Jump to content
IGNORED

[B7 BKN] 3.0 TeDi - Wymiana termostatu i odpowietrzenie układu


AZIK

Recommended Posts

Hejka Panowie!!!

Autko dość długo się ostatnio nagrzewa. Diagnoza moja to: termostat się wiesza...

Czy któryś z użytkowników forum mógłby dopomóc w kwesti wymany termostatu w tym kolosie???

Termostat jest z przodu i chyba wytargam go bez ściągania przedniego pasa???

Gdzie spuścić płyn chłodzący najlepiej???

Jak odpowietrzyć później cały układ???

Mile widziane zdjęcia albo prosty przepis słowny albo jakby ktoś na maila [email protected] rzucił w pdfie kawałek Elsy...

będę wdzięczny za wszelkie sugestie gdyż zaraz po świętach mam chrapkę zabrać się za to...

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe spostrzeżenie :mysli: ale tak się zastanawiam czy aby naprawdę warto wymieniać termostat.

Nie chce tutaj zmieniać twojej decyzji gdyż nie mam odniesienia wagi słów - dłużej się nagrzewa, a tłumaczenie, że warunki pogodowe są inne niż pare miesięcy temu i może twoje odczucia są na wyrost :wink4: są pewnie zbędne.

Jedynie mogę powiedzieć co nieco na moim przykładzie. Jak rano wybieram się w kierunku miasta, traffic jak cholera to rzeczywiście zanim autko mi się nagrzeje-webasto dalej mi niedomaga :wallbash:, albo wskaźnik odbije od 50stopni to już prawie dojechałem do celu czyli dystans jakiś 7km. Jednak ja rano wyrusze w kierunku obwodnicy 3city to, zero traffica to już po 2-3 km auto zaczyna ładnie się nagrzewać.

Jeśli już zdecydujesz się wymienić ten termostat - ostatnio miałem przeciek na wężu koło webasta - więc całą wodę zdrenowałem w okolicach lewej lampy, ściagnąłem jedna z mniejszych opasek i zlałem wodę. Nie znam jakiegoś ciekawego miejsca aby to w miarę kulturalniejszy sposóby uczynić.

Na temat samej wymiany termostatu ci nie pomogę - może ktoś ma else i może wkleić jakieś knowhow.

Jeśli chodzi o odpowietrzenie a V6 ciężko ładnie zalać, a nie będziesz miał podciśnieniowej pompki, to w klubowym warsztacie pokazali mi taki myk który działa w 100%, wystarczy odkręcić zbiorniczek płynu - jedna śrubka - wypiąć zbiornik z uchwytu grodziowego i wlewając płyn unieść, przechylić do góry, jak tylko to możliwe podnosząc za uchwyt tam gdzie odkręciłeś śrubke, woda pięknie zlewa się do silnika. Chyba ma wpływ na taką sytuacje wyższy poziom odpowietrzenia niż na prostym zbiorniczku. Pojemność całego systemu w/g mojego expa to około 6 ltr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...