Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] problem z pompą wakum w GOLF IV


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam golfa IV 150km ARL 2002r. W Listopadzie robiłem regenerację turbiny w serwisie BOSCH Gładysek w Krakowie,naprawili, Podjechałem do nich w poniedziałek gdyż podejrzewałem że coś nie tak zrobili z turbiną. Otóż na jedynce turbina ciagnie dopiero od 3,5 tys. na dwójce i reszcie biegów od 2,5 tys.a gdy samochód jest zimny to wogóle nie działa turbina. Znajomi powiedzieli że żle mi zregenerowali.Pojechałem do nich w poniedziałek oni sprawdzili wszystko jeszcze raz i ich werdykt jes taki: nie ma podciśnienia takiego jakie powinno być u mnie jest 4-4,5 Bara a powinno byc 6.Powodem jest zepsuta pompa wakum (czy jak to się piszeę).czy jest to realne? ma ktoś namiary na tanie czesci ? Jakie są objawy padającej pompy wakum?

pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Bzdury, padnięta pompa vacuum w pompie tandemowej powoduje zarówno wolne wstawanie turbo jak i twardy pedał hamulca. Jeśli nie masz tego drugiego objawu to niech się odpier..... od pompy podciśnienia. Zregenerowali turbo i wydłużyli sztangę przy turbo by się nie rozwaliła przed upływem daty reklamacji. Zrób i wklej logi dynamiczne 011 i statyczne w BS tej samej grupy to zobaczymy jak turbo jest sterowane. Jeśli sam nie dysponujesz vagiem to na forum Golfa jest multum użytkowników, którzy w Twoim rejonie nim dysponują by się podpiąć i zlogować auto za przysłowiowe piwo więc radzę skorzystać zanim ci ktoś wciśnie kit. Sprawna pompa podciśnienia daje około 0,9-1.0 bara podciśnienia a nie 4-6 bo to bzdura.

Opublikowano

Sztomel to powiedz mi co im powiedzieć jak pojadę odbierać samochód bo to już dzisiaj.../?na logach to wyjdzie?

Opublikowano

:(Podepnij wtedy kawałkiem wężyka gruchę przy turbo bezpośrednio z trójnikiem, który wychodzi z wężyka pomiędzy pompą tandem a serwem hamulców i niech się przejadą to wtedy się dowiedzą jak auto przyśpiesza i jakie podciśnienie daje pompa vacuum z pompy tandem. Oczywiście nie trzeba schodzić do kanału by podpiąć się bezpośrednio pod gruchę przy turbo lecz wystarczy się podpiąć do wężyka nasuniętego na króciec od strony T4 (pod warunkiem, że jesteś pewien za szczelność tego wężyka) :

893b192af3ed1fb1m.jpg

Oczywiście na powyższym foto układ podciśnienia jest również skrócony - wężyk, który idzie do N75 poprzez zaworek zwrotny (biało-czarny) i akumulator podciśnienia (na foto jest niewidoczny) idzie bezpośrednio z trójnika na wężu pomiędzy pompą vacuum a serwem hamulców. N18 i N239 są całkowicie wywalone.

Opublikowano

po pierwsze coś mi sie popsuło bo nie widzę żadnych zdjęć:/..... panowie ale mój pedął hamulca dość dziwnie się zachowuje przy mocnym wciśnięciu i odpuszczeniu to wyczuwa się okres jakby nic się nie działo... byłemu nich i oni twierdzą że to jednak pompa vacum..... spróbuje jeszcze tego co Sztomel proponował i zobaczymy efekt:P[br]Dopisany: 22 Grudzień 2011, 16:46_________________________________________________to gdzei to cisnienie ucieka jak węze są ok:/

Opublikowano

te 4-6bar to zapewne chodziło o ciśnienie paliwa do PD a nie o podciśnienie :mysli:

Opublikowano

kurcze nie wiem już o jakie cisnienie chodziło ale czy to cisnienie paliwa ma jakieś znaczenie przy turbo? bo raczej by mi nie mówili czegos co nie ma związku z turbina i jej brakiem mocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...