Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Odpowietrzenie układu chłodzenia, dodatkowa elektryczna pompka


ranyjulek

Rekomendowane odpowiedzi

Mógłby mi ktoś z Was przedstawić, krok po kroku, jak z poziomu VAGa uruchomić dodatkową, elektryczną pompę wody, znajdującą się w układzie chłodzenia paliwa? Po wymianie jednego z cieniutkich wężyków nie mogę odpowietrzyć układu metodami tradycyjnymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taka pompka istnieje w tym silniku? :shocked: byłem przekonany że jest tylko zaworek sterowany podciśnieniowo, który otwiera dodatkowy obieg chłodzący paliwo. Teraz już sam nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to być może wykonująć testy wyjść uda się ją odpalić. Zapodaj zdjęcie z lokalizacji pompki jak możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to być może wykonująć testy wyjść uda się ją odpalić. Zapodaj zdjęcie z lokalizacji pompki jak możesz.

Pompka zlokalizowana jest przy chłodnicy paliwa umieszczonej przed prawym nadkolem. Nie uda mi się na razie zrobić zdjęcia ale widać ją od spodu "jak na dłoni" ;) [br]Dopisany: 11 Luty 2012, 16:48_________________________________________________Przeprowadziłem dziś procedurę odpowietrzania uruchamiając VAGiem pompkę od układu chłodzenia paliwa. Po odpaleniu auta nie było słychać bulgotania, jednak po chwili znowu było. Zastanawiam się teraz, czy nie jest to wina głównej pompy wody. Czy jest możliwe, że nie obraca się tak jak powinna i dopiero po zwiększeniu obrotów obieg jest taki jak trzeba? I czy w związku z tym może być problem z ciągłym zapowietrzaniem się układu chłodzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to być może wykonująć testy wyjść uda się ją odpalić. Zapodaj zdjęcie z lokalizacji pompki jak możesz.

Pompka zlokalizowana jest przy chłodnicy paliwa umieszczonej przed prawym nadkolem. Nie uda mi się na razie zrobić zdjęcia ale widać ją od spodu "jak na dłoni" ;) [br]Dopisany: 11 Luty 2012, 16:48_________________________________________________Przeprowadziłem dziś procedurę odpowietrzania uruchamiając VAGiem pompkę od układu chłodzenia paliwa. Po odpaleniu auta nie było słychać bulgotania, jednak po chwili znowu było. Zastanawiam się teraz, czy nie jest to wina głównej pompy wody. Czy jest możliwe, że nie obraca się tak jak powinna i dopiero po zwiększeniu obrotów obieg jest taki jak trzeba? I czy w związku z tym może być problem z ciągłym zapowietrzaniem się układu chłodzenia?

Mógłbyś napisać jak wygląda procedura odpowietrzania VAGiem w AJM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak to być może wykonująć testy wyjść uda się ją odpalić. Zapodaj zdjęcie z lokalizacji pompki jak możesz.

Pompka zlokalizowana jest przy chłodnicy paliwa umieszczonej przed prawym nadkolem. Nie uda mi się na razie zrobić zdjęcia ale widać ją od spodu "jak na dłoni" ;) [br]Dopisany: 11 Luty 2012, 16:48_________________________________________________Przeprowadziłem dziś procedurę odpowietrzania uruchamiając VAGiem pompkę od układu chłodzenia paliwa. Po odpaleniu auta nie było słychać bulgotania, jednak po chwili znowu było. Zastanawiam się teraz, czy nie jest to wina głównej pompy wody. Czy jest możliwe, że nie obraca się tak jak powinna i dopiero po zwiększeniu obrotów obieg jest taki jak trzeba? I czy w związku z tym może być problem z ciągłym zapowietrzaniem się układu chłodzenia?

Mógłbyś napisać jak wygląda procedura odpowietrzania VAGiem w AJM?

Najpierw należy zdjąć wężyk podciśnienia z zaworu otwierającego obieg chłodzenia paliwa (zaraz za trójnikiem na węzu idącym od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego) potem w VAGu wejść w "silnik". Kliknąć w "test elementów". Po dojściu do testu piątego na około 30 sekund uruchamia się pompka elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta, choć jeszcze nie wystygł na dobre ;) Znalazłem niewielki wyciek płynu chłodzącego na dolnym wężu od chłodnicy. A dokładnie w miejscu plastikowego trójnika, z którego odchodzi wężyk do obiegu chłodzenia paliwa. Wyciek jest minimalny. Czy może być on powodem niemożności odpowietrzenia układu i ciągłego odgłosu przelewania się wody w nagrzewnicy? Wężyk oczywiście zamówiony i jedzie do mnie z DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...