Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Jak znaleźć zasilanie telefonu - czytanie schematów


Dastin

Recommended Posts

schemat_telefonu.jpg

schemat_telefonu2.jpg

Czy ktoś może mi pomóc w odczytaniu tych schematów? Chodzi o to, że szukam przewodu zasilającego telefon (dokładniej chodzi o ładowanie telefonu w uchwycie) i nijak nie mogę na tych schematach odnaleźć informacji gdzie idą w aucie te przewody. W zasadzie to szukam pierwszej kostki za uchwytem.

Tak przy okazji to czy ktoś z Was rozbierał Cullmana? Nie wiem czy jak go rozkręcę to mi czasem jakieś sprężynki nie powypadają i później nie będę mógł tego złożyć do kupy.

Link to comment
Share on other sites

Zasilania masz wyrysowane, są tam dwa bezpieczniki (10 i 5 Amper) w schematach VAG oznaczane literką "S". "D" to włącznik zapłony popularnie nazywany stacyjką, więc wiesz już, które jest po zapłonie. Pozioma linia na samym dole to zawsze masa.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś miałem lanosa i mam jeszcze seicento i powiem Wam, że tamte schematy są dużo prostsze. W tamtych schematach każde złącze konektorowe czy wtykowe było zaznaczone na schemacie, a ponadto były rysunki na których było umieszczone położenie wszystkich wtyczek. Szukanie po tamtych schematach jest proste, a tutaj (jeszcze się nie przestawiłem :embarrassed:) np. na "drugim" schemacie mamy na dole J412 (moduł sterujący zestawem głośnomówiącym i R54 czyli telefon komórkowy połączone przewodami. Jak tu cholera dojść gdzie są połączenia. Choć oznaczenie przy J412 wskazuje, że te przewody wchodzą do jakiejś wtyczki (T20f/...). Prawdopodobnie będzie to wtyczka wpinana do tego modułu, ale co dalej?

Rozebrałem schowek, wyjąłem radio i widzę, że ten moduł sterujący jest najprawdopodobniej schowany w uchwycie (nie jestem pewien czy się coś nie posypie jak go rozkręcę i będzie kapa). Z uchwytu wychodzi wiązka przewodów. Parę centymetrów dalej (pod deską) jest jakaś wtyczka najprawdopodobniej antenowa, ale pozostałe przewody idą dalej przechodząc w kolejną grubą wiązkę. Dalej ciężko mi będzie szukać po tej wiązce gdzie jest jakieś połączenie wtykowe, więc chciałem to wyczytać ze schematu i tutaj potrzebuję Waszej pomocy.

Cięcie przewodów będzie ostatecznością, i chciałbym to zrobić jak najbliżej wtyczki (a najlepiej wpiąć się w nią).

Link to comment
Share on other sites

kolego, nie znajdziesz żadnej kostki po drodze. Z jednej strony masz wpięte w uchwyt, z drugiej do centralki cullmana która znajduje się pod nogami pasażera, przy progu. Żeby się do niej dostać najlepiej będzie jeśli wymontujesz fotel pasażera i podniesiesz wykładzinę.

Potrzebujesz wyciągnąć zasilanie żeby podłączyć inny telefon do ładowania? Jaki masz uchwyt, ze złączką z przodu, czy z tyłu uchwytu? Znając życie to zapewne będą w uchwycie jakieś sprężynki więc jeśli będziesz otwierał uchwyt to delikatnie. Jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie widać przewody idące do uchwytu, jeśli namierzysz na którym jest zasilanie to w tym miejscu możesz się wpiąć w przewody z ładowarką albo czymś co chcesz podłączyć. to będzie najłatwiejsze rozwiązanie.

Schematy są dobrze opracowane, też byłem przyzwyczajony do innych ale te są bardzo czytelne, np. kostka T20f oznacza że jest to kostka 20 pinowa i w wyjaśnieniach masz opisane gdzie ona się znajduje.

Link to comment
Share on other sites

No fakt muszę najpierw zrozumieć te schematy to będzie łatwiej.

Co do uchwytu to wtyczkę mam z tyłu.

Schowek już wymontowany dawno i wiązka przewodów również zlokalizowana.

Co do celu mojej ingerencji to powiem tylko tyle, że jest mi ten "sygnał" potrzebny do zabezpieczenia antykradzieżowego, reszty nie będę zdradzał. Stąd moje pytanie o wtyczkę, bo musi to być tak zrobione żeby wyglądało na oryginał.

Link to comment
Share on other sites

sygnały do takich celów nie bierz spod uchwytu do telefonu. Jeśli potrzebujesz stałego zasilania i po stacyjce to bierz je np ze skrzynki z bezpiecznikami, jest tam dość dobry dostęp.

Link to comment
Share on other sites

Mam swój plan. Dość oryginalny i jak się "pochwaliłem" to wzbudzał zainteresowanie. Oczywiście chwaliłem sie najbliższym i nikt nie słyszał o takim rodzaju zabezpieczenia, więc chyba będzie dobre :evil: im bardziej nietypowe tym trudniej na nie wpaśc i mam nadzieję ominąć. Bo w mojej okolicy co jakiś czas A4 giną i nie chcę żeby moja była następna :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...