superdziki Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Witam,Jak wiadomo ceny nowych części są strasznie duże pompka ori w ASO 8E0 261 431 kosztuję majątek.W związku z tym że borykalem się od jakiegoś czasu z pompką V55 i błędem poniżej postanowiłem troszkę pogrzebać i zaoszczędzić. 01415 - Recirculating Pump (V55)30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Problem objawiał się wyłączaniem webasta po jakimś czasie podczas pracy na postoju, podczas pracującego silnika problemu nie bylo.Pogrzebałem i znalazłemOri pompka o numerze 8E0 261 431Zamiennik Bosch 0 392 020 034 cena w InterCars 300PLNNumer oplowski 90448286 to do weryfikacji bo nie miałem okazji sprawdzić organolepytcznie ale skoro numer Boscha się zgadza powinno pasować.Pompki te były montowane też jako dodatkowa pompka obiegu wody do silników powyżej 2,5 w Oplach Vectra i Omega, można znaleźć na allegro używki dość tanio 50-100PLN. Tylko z używkami nigdy nie wiadomo w jakim są stanie.Błąd pochodzi od zużytych szczotek w silniczku.Wymiana szczotek, potrzeba około 3hSzczotki o wymiarach 5x5x10mm z wyprowadzeniem przewodu najlepiej z boku a nie od tyłu szczotki.Podczas demontażu pompki nie spuszczałem płynu chłodzącego a wyciekło mi tylko około 100ml, węże po wyciągnięciu pompki zatkałem profilaktycznie.Pompka zamocowana jest do piecyka na jednej śrubie, węże są dość elastyczne i da się ja podciągnoć do góry aby był łatwy dostęp do zacisków węży.Wyciągnięcie szczotko trzymacza jest proste wystarczy odgiąć metalowe blaszki i wszystko wychodzi na wierzch.Stare szczotki odciąłem i przylutowałem nowe, miałem o 1mm za szerokie ale papier scierny pomógł znacznie Do montażu szczotek użyłem walca o średnicy 15mm, komutator ma 13mm, wszystko aby dobrze ułożyć szczotki.Aby zamontować szczotkotrzymacz w silniku należy podwiązać sprężynki szczotek nitką, inaczej nie wejdą na komutator, poniżej zdjęcie jak to wykonałem.Wkładamy wszystko w silnik ale tylko do wysokości oringa uszczelniającego po to aby dało się odwiązać i swobodnie wyciągnąć nitkę.Wciskamy do końca, ja tutaj wykorzystałem zasilacz 12 V to sprawdzenia działania, wszystko chulało więc zagiąłem spowrotem blaszki i zamontowałem w samochodzie.Pompka i webasto hula bez problemu od tamtej pory Koszt zabiegu 0 PLN, szczotki miałem w zestawie do którejś wiertarki, troche nie pasowały ale papier scierny robi cuda Mam nadzieję że komuś jeszcze kiedyś ten wątek pomoże Żeby nie było zdjątka wykorzystałem z forum www.benzworld.orgPozdrawiam
wrclaguna Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Piękna robota Niedługo rozparacujemy wszystkie czesci z webasta
turzol Opublikowano 29 Stycznia 2012 Opublikowano 29 Stycznia 2012 Wygląda na to, że problem pompki V55 dotyczy również i mojej A4-ki, ponieważ objawy jakie opisujesz pokrywają się z tym co dzieje się u mnie z ori układem Webasto. Webasto odpalone z poziomu FIS czy pilota działa tylko kilka minut po czym samoczynnie się wyłacza. Po zapięciu VAG-a wywala zawsze jeden i ten sam błąd 01415 - Recirculating Pump (V55) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Sprawdzone i przeczyszczone zostały styki w kostce łączącej wiązkę webasta z pompką lecz bez skutku. Kasowałem powyższy błąd ze sterownika kilkanaście razy ale wraca jak bumerang Czy zatem może to oznaczać koniec pompki? Pompka Bosch nie szłą przypadkiem na 1-szy montaż? Jeśli tak to nie widzę sensu przepłacania za tą samą pompkę w ASO. Używanej nie mam zamiaru kupować ze względu na ryzyko z tym związane, a z drugiej strony nie chcę przepłacać za to samo w ASO. Czy cena w IC za pompkę Boscha jest aktualna? Na ich stronie widnieje cena grubo ponad 400zł za pompkę Boscha o oznaczeniach 0 392 020 034 Znalazłem taką pompkę na allegro, czy ktoś może potwierdzić że to dokładnie taka jaką potrzebuje? http://allegro.pl/pompka-wymuszajaca-bosch-0392020034-nowa-i2044605640.html Jak wygląda sprawa wymiany, można tego dokonać samemu czy zlecać warsztatowi?
