Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Klapa obiegu wewnętrznego nie działa


Doman13

Rekomendowane odpowiedzi

Klapka ,która sie znajduje pod filtrem pyłkowym ale nad klapą recyrkulacji ani drgnie, jest ciągle otwarta.

Skutkuje to brakiem możliwości zamknięcia tego obiegu.

Klimatronik nie pokazuje żadnych błędów, nawet ostatnio zrobiłem adaptację i nic nie zgłosił że ta klapa jest zablokowana.

Wiem że jest ta klapa sterowana przez wężyk podciśnienia.

i teraz moje pytanie: żeby to naprawić muszę rozkręcać kokpit i wybebeszać wszystko łącznie z dmuchawą? czy jest może jakiś inny sposób (prosty)?

jakbym miał schemat tego układu to może sprawa by się wyjaśniła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotrze1602

Jakbym miał oznaczenie wszystkich części (reszta tej przewijanej listy) to bym już chyba wiedział jak sie za to wziąć.

Dzięki za schemat, on dużo rozjaśnia. Tak czy inaczej czeka mnie rozkręcenie nagrzewnicy :ranting1:

czy ktoś wie na co zwracać uwagę przy operacji rozkręcania nagrzewnicy?

może ktoś już uzdrowił tą klapkę i może coś o tym napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy Ci coś pomogę, ale u mnie w C4 ostatnio cały czas był obieg zamknięty. Dostałem się do klapki, patrzę a tam brak sprężynki. Sprężynka powoduje, że jak nie ma podciśnienia to obieg jest cały czas otwarty.

Może podobnie jest u Ciebie. Pokombinuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i u mnie klapa jest cały czas otwarta

podciśnienie się pewnie odpięło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo się odpiął przedód idący od zawroka, albo "pompka" siadła. Może to nie jest pompa, ale guma która spełnia zadanie pompki. W autodacie nazwane to jest pompka.

U mnie jak włożyłem sprężynkę to podciśnienie było prawidłowo, ale guma była przerwana. Problem rozwiązałem zakładając na przerwaną gumą prezerwatywę.

Zobacz na poczatku czy dochodzi podciśnienie do zaworka i czy z niego wychodzi jak zamykasz obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B Z D U R Y

Klapa nad wentylatorem jest klapką zmniejszającą wlot powietrza.

Służy ona temu, żeby przy dużych prędkościach nie zerwało wam peruki z głowy.

Przymyka się wtedy.

Za obieg wewnętrzny odpowiada tylko ta klapka poniżej wentylatora.

W niektórych wersjach silnikowych sterownik wogóle nie bierze jej pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie pisz, że moja wypowiedź to bzdury. Wyraźnie napisałem, że u mnie w C4 tak jest i na 200% się nie mylę. Ostatnio rozbieralem cały nadmuch (musiałem wymienić dmuchawę) i wiem co gdzie siedzi.

Zasugerowałem tylko, że u kolegi może być podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za chęć pomocy, jak tylko będę miał dzień czasu to rozkręcam nagrzewnicę by dostać się do tej klapki, sprawdzę co tam naprawdę siedzi i zrobię fotostory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...