Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKN] 3.0 TeDi - Wymiana termostatu i odpowietrzenie układu


AZIK

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka Panowie!!!

Autko dość długo się ostatnio nagrzewa. Diagnoza moja to: termostat się wiesza...

Czy któryś z użytkowników forum mógłby dopomóc w kwesti wymany termostatu w tym kolosie???

Termostat jest z przodu i chyba wytargam go bez ściągania przedniego pasa???

Gdzie spuścić płyn chłodzący najlepiej???

Jak odpowietrzyć później cały układ???

Mile widziane zdjęcia albo prosty przepis słowny albo jakby ktoś na maila [email protected] rzucił w pdfie kawałek Elsy...

będę wdzięczny za wszelkie sugestie gdyż zaraz po świętach mam chrapkę zabrać się za to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe spostrzeżenie :mysli: ale tak się zastanawiam czy aby naprawdę warto wymieniać termostat.

Nie chce tutaj zmieniać twojej decyzji gdyż nie mam odniesienia wagi słów - dłużej się nagrzewa, a tłumaczenie, że warunki pogodowe są inne niż pare miesięcy temu i może twoje odczucia są na wyrost :wink4: są pewnie zbędne.

Jedynie mogę powiedzieć co nieco na moim przykładzie. Jak rano wybieram się w kierunku miasta, traffic jak cholera to rzeczywiście zanim autko mi się nagrzeje-webasto dalej mi niedomaga :wallbash:, albo wskaźnik odbije od 50stopni to już prawie dojechałem do celu czyli dystans jakiś 7km. Jednak ja rano wyrusze w kierunku obwodnicy 3city to, zero traffica to już po 2-3 km auto zaczyna ładnie się nagrzewać.

Jeśli już zdecydujesz się wymienić ten termostat - ostatnio miałem przeciek na wężu koło webasta - więc całą wodę zdrenowałem w okolicach lewej lampy, ściagnąłem jedna z mniejszych opasek i zlałem wodę. Nie znam jakiegoś ciekawego miejsca aby to w miarę kulturalniejszy sposóby uczynić.

Na temat samej wymiany termostatu ci nie pomogę - może ktoś ma else i może wkleić jakieś knowhow.

Jeśli chodzi o odpowietrzenie a V6 ciężko ładnie zalać, a nie będziesz miał podciśnieniowej pompki, to w klubowym warsztacie pokazali mi taki myk który działa w 100%, wystarczy odkręcić zbiorniczek płynu - jedna śrubka - wypiąć zbiornik z uchwytu grodziowego i wlewając płyn unieść, przechylić do góry, jak tylko to możliwe podnosząc za uchwyt tam gdzie odkręciłeś śrubke, woda pięknie zlewa się do silnika. Chyba ma wpływ na taką sytuacje wyższy poziom odpowietrzenia niż na prostym zbiorniczku. Pojemność całego systemu w/g mojego expa to około 6 ltr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...