wrclaguna Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Dokładnie jest taka sama z demontazem nie bedzie problemu , jedynie musisz sciagnąć obejmy z wezykow oraz wtyke dwu pinowa z pompy . Pasuje odkręcić zbiorniczek wyrównawczy aby mieć lepszy dostep do pieca . Troszke ci płynu sie wyleje ale póżniej musisz sprawdzić jego stan i ewentualnie uzupełnić . U kolegi teraz smiga taka i działa bez problemu http://allegro.pl/pompa-pompka-wody-do-webasto-vw-audi-seat-skoda-i2071826885.html
Pikuś Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 turzol, tą pompkę co podałeś to niby taka. Napisze Ci dzisiaj czy nie będę miał taniej. [br]Dopisany: 30 Styczeń 2012, 07:10_________________________________________________Za 335 z wysyłka mogę mieć.
superdziki Opublikowano 31 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2012 Czy cena w IC za pompkę Boscha jest aktualna? Na ich stronie widnieje cena grubo ponad 400zł za pompkę Boscha o oznaczeniach 0 392 020 034 Znalazłem taką pompkę na allegro, czy ktoś może potwierdzić że to dokładnie taka jaką potrzebuje? http://allegro.pl/pompka-wymuszajaca-bosch-0392020034-nowa-i2044605640.html Jak wygląda sprawa wymiany, można tego dokonać samemu czy zlecać warsztatowi? Ja mam jakąś zniżke w IC. Skoro numer się zgadza to będzie pasować, u mnie była właśnie pompka o takim symbolu z pierwszego montażu. Wymień sobie szczotki albo zleć komuś, wtedy koszt z 350 PLN zrobi się 50 PLN. Myśle że goście którzy zajmują się naprawą alternatorów czy rozruszników napewno podejmą się takiego wyzwania, zwłaszcza jak im dostarczysz wyjętą pompkę
jamroz88 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 mam identyczny problem. fachowcy stwierdzili, że pompka działa po podłączeniu 'na krotko' pod 12V, a nie działa przy zdalnym uruchomieniu co o tym sądzicie? w sterowniku nie ma żadnego błedu.
superdziki Opublikowano 3 Lutego 2012 Autor Opublikowano 3 Lutego 2012 mam identyczny problem. fachowcy stwierdzili, że pompka działa po podłączeniu 'na krotko' pod 12V, a nie działa przy zdalnym uruchomieniu co o tym sądzicie? w sterowniku nie ma żadnego błedu. To dziwne, Jak by ci nawet pompka nie pracowała a sterownik błędu nie widział, to by się pewnie piec przegrzał, i bląd by był. Ta pompka z tego co gdzieś kiedyś przeczytałem powinna pracować zawsze z wyjątkiem sytuacji gdzie nie działa webasto i nie jest odpalony silnik. Jaki masz dokładnie problem?
