mogi 0 Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Witam Panowie mam pewien problem z ktorym od jakiegos czasu nie moge sobie poradzic. Dokladniej chodzi o ABS i ASR. Za każdym razem przy zaplonie silnika pojawia się duza migajaca na czerwona kontrolka „(O)” dodatkowo na zolto ABS i trzy sygnaly. ABS i ASR oczywiście nie działają. Chodzi o Audi A4 B5 2000r z silnikiem AJM 1.9 TDI 115 Problem jest w tym, ze na wszystkie sposoby próbowałem się z tym uporac, ale niestety nie udalo mi się zdiagnozowac przyczyny nie dzialania systemu. Może wymienie wszystko co już sprawdziłem : - Pierwsze co to oczywiście podlaczenie VAG i przeprowadzenie diagnostyki systemu. Niestety z rezultatem negartwnym. Dlaczego? A dlatego ze VAG nie był w stanie wykryc w samochodzie ABS’u. Zupelnie tak jakby był odlaczony. -Zaraz po tym stwierdziłem ze caly „komputer” czy modul sterujacy ABS’em nie jest zasilany lub może być odlaczony. Sprawdzone zostalo podlaczenie, lecz wszystko było dobrze. Nastepne sprawdziłem bezpieczniki które również były dobre. -Analizujac schemat elektryczny ABS’u, sprawdziłem wszytkie wejścia zasilające modul i również wszytkie masy. Wszystko było tak jak trzeba. Znajomy mechanik posiadal identyczny modul jak w moim samochodzie. Zaryzykowalem wymiane, ale niestety problem jest dokladnie taki sam jak z moim oryginalnym modulem. Nie potrafie zrozumiec dlaczego VAG nie potrafi zdiagnyzowac ABS’u i co może być tego przyczyna. Może ktos z was spotkal się już z czyms podobnym i doradzi mi co dalej mam z tym zrobic. Z gory Dziekuje za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1458 Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 sterownik kaputt jaki moduł wymieniałeś ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogi 0 Posted January 17, 2012 Author Share Posted January 17, 2012 chodzilo mi raczej wlasnie o sterownik. Przepraszam ze nazwalem go "modulem" Mam problem ze sterownikiem ABS. Na poczatku sadzilem ze ktorys z kabelka musi byc naruszony i sie stykal za dobrze ale okazalo sie ze to cala ta wtyczka jest uszkodzona i gdy na nia troche naciskalem kontrolki gasly i bylo ok. Nastepnie postanowilem ze sprawdze to podlaczajac inny sterownik ktory znajomy mechanik mial w garazu, lecz kontrolki nadal sie swieca i nie moge przeprwadzic diagnostyki. Czy moze to byc problem ktoregos z czujnikow? bo zaraz przed tym problemem mialem wlasnie problem z czujnikiem przy tylnim prawym kole, ale wystarczylo nim troche ruszyc i bylo juz dobrze. Nie wiem co ma czujnik do tego ze nie moge przeprowadzic diagnostyki VAG'iem, ale nie zaszkodzi zapytac. Sadzilem ze gdy jak wymienie sterownik to bedzie to tylko kwestia podlaczenia VAG i usuniacia bledow, ale nieststy nie jest tak latwo Dodam rowniez ze czasem przy normalnym hamowaniu czuje wibracje na pedale hamulca tak jakby wlasnie uruchomil sie ABS, ale co dziwne ze dzieje sie to przy normalnym delikatnym hamowaniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1458 Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 mechanik podłozył sterownik o takim samym nr ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieciajek 4 Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Ale to jak już wlazłes na sterownik to jakieś błędy były czy czysto jak w niebie? Dla mnie to strata czasu, kupiłbym całą sprawną pompę od ajm wymienił, przy okazji była by wymiana płynu hamulcowego czego normalnie nie robi z połowa właścicieli aut, wykasował błędy i cieszył się jazdą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysaudi 1 Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Poszukaj dobrze - a znajdziesz rozwiązanie problemu - w sumie to po wyjęciu sterownika na stół robota na kilkanaście minut . Krzysiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieciajek 4 Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 krzysaudi pisze o lutowaniu pozłacanego styku na kłytce porcelanowej z napylanymi procesorami. Robią to goście ale to tego potrzebna jest chemia i profesjonalna stacja lutownicza bo kolbą się nic nie zrobi takie to małe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysaudi 1 Posted January 17, 2012 Share Posted January 17, 2012 Mylisz się troszkę - wiem co piszę bo już trochę tych sterowników odpaliłem . Urywa się masa dochodząca od sterownika . Można to zrobić na 2 sposoby . Rozbierając sterownik - lutując masę ( ja podpinam się zawsze w inne miejsce niż oryginał ) lub bez rozbierania - wykorzystując masy czujników ABS-u . Najlepiej jest to zrobić sposobem nr 1 , jednak czasem można to zrobić trochę po partyzancku i też działa . poszukaj kumatego elektronika na miejscu - to zrobi to bez problemu . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogi 0 Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 na orginalnym sterowniku nie udalo mi sie przeprowadzic diagnostygi VAG'iem, poniewaz poprostu go nie wykryl. To samo na drugim sterowniku ktory podlaczylem i na ktorym obecnie jezdze. Posiada moze ktos dokladny schemat tego sterownika? a moze jakies zdjecia naprawy? U mnie najdziwniejszy problem jest taki ze nie moge podlaczyc VAG'a by to wszytko sprawdzic Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysaudi 1 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 Jeśli urwie się masa w sterowniku to nie bedziesz sie mógł połączyc vag-iem . Nie wiem jaki był ten drugi sterownik - nowy czy używka - sprawna czy tez z usterką . sprawdz miernikiem - czy jest masa na czujnikach abs-u . Jesli jej nie ma to wszystko jasne . Ma być masa - a nie jakaś popierdułka . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dev 1458 Posted January 18, 2012 Share Posted January 18, 2012 true Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogi 0 Posted January 18, 2012 Author Share Posted January 18, 2012 ten na ktory wymienilem byl uzywany i byc moze tez z usterka... mase na czujnikach sprawdzalem i bylo wszystko oki, ale nie zaszkodzi sprawdzic na spokojnie jeszcze raz Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysaudi 1 Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Jak sprawdziłeś tą masę ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogi 0 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 chodzi o to ze nie sprawdzilem masy w sterowniku tylko mase w okablowaniu tzn w tej wtyczce ktora jest podlaczona do sterownika. Jak sprawdzic mace na sterowniku? Nie za bardzo wiem jak go rozebrac. Ta plastikowa oslonka jest przyklejona? Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzysaudi 1 Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Grube brązowe kable to jest masa dochodząca - jednak są 4 przewody które doprowadzają masę do czujników abs-u . Skup się na tych przewodach . Odepnij np - czujniki pod tylną kanapą i sprawdz miernikiem czy jest masa na jednym z dwóch przewodów dochodzących do czujnika . Po tym doświadczeniu będziesz wiedział co masz dalej robić . Link to comment Share on other sites More sharing options...
mogi 0 Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 te masy czujnikow sprawdzalem bezposrednie przy samej wtyczce i wszystkie byly dobre, ale sprawdze jak radzisz Czy moze byc to spowodowane przez niedzialajacy czujnik? Jak to jest mozliwe ze czasem mi sie abs zalacza? tzn kontrolki nie gasna, ale przy hamowaniu zazwyczaj delikatnym czuje wibracje i drgania na pedale hamulca. Nie dziala to poprawdzie, ale jak to mozliwe ze cos reaguje skoro sterownik jest uszkodzony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now