Jump to content

Jack0

Pasjonat
  • Content Count

    40
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

3

About Jack0

Informacje

  • First name
    Jacek
  • Location
    Opolskie

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2003
  • Engine
    1.8 T
  • Engine code
    BFB
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    PB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tylko zastanów się czy kupisz oryginał, czy zamiennik. W moim wypadku ktoś pisał że zamiennik się nie spisał i kupiłem oryginał, trochę drogo, ale widzę że do Twojego chodzi za około 40zł.
  2. Króciec wody, padła uszczelka, lub coś się rozszczelniło. Ostatnio robiłem u siebie, tylko w benzynie. To będzie chyba to? https://allegro.pl/oferta/krociec-wody-audi-a4-b5-b6-a6-c5-1-9-tdi-9436970687
  3. Tak ogólnie, to trzeba by zmienić auto na nowsze, bo robi się skarbonka. Aż czasami płakać się chce. Co do hamulców. Na początku trochę szurało, ale teraz hamuje gładko. Bez żadnych odczuwalnych i podejrzanych efektów.
  4. Jack0

    B6 DIVISION

    Wóz mi nie odpala Stało się to dzisiaj, gdy podmieniałem pęknięty wtyk cewki zapłonowej. Podłączyłem kabelki, sprawdziłem kilka razy i tylko rozrusznik kręci. Aku prawie nowy, mierzyłem dzisiaj ma 12,4. Próbowałem sprawdzić czujnik położenia wału multimetrem, ale słabo się na tym znam. Po prostu podłączyłem go pod 2 z 3 pinów, ustawiłem 200k ohm i coś tam pokazywało. Pomocy Auto stoi za zadupiu. Może nikt mu nic nie zrobi przez weekend. Zamówiłem już gotowe wtyki https://allegro.pl/oferta/1j0973724-kostka-zlacze-wtyk-2-8-kabel-38cm-k1080-7116088551
  5. Zapraszam do działu DIY https://a4-klub.pl/topic/466231-wymiana-króćca-wody/
  6. Cześć, dzisiaj wymieniałem cieknący, a w zasadzie sączący się króciec wody. Część to 06B121132E + o-ring czujnika temperatury, może to być 12409 FEBI. Przydadzą się też nowe opaski zaciskowe, takie zakręcane, w miejsce tych usuniętych (2 małe i 2 większe). Zajęło mi to cały dzień. Jeśli masz dużo narzędzi, chęci to i tak nic z tego. Potrzebujesz jeszcze beczkę przekleństw i filigranowych rączek z magnesami o sile Pudziana. Przygotuj się na spadające śrubki i nurkowanie pod auto w celu ściągnięcia dolnej osłony... Tak prezentuje się nowy, oryginalny króciec. Co myślicie o takiej technologii? Koszt ~80zł. Zaczynamy. Jeśli masz urządzenie do odsysania płynów, to możesz odessać ze zbiornika chłodziwa tyle płynu ile się da. Jeśli nie masz, to nic. Odkręcamy zbiornik, jedna śrubka i dwa mocowania z tyłu, wystarczy podnieść zbiornik od przodu. Przestawiamy go na bok i tak zostawiamy aż do końca pracy. Poniżej zrobiła nam się wnęka prowadząca do filtra oleju. Nad nim znajduje się wpięty wąż (są tam dwa, ale interesuje nas ten lepiej dostępny), w którym płynie nasz różowy płyn. Zaciskamy obejmę i przesuwamy w górę. Ściągamy wąż, CHWILA. Zaraz poleje się dużo płynu, więc lepiej podłożyć np. przeciętą butelkę. Kiedy się zapełni, masz problem, więc przygotuj kolejną, lub tak jak ja, odlewaj do większego