Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL] Co to jest zbieżność połówkowa koła tylnego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż kumpela kupiła niedawno A4. Parę rzeczy było grzebanych tam w zawieszeniu więc pojechała na ustawienie zbieżności. Podczas tego mechanik powiedział że coś tam jest nie tak delikatnie z tylnym kołem "ale można jeździć". Jak to z kobietą, mechanik mówił do niej, ona słuchała ale nic nie słyszała więc ciężko mi coś dokładniej powiedzieć co jej mówił.

Na świstku który dostała po zabiegu z tego co patrzyłem wszystko mieści się w normie po za jednym tylnym kołem pod pozycją "zbieżność połówkowa koła tylnego". Wartości graniczne są tam chyba z tego co pamiętam od 0,05 do 0,15 (czy jakoś tak - piszę z pamięci). Jedno z kół miało 0,08 (czyli w normie) a drugie miało 0,38 (czyli niby po za normą). Sugeruje się więc że o to chodziło właśnie mechanikowi, ale niestety nie za bardzo wiem o co to biega i w czym może ewentualnie leżeć problem.

Wcześniej oglądałem dość dobrze to auto bo robiłem jej rozrząd i parę innych pierdołów. Nie rzuciło mi się w oczy żeby belka tylna była gdzieś skrzywiona ani nic po za tym. Ewentualnie czop może być skrzywiony no tego jej nie sprawdzałem ale najpierw chciałbym wiedzieć czego dotyczy w ogóle ta zbieżność połówkowa.

Opublikowano

Zbieżność całkowita jest sumą zbieżności połówkowych kół czyli tak jak to napisałeś jedno koło jest lekko przestawione możliwe że było na przykład jakieś uderzenie boczne i sie delikatnie mówiąc coś lekko przestawiło :cool1:

Opublikowano

Zbieżność całkowita jest sumą zbieżności połówkowych kół czyli tak jak to napisałeś jedno koło jest lekko przestawione możliwe że było na przykład jakieś uderzenie boczne i sie delikatnie mówiąc coś lekko przestawiło :cool1:

o i miło mądrego poczytać :decayed:

http://www.autoedmar.pl/zbieznosc.html

Opublikowano

Zbieżność całkowita jest sumą zbieżności połówkowych kół czyli tak jak to napisałeś jedno koło jest lekko przestawione możliwe że było na przykład jakieś uderzenie boczne i sie delikatnie mówiąc coś lekko przestawiło :cool1:

o i miło mądrego poczytać :decayed:

http://www.autoedmar.pl/zbieznosc.html

:good: pięknie wszystko opisane :>
Opublikowano

Eh, "połówkowa" jakie to proste :embarrassed: No to sprawa jasna. No to teraz pewnie będę musiał tam zajrzeć bo kumpela dziurę w brzuchu mi zrobi :wallbash: Co do prowadzenia się auta to nic nie powiem, bo kumpela ma je od niecałego miesiąca. Opony jak przy kupnie oglądałem to były równo przedarte ale to oczywiście o niczym nie świadczy (mogły być zmieniane itp).

Co bym tutaj mógł jej sprawdzić. Zapewne belkę. Wcześniej rzuciłem już na nią oko, ale nic nie zauważałem. Przyjrzę się jej jeszcze raz dobrze. Po za tym co jeszcze? Czopy? Nic więcej nie przychodzi mi do głowy co mogłoby tam być krzywe.

Opublikowano

Na oko to ciezko tak ocenic czy jest cos nie tak, no chyba, ze kolo juz w poprzek stoi :> Mozna tez sie pobawic wlasnorecznie w pomiary ale nigdy nie beda tak dokladne jak na stacji.

Opublikowano

Na oko to ciezko tak ocenic czy jest cos nie tak, no chyba, ze kolo juz w poprzek stoi :> Mozna tez sie pobawic wlasnorecznie w pomiary ale nigdy nie beda tak dokladne jak na stacji.

Nie no, gdyby coś było mocno krzywe to zaraz bym to zauważył. Może dzisiaj pojadę do kumpeli to zajrzę na chwilę do tego koła. [br]Dopisany: 23 Grudzień 2011, 11:58_________________________________________________Odgrzebuje nieco temat bo mam trochę nowych info. Ostatnio jednej nocy był u nas przymrozek i na niektórych drogach wyszła szklanka. Kumpela wracała wtedy z pracy i zauważyła niepokojący motyw, otóż tył na śliskim zaczął jej delikatnie myszkować. Z tego co mówi to nieźle się wystraszyła bo tył zaczął pracować. Nie tak żeby zrobić bączka, ale mówi że czuła wyraźnie że tyłem buja tak jak by jedno koło było zablokowane - przód szedł dobrze, a tyłem bujało przy nawet niewielkich prędkościach. Od razu pomyślałem o tym o czym wcześniej było pisane. Wprowadziliśmy więc auto na kanał. Dokładnie obejrzałem jej tylną. Nic nie rzuciło mi się w oczy.

Do pomiaru kół nawet się nie brałem, bo według tego co dał jej diagnosta różnice są minimalne i wzrokowo tego nie widać, ale innego wytłumaczenia na myszkowanie tyłu nie widzę. Dodam że oponki są ok, bieżnik równy i nie można tu mieć zastrzeżeń. Opony dobrze założone, zgodnie z kierunkiem, dobrze napompowane i oczywiście dwie takie same - bo wszystko jej sprawdziłem.

Nie miałem się do czego doczepić więc sprawdziłem jeszcze czop piasty. Doszło do tego że nawet go wykręciłem. Obejrzałem go z każdej strony. Wydawał się prosty, nie widziałem żadnych zgięć itp ale nie wykluczam że mogły być jakieś minimalne które ciężko dostrzec na oko.

Opublikowano

Jesli autko walone bylo w tyl to mogl pojsc wahacz, czy tez nawet zwrotnica jak to juz ktos opisywal na forum, ze tez mu rzucalo autem i wlasnie okazala sie wadliwa zwrotnica i juz na zbieznosci byly cyrki.

Opublikowano

Jesli autko walone bylo w tyl to mogl pojsc wahacz, czy tez nawet zwrotnica jak to juz ktos opisywal na forum, ze tez mu rzucalo autem i wlasnie okazala sie wadliwa zwrotnica i juz na zbieznosci byly cyrki.

To B5, tam nie ma wahaczy tylko belka :tongue4: Po za tym z tego co oglądałem auto tył ma seryjny. Co prawda całe malowane, ale podłoga nie ruszona, wszystko jak fabryczne.

Parę dni temu przerzuciłem czopy prawo na lewo i kumpela pojechała na sprawdzenie zbieżności. Z tego co mówiła to chyba jest tak samo, ale nie byłem u niej więc nie widziałem wydruku. Jak wpadnę to wrzucę fotki.

Opublikowano

Ano , nie wiedzialem ze to B5 :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...