kudalty66 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 witam wiem że już morze było o tym pisane, ale interesuja mnie konkretne wypowiedzi kto ile przejechał na wałkach np od remontu,. jezeli wymieniał wałki to na jakie, jaką hydraulikę zamontował, na jakim oleju jeździ i może np podczas wymiany wtrysku sretującego mógł obejrzeć jak te wałki wyglądają po pewnym przebiegu,. jak w temacie interesują mnie wyłacznie informacje na temat v6 tdi, wiem zę 1.9 to i 500 tys zrobi i nic się nie dzieje,. dzieki za konkretne wypowiedzi
przemek4net Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 jezeli w takim 10+ lat pierniku wymienia sie walki na nowe (nie myslic z regenerowanymi - bo krzywka "naspawana" jest inna niz nowego walka) to zakladajac, ze auto jest sprawne (cisnienie oleju, niezatkana odma itp) to predzej piernik na pol przerdzewieje niz zjada sie walki Mam afb z 2000r kupione przy niecalych 200tys 4+ lat temu, walki sa na bank nie-ori (w ori powierzchnia walka pomiedy krzywkami jest "chropowata" a u mnie wypolerowana-wiec to jakis zamiennik) ale nie wiem kiedy byly zmieniane, na aucie byla adnotacja o wymianie (poza aso) rozrzadu przy 130tys (moze wtedy a moze pozniej), obecnie przebieg to 280tys. Nigdy pod dekle nie zagladalem wiec nie wiem w jakim sa stanie ale ze nie widze potrzeby zagladania tam wiec zostanie to tajemnica samochodu Pozdrawiam, Przemek P.S. Wymiana rozrzadu i walkow jest na tyle droga ze dyskusyjny jest sens ekonomiczny tej operacji a dodajac do tego rozny stan wiedzy wlascicieli aut i mechanikow majacych to robic (prawdopodobienstwo klopotow typu "mechanik zle podlaczyl podcisnienie i auto nie jedzie", "mechanik zle zlozyl rozrzad i cos przeskoczylo" "mechanik musi nauczyc sie ustawiac kat wtrysku") i niemale zuzycie paliwa bym wzial pod uwage opcje swapa na tanszy w eksploaatacji silnik
kuba84 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że stan wałków to loteria. Miałem okazje ostatnio zaglądać w kilka silników jeden z przebiegiem 230tkm i wałkami od nowości na których nie było dosłownie żadnych śladów zużycia, silnik po przebiegu 250 wykazywał już delikatne zużycie i na koniec wpadł silnik z wałkami od nowości 396tkm które też nie były wcale zmęczone. Podejrzewam, że to kwesta użytkowania i regularnej eksploatacji - jak dbasz tak masz
kudalty66 Opublikowano 11 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2012 jezeli w takim 10+ lat pierniku wymienia sie walki na nowe (nie myslic z regenerowanymi - bo krzywka "naspawana" jest inna niz nowego walka) to zakladajac, ze auto jest sprawne (cisnienie oleju, niezatkana odma itp) to predzej piernik na pol przerdzewieje niz zjada sie walki Mam afb z 2000r kupione przy niecalych 200tys 4+ lat temu, walki sa na bank nie-ori (w ori powierzchnia walka pomiedy krzywkami jest "chropowata" a u mnie wypolerowana-wiec to jakis zamiennik) ale nie wiem kiedy byly zmieniane, na aucie byla adnotacja o wymianie (poza aso) rozrzadu przy 130tys (moze wtedy a moze pozniej), obecnie przebieg to 280tys. Nigdy pod dekle nie zagladalem wiec nie wiem w jakim sa stanie ale ze nie widze potrzeby zagladania tam wiec zostanie to tajemnica samochodu Pozdrawiam, Przemek P.S. Wymiana rozrzadu i walkow jest na tyle droga ze dyskusyjny jest sens ekonomiczny tej operacji a dodajac do tego rozny stan wiedzy wlascicieli aut i mechanikow majacych to robic (prawdopodobienstwo klopotow typu "mechanik zle podlaczyl podcisnienie i auto nie jedzie", "mechanik zle zlozyl rozrzad i cos przeskoczylo" "mechanik musi nauczyc sie ustawiac kat wtrysku") i niemale zuzycie paliwa bym wzial pod uwage opcje swapa na tanszy w eksploaatacji silnik ja już zmieniałem ładnych pare lat temu, na wszystko ori,. przy wymianie wtrysku sterujacego teraz otworzyłem dekle i widze co widzę, przejechałem 100 tys, olej cestrol Edge 5/40 z dobrego źródła, no i wytarcia już sie pojawiają, wiec pytam chyba to jest poprostu loteria
Arturoo Opublikowano 11 Stycznia 2012 Opublikowano 11 Stycznia 2012 z moich doświadczeń mogę powiedzieć, że stan wałków to loteria. Miałem okazje ostatnio zaglądać w kilka silników jeden z przebiegiem 230tkm i wałkami od nowości na których nie było dosłownie żadnych śladów zużycia, silnik po przebiegu 250 wykazywał już delikatne zużycie i na koniec wpadł silnik z wałkami od nowości 396tkm które też nie były wcale zmęczone. Podejrzewam, że to kwesta użytkowania i regularnej eksploatacji - jak dbasz tak masz Ty brachu nie czytałeś chyba tego co pisał kudłaty66 w pierwszym poście :gwizdanie: nie chodzi mu o stan zużycia wałków przy przebiegu X km ! tylko po wymianie na "jakiejś" firmy wałki "przejeżdżają" jakieś km
kuba84 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 ale interesuja mnie konkretne wypowiedzi kto ile przejechał na wałkach np od remontu,. np od remontu a ja mu napisałem np od nowości ...
