Jump to content
IGNORED

[B5 AHU] po dluzszej jezdzie traci troche mocy i moc jak by faluje?


Lukbro
 Share

Recommended Posts

witam,

mam 1.9 tdi ahu czyli zwyklego klekota z 100% org przebiegiem 313tys.

mam taki objaw ( dopiero od jakiegos czasu, wczesniej nie zauwazylem nic )

jak robie troche wiecej km, np 20-30 to autko jak by z czasem troche mi slabnie, czuje pod noga ze brakuje mu elastycznosci ktora ma normalnie, silnik wkreca sie tak samo ale nie ma takiej mocy, jak by turbina slabiej dmuchala. co ciekawe po ponownym uruchomieniu od razu jest normalnie, to moze byc jakies blad ktory sie sam kasuje po ponowym rozruchu ? ew czego to moze byc przyczyna ?

i druga sprawa jest taka ze czasem czuje jak jade sobie np 90-110 na 5 biegu i trzymam rowniutko nogę, z taka sama siła moc auta jak by przybywa falami, autko ciagnie takimi doslownie falami, nie rownomiernie tylko jest moc, mniej i znow moc itd, tak dzieje sie tylko co jakis czas.

i co jeszcze zauwazylem autko podczas przeciagniecia na wyzsze obroty tak powyzej 3700 obrotow zostawia czarna chmurkę, nie jest wielka ale zauwazalna w lusterku, czasem jest mniejsza, lub po jednym przeciagnieciu pozniej jest jak by mnie, z czym to moze byc zwiazane? moze nie przepala dobrze paliwa? dawka paliwa?

czekam na wasze porady, co to moze wszystko byc, co sprawdzic itd

jak tylko bedzie spot w 3miescie podjade i po prosze ktoregos z kolegow o podpiecie vaga, moze sie czegos dowiemy.

pozdrawiA4m ekipe ;)

Link to comment
Share on other sites

witam,

mam 1.9 tdi ahu czyli zwyklego klekota z 100% org przebiegiem 313tys.

mam taki objaw ( dopiero od jakiegos czasu, wczesniej nie zauwazylem nic )

jak robie troche wiecej km, np 20-30 to autko jak by z czasem troche mi slabnie, czuje pod noga ze brakuje mu elastycznosci ktora ma normalnie, silnik wkreca sie tak samo ale nie ma takiej mocy, jak by turbina slabiej dmuchala. co ciekawe po ponownym uruchomieniu od razu jest normalnie, to moze byc jakies blad ktory sie sam kasuje po ponowym rozruchu ? ew czego to moze byc przyczyna ?

i druga sprawa jest taka ze czasem czuje jak jade sobie np 90-110 na 5 biegu i trzymam rowniutko nogę, z taka sama siła moc auta jak by przybywa falami, autko ciagnie takimi doslownie falami, nie rownomiernie tylko jest moc, mniej i znow moc itd, tak dzieje sie tylko co jakis czas.

i co jeszcze zauwazylem autko podczas przeciagniecia na wyzsze obroty tak powyzej 3700 obrotow zostawia czarna chmurkę, nie jest wielka ale zauwazalna w lusterku, czasem jest mniejsza, lub po jednym przeciagnieciu pozniej jest jak by mnie, z czym to moze byc zwiazane? moze nie przepala dobrze paliwa? dawka paliwa?

czekam na wasze porady, co to moze wszystko byc, co sprawdzic itd

jak tylko bedzie spot w 3miescie podjade i po prosze ktoregos z kolegow o podpiecie vaga, moze sie czegos dowiemy.

pozdrawiA4m ekipe ;)

Problem nr 1: sprawdź działanie zaworu N75 oraz szczelność dolotu, być może powietrze idzie w gwizdek, stąd ECU wykrywa niedoładowanie i przechodzi w tryb awaryjny. Kopcenie w takiej sytuacji jest czymś logicznie z tą usterką powiązanym.

Problem nr2:

Problem z wtryskiem sterującym. Sugeruję podmianę na sprawny i jazdy testowe przed ostatecznym zakupem nowego.

Zalecenia:

Logi dynamiczne z 011, a przy okazji 003,004 i 008 a także odczyt kodów błędów ze sterownika silnika (01).

Z logami zapraszam ponownie na forum.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...