jamroz88 Opublikowano 4 Lutego 2012 Opublikowano 4 Lutego 2012 Sytuacja wygląda tak, że jako dogrzewacz piec działa pięknie. Nie kopci, działa świetnie. Problem polega na tym, że gdy odpalam z pilota albo ze środka samochodu piec się włącza normalnie, ale nie działa pompka i gdy osiągnie temperaturę (bodajże 100C) wyłącza się. W momencie gdy temperatura spadnie piec włącza się od razu i znowu pracuje. Climatronic jest ciągle włączony i wieje bez przerwy. Fachowcy stwierdzili, że winny jest prawdopodobnie sterownik, bo podobno nie daje napięcia na pompkę. Jeśli potrzeba podepne Vaga
superdziki Opublikowano 4 Lutego 2012 Autor Opublikowano 4 Lutego 2012 Sytuacja wygląda tak, że jako dogrzewacz piec działa pięknie. Nie kopci, działa świetnie. Problem polega na tym, że gdy odpalam z pilota albo ze środka samochodu piec się włącza normalnie, ale nie działa pompka i gdy osiągnie temperaturę (bodajże 100C) wyłącza się. W momencie gdy temperatura spadnie piec włącza się od razu i znowu pracuje. Climatronic jest ciągle włączony i wieje bez przerwy. Fachowcy stwierdzili, że winny jest prawdopodobnie sterownik, bo podobno nie daje napięcia na pompkę. Jeśli potrzeba podepne Vaga Jeśli tak to wygląda to rzeczywiście może być problem ze sterownikiem. Jeśli masz vaga to sprawdz jakie masz błędy jeśli są oczywiście i jakie masz kodowanie sterownika. Jeśli byś miał zamiar wymieniać sterownik to też dobrze by było spisać adaptacje po koleji, chociaż myśle że da się go tanio naprawić.
Pikuś Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Sytuacja wygląda tak, że jako dogrzewacz piec działa pięknie. Nie kopci, działa świetnie. Problem polega na tym, że gdy odpalam z pilota albo ze środka samochodu piec się włącza normalnie, ale nie działa pompka i gdy osiągnie temperaturę (bodajże 100C) wyłącza się. W momencie gdy temperatura spadnie piec włącza się od razu i znowu pracuje. Climatronic jest ciągle włączony i wieje bez przerwy. Fachowcy stwierdzili, że winny jest prawdopodobnie sterownik, bo podobno nie daje napięcia na pompkę. Jeśli potrzeba podepne Vaga Podłącz VAG-a i wysteruj pompkę. Weź miernik i sprawdź czy daje napięcie na pompkę. Będzie jasne co jest.[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 10:52_________________________________________________Superdziki, masz ori webasto z fabryki czy sam dokładałeś i czy masz z zaworem?
superdziki Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 Superdziki[/b], masz ori webasto z fabryki czy sam dokładałeś i czy masz z zaworem? Mam ori z fabryki, ale bez zaworu albo przynajmniej jeszcze go nie znalazłem :>
jamroz88 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Podłączyłem VAGa. Błędów brak. software coding: 00001 workshop code: 63351 numer: 8E0 265 105 D miernikiem nie badałem, w V6 trzeba chwile żeby sie tam dostać.
AndyN Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Temat o usterkach ogrzewania postojowego jest tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=174594.0
superdziki Opublikowano 5 Lutego 2012 Autor Opublikowano 5 Lutego 2012 Podłączyłem VAGa. Błędów brak. software coding: 00001 workshop code: 63351 numer: 8E0 265 105 D miernikiem nie badałem, w V6 trzeba chwile żeby sie tam dostać. Ustaw kodowanie na 00011 ta 1 to własnie pompka obiegu wody V55
MatrixXXL Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam. Jeżeli ta pompa jest padnięta to webasto odpali czy nie? Bo u mnie próbuje ale cholernie kopci.
Pikuś Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Odpalic powinno, ale powinno sie wyłączyć, gdyż pompka nie pracuje i temperatura będzie za wysoka w piecu.
turzol Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 Witam. Jeżeli ta pompa jest padnięta to webasto odpali czy nie? Bo u mnie próbuje ale cholernie kopci. Odpala chodzi kilka minut i gasnie. Umnie tak bylo przy padnietej pompce wody
MatrixXXL Opublikowano 12 Grudnia 2013 Opublikowano 12 Grudnia 2013 No dokladnie raz zapala, raz nie, jak zapali to kopci mocno. Kupię zamiennik opla, tylko pomóżcie jak się do tego dostać, silnik 2.5 TDI
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się