Arturoo Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 bez sensu :gwizdanie: ,chodzi o to by oceniać różne firmy wałków od chwili remontu ,w tym momencie daje to pogląd tym użytkownikom ,jakie materiały użyć do ewentualnego remontu!
kudalty66 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2012 ale interesuja mnie konkretne wypowiedzi kto ile przejechał na wałkach np od remontu,. np od remontu a ja mu napisałem np od nowości ... dobrze dobrze, spokojnie to w tej sytuacjii nawet te od nowości rózne przebiegi robią, jednym sie wysypia przy 130 tys, innym przy 250tyś wyglądają na dobre, pytanie co jest tego przyczyną, wyłacznie olej, wymieniana systematycznie odma???
Arturoo Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 jeszcze dorzucę 3 grosze............ od nowości mówi nam to tyle co nic masz klekota tyle ,że 1.9 więc nie wiesz nic o tych dylematach naszych (użytkowników V-łek ),jak robi się remont i się człowiek zastanawia co kupić (wałki i hydraulikę jakiej firmy) by V jeździło dalej EDIT: Robert od nowości nikt z nas auta nie miał i nie wie jak licznik jest skręcony więc to mi osobiście nic nie powie
kuba84 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 chodzi o to by oceniać różne firmy wałków od chwili remontu Zgodziłbym się z tym jeśli autor wątku wyraźnie zasugerowałby w temacie - trwałość wałków rozrządu od momentu wymiany na zamienniki lub ori, to na koniec sporu o sens tematu. kudłaty66 na to pytanie chyba nie znajdziesz odpowiedzi, choć muszę przyznać ze auto z przebiegiem 396tym było regularnie serwisowane w ASO, wymiana oleju co 10tkm, jeździło na półsyntetyku 10W40, a wałki jak wspomniałem bez zastrzeżeń. Kolego to że jeżdżę klekotem 1.9 nie oznacza, że nie mam pojęcia o V-kach. Wcześniej jeździłem A6 i Passatem a dziś mam na podwórku 2 takie auta z padniętymi motorami ... ale tak jak napisałeś ... nie znam się btw widzę, że kolega ma jakieś kompleksy
Arturoo Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 skąd wiesz ,że olej był zmieniany co 10k ,jeśli aso mówiło kiedyś ,że interwały między wymianami wynosiły 30 k ? :gwizdanie:
kuba84 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Tak się składa, że mam ks. serwisową i potwierdzenie z ASO, ale wiem wiem pewnie sobie sam pieczątki przystawiłem... kończę rozmowę bo widać, że jak grochem o ścianę. Pozdrawiam Wszech wiedzących o V-kach
kudalty66 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2012 jeszcze dorzucę 3 grosze............ od nowości mówi nam to tyle co nic masz klekota tyle ,że 1.9 więc nie wiesz nic o tych dylematach naszych (użytkowników V-łek ),jak robi się remont i się człowiek zastanawia co kupić (wałki i hydraulikę jakiej firmy) by V jeździło dalej EDIT: Robert od nowości nikt z nas auta nie miał i nie wie jak licznik jest skręcony więc to mi osobiście nic nie powie wiem wiem, pytanie ile nasze tak naprawde mają, :gwizdanie: chodziło mi o to że zdarzały sie przypadki że po naprawie FEbi wałki padały po 5 tys km, są, firmy Camshaft inc???pytanie co to jest, Rouville wiadomo włoszczyzna pytanie co w pudełku??? Klobensmidt, najlepiej o nich słyszałem, jeszcze świątek, regenerowane bądź jego własny wyrób, oczywscie sa jeszcze ori, hydraulika podobnie, najlepiej pisza o INA, kutej,. dlatego załozyłem taki wątek żeby pomóc tym co jeszcxze tego nie przerabiali, jest na forum temat co serwis za naprawę AKE woła ok 10 tys PLN