pojemnika. Lub po prostu lej do wiadra. Jeśli słabo leci to odkręć kurek od zbiornika. Po wszystkim wetknij wąż na miejsce i zabezpiecz zaciskiem. Ściągamy osłonę silnika i odkręcamy tak jak na zdjęciu. Opaski zaciskowe z prawej tylko luzujemy, te z niebieską strzałką musimy popsuć (usunąć). To będzie nasza pierwsza opaska, którą później wymienimy na nową + trytka. Ściągamy zatrzaski. Ja połamałem dwie, są bardzo delikatne (numer części oryginalnej 4b0973724, zamiennik z troszkę węższymi pinami 1J0973724). Najlepiej wsadzić śrubokręt w otwór i jednocześnie nacisnąć od góry zapadkę. Śrubkę wkręcamy na miejsce, aby nie zgubić. Ściągamy trójnik. Tak, mocno siedzą. Zaczekaj, będzie ciekawiej. Odkręcamy osłonę aluminiową, 4 śrubki. Usuwamy opaski zaciskowe. Na czerwono, tej przy grzybku już nie ma, została niebieska. To będą już kolejne dwie opaski do wymiany na nowe. Robi się luźniej. Została jeszcze osłona alu i ta srebrna rurka przykręcona na 2 śruby imbus. Czas na grzybka. Jest przykręcony na 3 długie śruby imbus, rozmiar chyba 6. Wyciągając go, może nam wypaść, lub zostanie przyklejona do bloku silnika płaska podkładka. Jest duża i w kształcie łączenia naszego grzybka. Teraz trzeba wyciągnąć czujnik. Grzybek odpoczywa na dole. Wysuwamy plastikową zasuwkę w stronę grodzi/podszybia. Dolna część króćca przymocowana jest przy pomocy takiego drucika w kształcie literki "U" po paru kielichach. Mając mały śrubokręt, wciskamy go od dołu tego ledwo widocznego drucika i też przesuwamy w kierunku grodzi. "U" już w drodze. Teraz przechodzimy kilkanaście centymetrów na prawo. Niestety nie da się ściągnąć samego króćca, trzeba go ściągnąć wraz z kawałkiem węża w kształcie litery "L". Usuwamy opaskę (to już czwarta) i teraz zaczyna się przygoda o przetrwanie, no chyba że masz specjalny przyrząd do obejm zaciskowych. Musimy przesunąć tę obejmę w górę, ale tak aby znalazła się na tym wystającym cypelku. W taki sposób. Widać cypelek. Zsuwamy wąż i wyciągamy wraz z króćcem. Śruby na których trzyma się sam króciec. Niemiecka myśl techniczna. Jak widać stary o-ring nie nadaje się do użytku. Nowy smarujemy delikatnie olejem i wkładamy na miejsce. Tutaj widać przykręcony już króciec. Dolne śruby są tak jak być powinny. Górne, hmm tutaj miałem niezłą rozkmine, bo nie wiedziałem w jaki sposób ten zaznaczony element był zamocowany. Jednak tak ładnie siadło. Tutaj niestety nie jest to pokazane. Po montażu zalewamy płyn i odpowietrzamy. I tak minął cały dzień.
  7. Jestem po wymianie króćca. Zajęło mi to cały dzień. Hardokorowa robota. Będę robił DIY.
  8. Za cholerę nie potrafiłem odkręcić odpowietrznika z tyłu. Co z tego że mam trzy klucze 11, jak nie ma dobrego dostępu żeby nimi kręcić bo blokuje mechanizm linki. Nasadka znowu nie chciała całkiem wejść, tylko tak do połowy, bo dzyndzel odpowietrznika nie pozwala wcisnąć go do końca.
