoby na zdiagnozowanie czy poszła uszczelka lub pompa wody ????

2 co mogę jeszcze zrobić{dodam ze układ był odpowietrzany na wszystkie chyba już sposoby }??

3 czy to jest możliwe żeby było normalne ciśnienie na cylindrach a kompresja uciekała w układ chłodzenia{to by tłumaczyło gotowanie wody, duże ciśnienie,twardnienie węży,ale tak jak podkreśliłem nie ubywa płynu w zbiorniczku}??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to płynu nie ubywa? Piszesz, że gotuje i wyrzuca płyn, czyli jest ubytek. Przy tej sytuacji jest jedna możliwość która wydaje mi się, że na 100% powie Ci czy to uszczelka czy pompa - test na obecność spalin w płynie chłodzącym. Jeżeli uszczelka przepuszcza i daje ciśnienie w układ to spaliny muszą tam być, jak sprawdzisz to będziesz wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem a mianowicie po wymianie rozrządu i wszystkich plynow zaczeła sie jazda z ogrzewaniem poprostu go niebyło ale miałem nie dobory plynu chlodniczego a wiec go uzupełniłem i nadal nic , pojechałem do mechanika pokazal mi odpowietrznik i tak juz cztery razy odpowietrzalem go i jak po tym ogrzewanie jest to jak jechałem na drugi dzien to bylo lecz po przejechaniu okolo 20 kilometrów jak miałem niskie obroty to zaczynalo wiac zimne powietrze przy obrotach powyżej 3 tyś ogrzewanie powracalo i tak w kółko ,mechanik powiedzial a zebym popuscil korek od zbiorniczka wyrownawczego odkreciłem go na dwa obroty i wywalil i plyn ze zbiorniczka dodam ze na zgaszonym silniku odkrecajac korek slychac bylo uchodzące powietrze a gdy odkrecilem mocniej to tak jakby sie zagotowal płyn i odrazu poziom sie podnosil do takiego ze przelewal sie , wczesniej równiez miałem wymieniany czujnik g62, mój mechanik podejrzewa walnieta uszczelke pod glowica ale niema ani płynu w oleju ani na odwrót , co prawda troche pary leci z rury ale na gazie o tej porze to raczej normalne prosze o jakies sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie widać żadnych dziwnych objawów oprócz braku ogrzewania to raczej to nie uszczelka. Jeżeli by tak było to płyn by Ci znikał, para na LPG teraz to normalka. Tak samo z podnoszeniem się płynu, to nic dziwnego. Jeżeli przed wymianą było wszystko ok, a teraz nie jest to mechanik coś skopał albo części wadliwe - konkretnie pompa wody. A jak wygląda sprawa temperatury - trzyma 90 czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperature trzyma równiutko na 90 stopni z tym że jak ogrzewanie dziala to dochodzi wolniej do tej temperatury a jak przestaje działac i potem naprzyklad dojerzdzam do domu i go zgasze i przychodze za jakies 3 godzinki jade to temperatura dochodzi bardzo szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...