Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] pare pytań w zwiazku z kontrolkami


prometeusz86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zauwazylem pare niepokjących przyczyn:

1. czasemi sie zdarza ze jest taki okres (5-6 sie zdarzy z rzedu pozniej przez jakis czas spokoj)kiedy auto pistoi noc i kiedy go odpale swieci mi kontrolka akumulatora

gaśne w momecie kiedy dotkne pedał gazu- co jest przyczyna?

2. zdarza sie tez ze zapla sie mi kontrolka abs w czasie jazdy(i wali po oczach ten czerowny wykrzyknik)

przewaznie jak jest mokro(na dworzu) lub kiedy jade juz dłuzszy czas (min. koło 1h), wiem ze skonczyła mi się prawie tylnia tarcza hamulca ale czy to jest przyczyna- co jest? czujnik, moze jakis kabelek się przetarł i gdzies sie zwiera?

3. jak odpalam auto po nocy (lub dłuzszym postoju) cięzko mu zaplaic musze jakies 2-3 sek krecic i kiedy odpali to nierówno mi chodzi znaczy sa to minimalne wahania (od 800-900)obrotów i przez ok 10 sekund dymi (hmm na biało chyba) pozniej obroty sie stabilizuja i nic juz nie dymi i spokoj jest cały dzien (bez problemu odpala i zadnych wahan)

czytałem na forum, ze moze to byc przyczyna zle ustawionego kątu wtrsyku tu mam pytanie czy jest ktos kto mieszka na śląsku i był by wstanie sparwdzic i ewentualnei ustawic taki kąt wtrysku jaki powinnien byc? byłbym naprawde wdzieczny i czy ma jakies znaczenie czujnik temperatury w silniku?

i ostatnie:

4. moze to bedzie głupie albo ze szukam problemu ale mam juz prawie 13 letnie autko z 240tys km silnik 1z(co prawda mechanik moj dobry znajomy sparwdzajac auto powiedział: ze hmm bo turbinie widze ze autem jezdził albo jakis niedzileny kierowca, albo kobieta co nie lubi predkosci bo turbina była zapieczona)

i wogole nie dymi na czarno nic, a nic nawet jak go mam odplaonego i stoje długo w miescu to nawet na asfalcie nie ma zadnego czarnego osadu, nawet jak mu depne z jedynki to nawet nie ma tego przysłowiowego bąka (oczywiscie jak złapie temperature, bo nie jedstem idiota by katowac auta na zimnym silniku) czy to jest normalne.

prosze o odpowiedz na moze banalne i prostackie pyatnia

z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 sprwadz stan szczotek alternatora, moze sie koncza, posprawdzaj przewody przy alternatorze,

ad. 2 ktorys z czujnikow moze byc brudny, sprawdz bledy Vagiem, zobacz podczas jazdy jakie sa sygnaly z czujnikow,

ad. 3 prawdopodobnie kat wtrysku do przeregulowania, ale tu wypadałoby zrobić logi i wrzucić do odpowiedniego dzialu, koledzy sie wypowiedzą

ad. 4 a co niby wg mechanika sie zapiekło w turbinie?? zawor upustowy?? w 1Z nie ma kierownic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1 sprwadz stan szczotek alternatora, moze sie koncza, posprawdzaj przewody przy alternatorze,

ad. 2 ktorys z czujnikow moze byc brudny, sprawdz bledy Vagiem, zobacz podczas jazdy jakie sa sygnaly z czujnikow,

ad. 3 prawdopodobnie kat wtrysku do przeregulowania, ale tu wypadałoby zrobić logi i wrzucić do odpowiedniego dzialu, koledzy sie wypowiedzą

ad. 4 a co niby wg mechanika sie zapiekło w turbinie?? zawor upustowy?? w 1Z nie ma kierownic

dzieki za odpowiedz!!

jesli chodzi o turbine to chyba chodzi o sztangielke czy cos takiego..nie znam sie ale zapytam co on tam mieszał[br]Dopisany: 15 Marzec 2008, 16:57 _________________________________________________

3. jak odpalam auto po nocy (lub dłuzszym postoju) cięzko mu zaplaic musze jakies 2-3 sek krecic i kiedy odpali to nierówno mi chodzi znaczy sa to minimalne wahania (od 800-900)obrotów i przez ok 10 sekund dymi (hmm na biało chyba) pozniej obroty sie stabilizuja i nic juz nie dymi i spokoj jest cały dzien (bez problemu odpala i zadnych wahan)

czytałem na forum, ze moze to byc przyczyna zle ustawionego kątu wtrsyku tu mam pytanie czy jest ktos kto mieszka na śląsku i był by wstanie sparwdzic i ewentualnei ustawic taki kąt wtrysku jaki powinnien byc? byłbym naprawde wdzieczny i czy ma jakies znaczenie czujnik temperatury w silniku?

ad. 3 prawdopodobnie kat wtrysku do przeregulowania, ale tu wypadałoby zrobić logi i wrzucić do odpowiedniego dzialu, koledzy sie wypowiedzą

i dalej mam porblem z odpaleniem z rana (ALE JUŻ NIE DYMI kiedy po nocy odpale) wahania obrotów 800-850

co zrobiłem:

-Świece dobre

-filtr powietrza wymieniony

-filtr paliwa wymieniony

-kąt mechaniczny wtrsyku 70

-kąt wtrysku wg Vagu 57-58

co może być przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...