  9. Zobacz ofertę KTM 1190 Adventure 2016 Cześć. Wystawiam na sprzedaż swoją KTMkę, którą kupiłem w 2018 roku, z przebiegiem 3.900km. Rok produkcji 2016 Przebieg niecałe 8tys. (patrz zdjęcie) OC do maja 2021 Przegląd do września 2021 W lutym tego roku wymieniony olej, filtr i płyn hamulcowy. vin VBKV2940XGM949619 Data pierwszej rejestracji 14.03.2017 KTM posiada fabryczny alarm, 3 kluczyki + 2 kluczyki od alarmu. Saszetka z narzędziami. Książka KTM. Na tyle założona jest sprężyna obniżająca HyperPro SP-KT11-SSB005 (-30mm), oryginał też jest. Skrócona stopka boczna. Gmole HEED. Dołożony jest uchwyt na telefon. Dokupiony filtr paliwa, do założenia na później w razie wu. Do zrobienia: wyważyć przednie koło. Po założeniu opon (MITAS E-07 + PLUS DAKAR) w zakładzie, facet nie miał tak dużej tulei co by założyć te koło na maszynę i robił to od ręki. Cena nie ulega negocjacji. Sprzedaż na umowę kupna/sprzedaży. Lokalizacja Opolskie. Cena 40.000,00 zł Dodający Jack0 Wysłano 23.07.2020 Kategoria Sprzedam
  10. Cześć. Wystawiam na sprzedaż swoją KTMkę, którą kupiłem w 2018 roku, z przebiegiem 3.900km. Rok produkcji 2016 Przebieg niecałe 8tys. (patrz zdjęcie) OC do maja 2021 Przegląd do września 2021 W lutym tego roku wymieniony olej, filtr i płyn hamulcowy. vin VBKV2940XGM949619 Data pierwszej rejestracji 14.03.2017 KTM posiada fabryczny alarm, 3 kluczyki + 2 kluczyki od alarmu. Saszetka z narzędziami. Książka KTM. Na tyle założona jest sprężyna obniżająca HyperPro SP-KT11-SSB005 (-30mm), oryginał też jest. Skrócona stopka boczna. Gmole HEED. Dołożony jest uchwyt na telefon. Dokupiony filtr paliwa, do założenia na później w razie wu. Do zrobienia: wyważyć przednie koło. Po założeniu opon (MITAS E-07 + PLUS DAKAR) w zakładzie, facet nie miał tak dużej tulei co by założyć te koło na maszynę i robił to od ręki. Cena nie ulega negocjacji. Sprzedaż na umowę kupna/sprzedaży. Lokalizacja Opolskie.
  11. U mnie różnica jest duża. BTW. Mnie też dopadło. Tzn. bardzo powoli ubywa płynu. Kombinowałem jak by tu sprawdzić czy to leci z króćca wody czy jakiegoś przewodu. Nakombinowałem się żeby tam jakoś zajrzeć: telefon + patyk i taśma klejąca XD parę filmików... autofokus zaczął mnie wkurzać, po prostu obraz był rozmyty. Wpadłem na to że na androida jest fajna darmowa aplikacja do kamery - Open Camera, można tutaj zablokować fokusa i nagrywać z włączoną latarką (o ile ktoś ma). No i tak w końcu udało mi się nagrać film z którego wynika że króciec do wymiany. Zamówiłem oryginał na allegro. https://www.youtube.com/watch?v=NGIZLAM8k5o
  12. Jack0

    B6 DIVISION

    Z 3tys leci powoli, a przy około 2,5 dostaje kopa i spada szybciej.
  13. Jack0

    B6 DIVISION

    Właśnie nie, susza. Zobaczymy czy do jutra się coś zmieni. edit. Acha, przecież nawet jak by padało, to z tyłu też powinno być mokro.
  14. Jack0

    B6 DIVISION

    Macie pomysł skąd te krople wody na boczku i uszczelce drzwi przednich drzwi? Wczoraj kleiłem na nie maty butylowe. Z tyłu sucho. Pierwsza myśl że to maty spłynęły ale ściągnąłem jeden boczek, bo akurat nie jest przykręcony i wewnątrz jest sucho, maty na miejscu. Kawałek alubutylu tak zapocił?
×
×
  • Create New...