Jump to content

bobikos

Pasjonat
  • Content Count

    1,979
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

67

2 Followers

About bobikos

Informacje

  • First name
    Paweł
  • Location
    Warszawa

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Avant
  • Year of production
    2002
  • Engine
    1.9 TDI PD
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. jeszcze jedno pytanie, czy da się odróżnić na oko szklanki do PD i VP?
  2. Jako że logi zdążyły się skasować zrobię raz jeszcze w najbliższych dniach. Niemniej korekcje przy dzisiejszym podglądzie na postoju były w okolicach +- 0,2 a bipy max ok 25 na jednym. Rozrząd ustawiony na -1,0 . Zmiana kąta na 0,0 jak również bardziej na minus nic nie zmienia w uruchamianiu i pracy silnika. Chociaż ta hydraulika na logach raczej nie wyjdzie (przynajmniej we wrześniu jak tu wrzucałem logi nic nie pokazało). Czy ktoś ma doświadczenia z problemami hydrauliki?
  3. Doczytałem też że problemem może być zbyt wysokie ciśnienie w układzie olejowym lub szklanki które zbyt wolno oddają olej. Może mechanik się pomylił i wstawił szklanki od silnika VP? Przed robotą nie było problemów ani z odpalaniem ani z mocą na niskich obrotach, dlatego wątpię aby nagle pompa olejowa zaczęła źle pracować (chociaż to też jest możliwe)
  4. Zrobiłem test o którym mówił mechanik ale nie bardzo chciałem wierzyć. Dzisiaj jest - 10 st. Uruchomiłem auto i jak zwykle kręcił długo ale w końcu się uruchomił. Na chwilę dodałem gazu do 3 tyś obrotów, puściłem pedał gazu a auto zgasło. Przy ponownej próbie odpalenia samochód kręcił bez kompresji, dopiero po dłuższej chwili zaczyna załapywać i w końcu odpala. Wychodzi na to że podpiera zawory na zimnym oleju. Olej dla pewności zmieniony dwa dni temu na motul Xcelan 5w40 (auto jeździ nad min od ponad 200 tys km). Teraz pytanie czy to kwestia wałka i szklanek czy zepsutej głowicy w trakcie nap
  5. Niestety u mnie bez większej poprawy. Auto poszło do innego zakładu, gdzie wyciągnęli pompki i ponoć dali do sprawdzenia. Stwierdzone zostało że pompki wymagały ponownego ustawienia bo ktoś je na siłę wbijał przy poprzednim montażu. Wymienione zostały uszczelnienia. Niemniej auto minimalnie lepiej (trzeba krócej kręcić) ale nadal zapala źle - przy obecnych temperaturach (minus kilka stopni) trzeba kręcić z 6 sekund zamin załapie a jak już zaskoczy to pracuje nierówno przez kilka sekund. Warsztat twierdzi że z jakiegoś podowu - zły wałek lub szklanki, zawory mogą źle pracować w trakcie rozruch.
  6. kodowanie pompy masz opisane w wątku dot. dokładania tempomatu. Jeśli uda Ci się odkręcić i przełożyć sam sterownik to kodowanie nie powinno być problemem.
  7. Moduł zasilany jest przez dwa grube czerwone kable w kostce 10 pinowej. One nie mają po drodze bezpieczników. Sprawdź czy jest na tych przewodach napięce. Może nie docisnąłeś kostki 32 pinowej (ma obrotową zapadkę) i brakuje komunikacji po CAN?
  8. niestety nie działa w taki sposób jak w nowszych autach i to jest duży minus czujników przednich w b6/b7. Zastanawiałeś się kiedyś czy może w module od exeo nie dołożyli takiej funkcjonalności ale ostatecznie odpuściłem temat i nie sprawdziłem tego (musiałby się wypowiedzieć posiadacz exeo)
  9. przy okazji napisz również jakie masz kodowalnie licznika (czy na pewno na Rest of World)
  10. na pierwszym i drugim kanale ustaw dla testu 1. Poza tym pokaż pozostałe kanały, do aż do 16, szczególnie 11 do 15
  11. Widzę że masz B6, tam może nie być dostępnych adaptacji. Jaki masz klimatronik?
  12. szukaj od exeo bo będą najświeższe. Poza tym kup z oznaczeniem 8e1, 8e2 są od anglika i będą w drugą stronę przepychały powietrze (na zewnątrz)
  13. Pytałem o pompki, ustawione na 180 st, o momenty nie dopytywałem. Brak mocy od dołu wiążę właśnie z pompkami, czy ustawienie 180 lub 225 winno być odczuwalne? Kogoś w okolicach Warszawy polecacie?
  14. Podłaczę się do tematu. Też mam utykanie na ciepłym silniku. Do tego dochodzi ciężki rozruch na zimnym (długo kręci zanim w ogóle zacznie łapać). Logi wykonane w trakcie jazdy: VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM Logi wykonane na postuju VAG/VCSD Log VAGLOGGER.APPHB.COM Na czwartym cylindrze na postoju korekcja leci od minusa na plus, przy ok +1,2 zaczyna utykać. Korekcja potrafi dojść do +2,99 Auto po zrobieniu uszczelki pod głowicą, wymianie wałaka i szklanek. Po tej robocie generalnie jest słabsze, na niskich obrotach (p
×
×
  • Create New...