miszka 1 Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Witam wszystkich!!! O paru dni męczy mnie pewna sprawa. Nie zauważałem tego do puki nie powiedział mi o tym mój kumpel gdy dałem mu przejechać sie moją furmanką. Stuki dochodzą jak podejrzewam z maglownicy. Początkowo myślałem że gdzieś na łączeniach kolumny kierowniczej , ale sprawdziłem to i tam jest wszystko ok. Potem myślałem że może cała maglownica sie odkręciła i chodzi na boki , ale też nie. Dodam że końcówki drążków wymienione były miesiąc temu , płyn również nigdzie nic nie cieknie( sucho jak na pustyni ) . Luz występuje na prostych kołach (na skręconych też ale już dużo mniejszy i prawie nie wyczówalny) i jest bardziej słyszalny na wyłączonym silniku gdy pompa wspomagania nie pracuje. Gdy silnik chodzi to wogule prawie tego nie słychać i chyba dlatego wcześniej tego nie zauważyłem. Samochód na drodze zachowuje sie normalnie , nie ucieka z drogi i nie pływa. Wiem że można niby ten luz zniwelować specjalną śrubą do regulacji która występuje na tej maglownicy . Wymieniałem już kiedyś maglownice tylko że w B5 ale myśle że ta w B6 niczym sie nie rózni. Śrubę już zlokalizowałem jest skierowana główką w dół na klucz 18 ale dostęp do niej jakim kolwiek kluczem i z jakiego kolwiek miejsca to masakra . Nie wiem jak to jest w europejczykach ale w angliku od dołu przeszkadza katalizator więc lipa, od góry niby jest dostęp po zwaleniu filtra powietrza ale ta śruba ani drgnie . Próbowałem ją najpierw odkręcić i trochę sie ruszyła , potem w drugą stronę i również trochę poszła i tyle . Po 30 minutach walki ręce chcą odpaść a śruba ani drgnie. Głównie dlatego bo dojście jest ciężkie. Nawet nie mam możliwości żeby jakąś przedłuzke zastosować żeby to jakoś ruszyć. Kurcze może ktoś ma jakiś pomysł i czy ta śruba rzeczywiście zniweluje ten luz ? Z góry dzięki za pomoc A tu krótki filmik jak to puka na wyłączonym silniku: http://img854.imageshack.us/img854/1002/xhd.mp4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzes1150 15 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 Mam to samo :gwizdanie: pada magiel. Można podkręcić śrubą luzy w maglu ale to jest chyba rozwiązanie na chwilę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
syndroom 0 Posted January 29, 2012 Share Posted January 29, 2012 u mnie jest tak że na brukowanej drodze na prostych kołach stuka z prawej strony, byłem na diagnostyce i u macherów wymienili 2 wahacze skasowali kilka stów i tak dalej stuka, najlepsze ze jak jadę po brukowanej ulicy i skręcę trochę kola to nie stuka więc nie wiem wahacze wszystkie dobre amortyzatory tez, więc już nie wiem, jest tam jakiś stabilizator drgań czy coś? maglownicę zostawiam już na koniec Link to comment Share on other sites More sharing options...
hidden22 7 Posted June 10, 2012 Share Posted June 10, 2012 SIemka mam podobny dzwiek jak na tym filmiku uporales sie juz z tym ? najgorzej jest jak jade na kostce takiej z dziurami i na skreonych kolach to cala kierownica mi tlucze sie jak by mialo cos zaraz wypasc...jak sprawdzic magiel? idzie od dolu zobaczyc czy jest luz na nim czy jak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bula87 1 Posted June 14, 2012 Share Posted June 14, 2012 podłączę się pod temat, mam to samo:facepalm: wahacze górne wymienione, geometria ok, amorki też, byłem na szarpaczach i powiedzieli, że luz na kolumnie kierownicy najprawdopodobniej, ale zamiast pakować się w ewentualne niepotrzebne koszta szukam tu Link to comment Share on other sites More sharing options...
hidden22 7 Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Siemka i co rozwiazlaes juz ten problem mikaszi mam tak samo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now