Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Przeskakujące, skrobiące wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy któryś z kolegów spotkał się z następującą sytuacją: włascicielem audi jestem od roku i juz w tym czasie wymienialem wycieraczki już 3 razy. Ostatnie zakupiłem moze miesiąć temu. Problem tkwi w tym że wycieraczka najzwyczajniej w świecie przeskakuje, skrobie po szybie. Akurat w tym momencie lewa od strony kierowcy. Przy pierwszym komplecie myslałem że winą byly stare zleżałe wycieraczki i w ramach reklamacji dostalem drugie. Jednak sytuacja się powtórzyła. Ostatnie zakupilem już w serwisie. Wszystkie zakupione przezemnie wycieraczki to Valeo Silencio XTR do mocowań areo. Szyba oryginalna, nie porysowana. Stosuję tylko markowy płyn. W czym moze tkwić problem i jak mu zaradzić?

Pozdrawiam Szymon

Opublikowano

Kiedyś kupiłem dłuższe wycieraczki niż zalecane do mojego modelu i efekt był taki jak u Ciebie.

Opublikowano

Powodów może być kilka, najbanalniejszą przyczyną jest tłusta szyba (wosk z myjni itd),także przegub ramienia wycieraczki, przy zaczepie pióra, potrafi sie zatrzec, należy go przesmarować i rozruszać.A jak nie pomoże to trzeba szukać przyczyny w mechaniżmie wycieraczek, który zaciera się przy tulejkach, temat szeroko omówiony na forum.

Opublikowano

Moim zdaniem przyczyną drżenia-przeskakiwania pióra wycieraczki może być żle ustawione ramie wycieraczki.

regulacja_kata_ustawienia_ramion.jpg

Opublikowano

Powodów może być kilka, najbanalniejszą przyczyną jest tłusta szyba (wosk z myjni itd),także przegub ramienia wycieraczki, przy zaczepie pióra, potrafi sie zatrzec, należy go przesmarować i rozruszać.A jak nie pomoże to trzeba szukać przyczyny w mechaniżmie wycieraczek, który zaciera się przy tulejkach, temat szeroko omówiony na forum.

Wosk odpada bo już od dluższego czasu nie woskowałem auta. Czy zacierający się mechanizm może faktycznie dawać takie oznaki?

Moim zdaniem przyczyną drżenia-przeskakiwania pióra wycieraczki może być żle ustawione ramie wycieraczki.

regulacja_kata_ustawienia_ramion.jpg

Nie to mocowanie - ja mam areo

Opublikowano

Moim zdaniem przyczyną drżenia-przeskakiwania pióra wycieraczki może być żle ustawione ramie wycieraczki.

regulacja_kata_ustawienia_ramion.jpg

Nie to mocowanie - ja mam areo

kolego nie sugeruj się obrazkiem bo to przykładowy rysunek, chodzi o ramie a nie mocowanie :cool1:
Opublikowano

Moim zdaniem przyczyną drżenia-przeskakiwania pióra wycieraczki może być żle ustawione ramie wycieraczki.

regulacja_kata_ustawienia_ramion.jpg

Nie to mocowanie - ja mam areo

kolego nie sugeruj się obrazkiem bo to przykładowy rysunek, chodzi o ramie a nie mocowanie :cool1:

Wszystko fajnie tylko ramię w aero ma w przekroju kształt litery c i zdecydowanie większą sztywność. Myślę, że taki numer nie przejdzie

Opublikowano

zacierający się mechanizm tylko stopniowo spowalnia wycieraczki i na pewno nie skrobie

Opublikowano

zacierający się mechanizm tylko stopniowo spowalnia wycieraczki i na pewno nie skrobie

dokładnie :good:
Opublikowano

Więc na razie jestem w ciemnej d*****e. Zastanawiam się tylko nad faktem ze problem dotyczy generalnie jednej wycieraczki może problem dotyczy siły docisku?

Opublikowano

to zobacz czy jedna i druga ma taki sam docisk

Opublikowano

to zobacz czy jedna i druga ma taki sam docisk

Można docisk jakoś regulować?

PS. Masz identyczną niunię jak moja :>

Opublikowano

to zobacz czy jedna i druga ma taki sam docisk

Można docisk jakoś regulować?

PS. Masz identyczną niunię jak moja :>

niewiem czy można, tam jest spręzyna, ewentualnie zobacz czy ramie nie jest przygiete za bardzo do szyby.

twojej jeszcze nie widziałem :wink4:

Opublikowano

to zobacz czy jedna i druga ma taki sam docisk

Można docisk jakoś regulować?

PS. Masz identyczną niunię jak moja :>

niewiem czy można, tam jest spręzyna, ewentualnie zobacz czy ramie nie jest przygiete za bardzo do szyby.

twojej jeszcze nie widziałem :wink4:

Akurat dzisiaj smigałem 4 do Tarnowa i strasznie mnie wk****ły te wycieraczki. Jutro zaglądne na ramię może faktycznie coś jest nie tak

Opublikowano

tak jak ci napisałem sprawdz te ramiona.

a tak przy okazji gdzie na spoty jezdzisz?

Opublikowano

Napisze PW bo mały oftopic sie robi

Opublikowano

zacierający się mechanizm tylko stopniowo spowalnia wycieraczki i na pewno nie skrobie

dokładnie :good:

Mylicie się panowie :cool1:

Miałem ten problem u siebie w poprzedniej B6. wymieniłem wycieraczki na nowe i dalej skrobały i skakały.

Dopiero jak rozkręciłem mechanizm, wyczyściłem i nasmarowałem problem zniknął.

Wycieraczki skaczą bo zamiast czpień płynnie się obracać ma tak ciężko, że przeskakuje.

Rozbierzesz mechanizm to zrozumiesz o czym piszę :wink4:

Opublikowano

Jest w tym jakaś logika...Więc nie pozostaje mi nic innnego jak od tego zacząć. Napisze co i jak po operacji.

Opublikowano

no próbuj ja akurat miałem inny objaw zatartych wycieraczek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...