Jump to content
IGNORED

[ALL B6] Mikrostyk w zamku bagażnika


Tedi35

Recommended Posts

Witam

Potrzebuje rozebrac tylni zamek ( Avant)w celu sprawdzenia styku odpowiadajacego za swiecenie lampek bagaznika i lampki w tylnej klape ( tej od srodka).

Czy tam jest styk caly czas zamkniety i otwarcie powoduje jego chwilowe rozwarcie? Czy odwrotnie?

Bo ida do zamka kabelki i rozumiem ze to jest wlasnie od tego ustrojstwa.

Dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

te dwa kable są od stycznika, da się go wydłubać z zamka ale dobrać identyczny stycznik jest trudno, te zamontowane mają jakąś gumkę na przycisku która zapewne ma służyć jako zabezpieczenie przeciw wilgoci. W sklepie dostępne są zwykłe z podłużnym przyciskiem. Też się muszę wziąć za wymianę tego mikrostyku bo już zupełnie przestał kontaktować.

Nie pamiętam jaki ma dawać sygnał przy otwarciu ale zapewne będzie to zwieranie styków, najprościej odpiąć wtyczkę i za pomocą zworki sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

te dwa kable są od stycznika, da się go wydłubać z zamka ale dobrać identyczny stycznik jest trudno, te zamontowane mają jakąś gumkę na przycisku która zapewne ma służyć jako zabezpieczenie przeciw wilgoci. W sklepie dostępne są zwykłe z podłużnym przyciskiem. Też się muszę wziąć za wymianę tego mikrostyku bo już zupełnie przestał kontaktować.

Nie pamiętam jaki ma dawać sygnał przy otwarciu ale zapewne będzie to zwieranie styków, najprościej odpiąć wtyczkę i za pomocą zworki sprawdzić.

A moze to da sie jakos przeczyscic. Nie dziala bo sie zabrudzil czy zasniedzialo. U mnie jak otworze to sie zaswieci dopiero po 15 sek lub nawet 30. Czasami nawet po 1 minucie nie swieci wiec nie wiem o co chodzi dokladnie.

Link to comment
Share on other sites

nie da się wyczyścić. Właśnie znalazłem na allegro, ale w zaporowej cenie jak na mikrostyk (te za ok 19 zł):

http://allegro.pl/listing.php/search?category=18821&string=vw&order=p&change_view=1

to jest nierozbieralne, blaszka w środku traci sprężystość i nie odbija przy otwieraniu. Ja spróbuję zamontować ten zielony bo one w skrepie elektronicznym są po 2 zł

Link to comment
Share on other sites

nie da się wyczyścić. Właśnie znalazłem na allegro, ale w zaporowej cenie jak na mikrostyk (te za ok 19 zł):

http://allegro.pl/listing.php/search?category=18821&string=vw&order=p&change_view=1

to jest nierozbieralne, blaszka w środku traci sprężystość i nie odbija przy otwieraniu. Ja spróbuję zamontować ten zielony bo one w skrepie elektronicznym są po 2 zł

Ten zielony?

http://allegro.pl/mikrowlacznik-mikrostyk-vw-seat-audi-dzwignia-i2083737394.html

Jak sie da zamontowac to tez tak zrobie o ile to przypasuje do B6

Link to comment
Share on other sites

czy na 100% pasuje to będę wiedział jak to w końcu wymienię. Wyjmowałem już raz ten switch i go próbowałem czyścić ale to nic nie dało więc pozostaje wymiana. Jeśli już to kupuj bez tej blaszki.

Link to comment
Share on other sites

czy na 100% pasuje to będę wiedział jak to w końcu wymienię. Wyjmowałem już raz ten switch i go próbowałem czyścić ale to nic nie dało więc pozostaje wymiana. Jeśli już to kupuj bez tej blaszki.

Ok kupic moge bo cena spoko tylko teraz czas znalezc na robote bo to podobno jest troche dlubaniny.

W linku jak podales byly tez takie bez blaszki

Link to comment
Share on other sites

Styk przy zamkniętej klapie jest rozwarty.

Kup sobie cały zamek jeśli jest uszkodzony, szkoda czasu i pieniedzy na zabawe.

U mnie wszystkie zabiegi starczały na kilka dni, poźniej dalej problem.

Nigdy nie wiesz czy to mikrostyk, ja np miałem ukruszony ten element który wciska mikrostyk.

Może u ciebie jest tylko zabrudzony mechanizm, bo takie przypadki tez bywaly.

Ja kupilem cały zamek chyba za 70 z wysyłem

Link to comment
Share on other sites

Styk przy zamkniętej klapie jest rozwarty.

Kup sobie cały zamek jeśli jest uszkodzony, szkoda czasu i pieniedzy na zabawe.

U mnie wszystkie zabiegi starczały na kilka dni, poźniej dalej problem.

Nigdy nie wiesz czy to mikrostyk, ja np miałem ukruszony ten element który wciska mikrostyk.

Może u ciebie jest tylko zabrudzony mechanizm, bo takie przypadki tez bywaly.

Ja kupilem cały zamek chyba za 70 z wysyłem

Za taka cena rozumiem ze jest uzywka. Jak uzywka nie mam pewnosci ze bedzie lepszy od mojego

Link to comment
Share on other sites

Rozmontowałem zamek znowu i okazuje się jednak że ten zielony mikroswitch który wskazywałem wcześniej jest za duży i nie da się go zamontować w miejsce poprzedniego. Generalnie z przemontowaniem samego switcha jest problem bo jego styki są zalane jakimś świństwem. Da się oczywiście to wydłubać ale w moim przypadku nie miało to sensu bo nie posiadałem odpowiedniego switcha. NA razie zreanimowałem ten podgrzewając go trochę i robiąc kontrolowaną delikatną deformację tak by lepiej przełączał...

Muszę sprawdzić czy te switche dedykowane do VW mają mniejsze wymiary.

Link to comment
Share on other sites

Czy ten mikrostyk, to jest to niebieskie widoczne w poniższej aukcji na drugim zdjęciu?

https://allegro.pl/oferta/zamek-silownik-bagaznika-8e5827505b-a4-b6-sedan-11022657470

 

Dobra, już znalazłem. To niebieskie to przełącznik i jest do kupienia na ali, numer części 8D5959489B. W jego wnętrzu jest mikrostyk. Nie mam pewności, ale taki mógłby pasować (szukać na alegro: Mikrostyk D2HW).

 

przelacznik.jpg

Mikrostyk-zamka-VOLVO-VW-audi-VAG-D2HW-z-dzwignia.jpg

Edited by Jack0
Link to comment
Share on other sites

Ten niebieski jest od A4 B5 i nie będzie pasował. Ja kupiłem i wymieniłem na D2HW-A201D OMRON, podobny do tego z drugiego zdjęcia, tylko bez blaszki (jest zbędna). 

Cała zabawa przy wymianie to wylutowanie starego mikroprzełącznika po usunięciu kleju którym jest zalany a następnie bardzo ważne jest odpowiednie ustawienie nowego mikroprzełącznika tak by w dobrym miejscu łapał. Następnie wypada to wszystko zalać np, klejem na gorąco. 

W moim przypadku podgrzanie oryginalnego switcha przedłużyło jego żywot o kolejne 8 lat, potem pozostała już tylko wymiana.

Edited by bobikos
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...