wyspa7 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Witam, Wczoraj wracając do domu zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Silnik stracił moc, nierówno zaczął chodzić. Powolutku dokulałem się do domku. Na miejscu w garażu podniosłem maskę i katalizator był mocno rozgrzany, żeby nie napisać czerwony. Pojechałem dzisiaj do majstrów - w jednym warsztacie nie mogli się podpiąć VAG'iem do kompa. Niby coś odczytywał z ABS'u, ale do silnika nie mogli się dostać (używali programiku z laptopa - nie pamiętam dokładnie jaki program i jaka wersja). Odesłali mnie do innego mistrza - podłączył jakiś oryginalny komputer Boscha - ale też niestety nic. Mówił, że może interfejs uszkodzony..... Po konsulatacjach z innym mistrzem....powiedział, że na 99,5 % uszkodzona cewka w module zapłonowym - paliwko z tego cylindra dostaje zapłonu w katalizatorze - dlatego się tak rozgrzał. Może miał ktoś taki przypadek - może moi fachowcy dają.....w pióra. Autko mam od niedawna i nie wiem co poczynić dalej. Mam jeszcze jechac do innego miszcza, ale termin bardzo odległy....a samochód potrzebny. Co robić, czy jakoś spardzić najpierw te cewki i w razie czego wymieniać, a później brać się za komp i VAG'a. Czy odpuścić sobie sprawdznie cewek i innych i najpierw rozwiązać problem z kompem. Pozdrawiam Andrzej
wyspa7 Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2008 no mam miernik - jak więc sprawdzić te cewki?? Pozdro Andrzej
wyspa7 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Witam, autko naprawiane. Okazało się, że padł zestaw cewek zapłonowych. Palił tylko na 2 i 3 gar. Po wymianie autko odżyło, portfel schudł Chyba następnym razem sam to wymienie;) Pozdrawiam[br]Dopisany: 08 Kwiecień 2008, 16:57 _________________________________________________Witam, po sukcesie w naprawie samochodu...kilka dni temu - dzisiaj rano znowu dostałem kontrolke żółtą - Check Engine (jednak tym razem silnik ładnie chodził na wszystkie gary) Pojechałem zaraz do majstra który mi moduł z cewkami wymieniał - stwierdził że padło podgrzewanie w sondzie lambda. Powiedział, że można przez jakiś czas z tym jeździć, ale przygotować się do wymiany trzeba. Pytanie - jaki model pasuje do tego silnika?? Na forum szukałem, że ma to być sonda z grzałką 18W?? Może zna ktoś dokładny numer katalogowy, patrzyłem na inter-car'sie w sklepie ale tam sondy są z grzałkami 12W ?? Więc co polecacie na podmiankę. Pozdrawiam Andrzej
poziek Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 A świece i kable dobre ? Własnie co ze świecami ? :th:
wyspa7 Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2008 Świece nie badane - pewnie latają od nowości - 62 000 na blacie. Co ile trzeba wymieniać?? A kable wizualnie OK. Gość skasował mi błąd z tej lambdy i odpalałem autko już kilka razy i wsio OK. Zobaczymy jutro w trasce..... A co mają świece do układu podgrzewania w sondzie lambda? Jak sprawdzić kable ? Pozdro Andrzej
Atak Opublikowano 11 Lipca 2008 Opublikowano 11 Lipca 2008 Witam, a mi po takim samym przypadku wskazuje niską wydajność katalizatora. Nic o lambdzie nie ma na diagnostyce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się