kudalty66 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2012 Tak się składa, że mam ks. serwisową i potwierdzenie z ASO, ale wiem wiem pewnie sobie sam pieczątki przystawiłem... kończę rozmowę bo widać, że jak grochem o ścianę. Pozdrawiam Wszech wiedzących o V-kach niestety ja miałem takie nieszczescie że wymiana oleju była po 30 tys, i to zabiło ori cześci u mnie
Arturoo Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 wszech wiedzący jest tylko jeden i sie do niego modlimy kolego kuba84
kudalty66 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2012 ale z drugiej strony, teraz wymieniałem co ok 8-9 tys, i i tak to nie pomogło, zużycie postępuje, aczkolwiek ja wine mechanika co to robił, bo przygód z nim miałem co niemiara, pytanie chociaż czy mi nowe hydroregulatory załozył, bo uszczelki pod dekle co mu dałem zawieruszyły sie, a ja dostałem stare i silikon hehe
przemek4net Opublikowano 12 Stycznia 2012 Opublikowano 12 Stycznia 2012 nawet zlote walki zalozone do poputego samochodu sie zjada W tych autach niby czasen siada troche cisnienie oleju (zaworki zwrotne niestety bedace czescia takiej podstawy filtra czy cos tam - czytaj kasa) - 99.99% mechanikow nie sprawdza tego tylko zmienia wiec powtorze: w sprawnym aucie ponad 10letni pierdziel przerdzewieje predzej na pol niz walki sie zjada a jak nie ma wlasciwiego smarowania (czy sprawy cisnienia czy tez zatkana odma) to pytanie tylko kiedy sie zrabie Kupilem auto z zatkana odma i od wymiany zatkala sie ponownie po okolo 60tys (olej castrol 5w40 nie z allegro - po tym zalalem przy wymianie lotosa 5w40 - przejechalem na nim 100tys honda to do szmelcwagena tez sie nadaje) Kolbenshit robi tloki do AKE (wg etki), febi to tylko przepakowywaczka czesci, ruvielle chyba tez ale nie sadze by tutaj 10+ letni piernik ze sprawnym smarowaniem zdolal cokolwiek zajechac... przy obecnej cenie paliwa przez bak musialaby przejsc wielokrotnosci wartosci auta - kogo na to stac Pozdrawiam, Przemek
kudalty66 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2012 Przemku, w takim razie jaki jest sposób sprawdzenia tych zaworków zwrotnych???? jakoś ża mam otworzony silnik?? gdzie w kazdej z głowic mozna podłączyc manometr żeby to sprawdzić??? czy trzeba rwać całą podstawę filtra??? pozdr
przemek4net Opublikowano 13 Stycznia 2012 Opublikowano 13 Stycznia 2012 http://www.a6klub.pl/a6-c5-25tdi-afbwypadla-dzwigienka-hydropopychacza-vt17235.htm http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=33620 nie mialem tego w rekach, nie wymienialem i nie wiem czy to przypadki jednostkowe czy masowe ze to pada ale jezeli wierzyc Levuusowi z jednego z tych watkow to same zaworki drogie nie sa a ocena "czy smarowanie jest dobre" odbywa sie poprzez patrzenie czy rowno sika olej (przekazuje info co tam pisza - kazdy sobie doszuka jak go interesuje) Przemek
kudalty66 Opublikowano 20 Marca 2012 Autor Opublikowano 20 Marca 2012 witam po przerwie,. założyłem uzywane ori wałki w idealnym stanie, nowa kuta hydraulikę INA, nowe zaworki zwrotne z serwisu, nowa odmę, znaczy nowy typ od AKE, pasuje bez większych problemów, do tego wtryski od AKE, maja korekcję ok 0.2 mg /suw, wczesniejszy od AFB, niewłaściwy miał 3.0 mg/suw olej EDGE 5/40, wreszcie V6 mruczy jak powinno godziny, i dni spedzone w garażu, pociete palce, połamane klucze, wsciekła żona i bolący kregosłup bezcenne hehe, pozdrawiam uzytkowników V6 tdi, wiedzą o czym mówię,.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się