Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] wymiana piasty (zwrotnicy) tylnej w quattro


kkuba83

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanie; jestem w holandi i padło mi łozysko (avant quattro) w tylnim kole a w polsce mam cale zawieszenie od sedana Q 2.6 . Chce dostarczyc sobie to tu do holandi piaste z tych moich czesci, i sciagnac moja piaste z popsutym lozyskiem i chce zalozyc ta piaste z sedana i nie wiem czy wogole da sie sciagnac piaste (z sedana) nie uszkadzajac lozyska i nie wiem czy ta piasta od sedana bedzie pasowala do avanta

chce tak zrobic bo koszta naprawy tu sa nie male, poza tym auto mam na wiosce a do warsztatu mam z 8 km a z tym lozyskiem nie da sie juz jechac :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce dostarczyc sobie to tu do holandi piaste z tych moich czesci, i sciagnac moja piaste z popsutym lozyskiem i chce zalozyc ta piaste z sedana i nie wiem czy wogole da sie sciagnac piaste (z sedana) nie uszkadzajac lozyska i nie wiem czy ta piasta od sedana bedzie pasowala do avanta

O ile raczej dałoby radę ściągnąc piastę z łożyskiem, nie uszkadzając go, to zamontowanie kompletu piasta + łożysko = łożysko zniszczone :confused4:

Wyjściem z sytuacji może byc przekładka całej zwrotnicy z piastą (będzie pasowała).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to super, a nie wiesz jak to wyglada z demontarzem starej zwrotnicy ??? napewno trzeba odkrecic zacick od hamulca i wachacze, czy jest tam cos jeszcze co trzeba odkrecic zeby wyjac zwrotnice ???

dzieki za pomoc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coby ją wyjąc (zwrotnicę) trzeba:

1.odkręcic półoś,

2.odkręcic wahacz górny od zwrotnicy,

3.odkręcic łącznik stabilizatora,

4.odkręcic wahacz dolny, który jest mocowany do zwrotnicy śrubą mimośrodową (tutaj masz link do podobnego tematu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=55730&highlight= gdzie pisałem jak można sobie z tym poradzic, aby zachowac niezmieniony kąt pochylenia koła przy ponownym montażu),

5.odkręcic drążek zbieżności (zasadniczo tylko ten punkt może sprawic trochę problemów, drążek jest mocowany w zwrotnicy na stożku :confused4: i potrafi czasami się skutecznie opierac),

6.zdemontowac (w sensie odkręcic) zacisk hamulcowy łącznie z jarzmem,

7.wyciągnąc czujnik ABS'u ze zwrotnicy (może się skutecznie opierac).Proponuję jednak nawet nie próbowac go wyciągac, a poprostu go odłączyc.Złącze wtykowe tego czujnika znajdziesz pod tylną kanapą.Jeśli ktoś z Polski będzie Ci wiózł/wysyłał tą zwrotnicę, to dobrze by było gdyby ten czujnik też w niej był.

To by było wsio :)

Zanim zdecydujesz się na opcję z wymianą kompletnej zwrotnicy (a podejrzewam, biorąc pod uwagę gdzie jesteś, że warunków do tego możesz nie miec za dobrych niestety), sprawdź czy jesteś w stanie "zwalczyc" punkt 5-ty, jak dasz sobie radę z tym drążkiem to reszta nie będzie problemem!

Pozdrawiam i powodzonka! :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki :)

nie wiem czy dam sobie tu z tym rade, ale chyba skonczy sie to mechanikiem i 800 zl za wymiane lozyska

jeszcze raz dzieekuje za bardzo konkretny opis i pomoc

jestem umowiony na wymiane lozyska w warsztacie cena - jedyne 220 euro :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...