Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o sprawdzenie logów AVB


geo78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przenoszę dyskusję na temat możliwych przyczyn wyższego spalania oraz braku mocy.

Silnik AVB (101 KM) oczywiście diesel na pompowtryskach.

Proszę o wszelkie uwagi...

Log (0 - 001)

Log (0 - 003)

Log (0 - 004)

Log (0 - 008)

Log (0 - 010)

Log (0 - 011)

Log (0 - 013)

grupę 13 wrzuciłem bo zauważyłem taką prawidłowość, że korekcja PD jest inna przy delikatnej jeździe (odpowiednio nr 1: 0,6 / nr 2: 1,7 / nr 3: 1,4 / nr 4: 2,1) a po przeciągnięciu do 4 tys rpm jest taka jak w logach.

---------- Post dopisany 04-05-2012 at 08:46 ---------- Poprzedni post napisany 02-05-2012 at 19:37 ----------

jeżeli logi są źle zrobione to napiszcie bo takie oczekiwanie na opinie bywa gorsze niż nawet zła wiadomość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprezarka pracuje rewelacyjnie. W dynamicznych jest OK.

Dawaj statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023

i statyczne Basic Settings - 003,011

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to muszę z programem pokombinować bo nie vcds lite ma zablokowane Basic settings... przez weekend je zrobię na pewno.

dzięki za odzew :)

---------- Post dopisany 05-05-2012 at 08:39 ---------- Poprzedni post napisany 04-05-2012 at 11:17 ----------

Logi statyczne:

Log (0 - 000)

Log (0 - 001)

Log (1 - 003)

Log (0 - 004)

Log (1 - 011)

Log (2 - 007)

Log (0 - 018)

Log (1 - 013)

Log (2 - 023)

z grupy BS:

Log (0 - 000)

Log (1 - 011)

Log (2 - 003)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompki nie są w ciekawym stanie. Znasz realny przebieg tego auta ?

Wałek rozrzadu byl weryfikowany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg jest jak to zwykle bywa wielką niewiadomą :) na liczniku jest 220 tys, środek auta w całkiem dobrym stanie no ale pewnie o tą stówkę był skręcony... natomiast co do wałka rozrządu to nie wiem, sam rozrząd wymieniłem 2 lata temu ale mechanik nic nie wspominał o wałku...

najbardziej auto muli przy około 2 tys obrotów, czuć jak auto chciałoby jechać ale coś je "trzyma"

---------- Post dopisany 08-05-2012 at 10:12 ---------- Poprzedni post napisany 07-05-2012 at 07:50 ----------

czyli wg logów nic nie wiemy z tego wynika? może ktoś jeszcze pokusi się o ocenę? czas ucieka a mocy nie przybywa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logów nie wynika zeby brakowało mocy.

Niepokojącym wydaje się stan pompek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy według Ciebie logi dynamiczne 3 grupy nie pokazują czegoś przy ok 1900 obr/min?

3 kolumna MAF actual, tam jest wartość ponad 1000 a teoretycznie powinna być 850 (jak w 2 kolumnie), czy tak? To jest mniej więcej ten moment gdzie auto najbardziej zamula (chociaż dalej też nie jest różowo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie powietrza jest w normie... tyle ile powinno byc... widac to po ograniczniku dymienia w 008.3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to akurat rzuciło mi się w oczy...

a wracając do problemu to może zatkany katalizator? Chociaż nie wydaje mi się żeby tak nagle się zatkał... najbardziej mnie dziwi ten wzrost spalania... tankowałem do pełna (ponad 70 litrów) i pokazywało mi do zrobienia 1200-1300 km (jazda spokojna) teraz do pełna lałem i 960 km... sprawdzę jeszcze jedno tankowanie, jak to wyjdzie.

---------- Post dopisany at 15:33 ---------- Poprzedni post napisany at 15:33 ----------

dodam, że maksymalnie udało mi się "wycisnąć" 140 km/h... a to raczej mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skłaniałbym się do tego co pisze przemik. Podjedz do mechanika niech zrzuci pokrywę głowicy i obejrzy wałek i szklanki, skoro wyciągasz 140 to coś jest nie halo, może krzywki są już zjechane i stąd brak mocy, bo w logach doładowanie i paliwo jest ok. Jeśli nie to stawiam na PD ( bo w logach wyglądają bardzo słabo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszelki wypadek sprawdziłem błędy, z tego co widzę to chyba nie ma nic poważnego?

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine

Controller: 038 906 019 GG

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1498

Coding: 00002

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E63A026809 AUZ6Z0B0148151

No fault code found.

Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 1726

Coding: 04155

Shop #: WSC 06435

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC

Controller: 8E0 820 043 H

Component: A4 Klimaautomat 1015

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

1 Fault Found:

00710 - Defroster Flap Positioning Motor (V107)

41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect.

Controller: 8E0 907 279 C

Component: int. Lastmodul RDW 0203

Coding: 00001

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags

Controller: 8E0 959 655

Component: Airbag 8.4E 5001

Coding: 0010602

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel

Controller: 8E0 953 549 F

Component: Lenksáulenmodul 0308

Coding: 00001

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments

Controller: 8E0 920 900 G

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D27

Coding: 00100

Shop #: WSC 07777

WAUZZZ8E63A026809 AUZ6Z0B0148151

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.

Controller: 8E0 959 433 AE

Component: Komfortgerát T01 0316

Coding: 06720

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

01561 - Left Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

01562 - Right Rear Door

61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

End --------------------------------------------------------------------------------------------------

---------- Post dopisany 04-06-2012 at 21:46 ---------- Poprzedni post napisany 31-05-2012 at 15:40 ----------

po wizycie u "mechanika" wiem tyle, że wałek i co tam jeszcze kryje się w środku są ok (niby). Natomiast mechanik stwierdził, że auto nie ma do końca dobrego wydmuchu. Wg niego tdi powinno trochę kopcić po wkręceniu na 4 tys obrotów. A tu praktycznie czysty wydmuch. Nie wiem na ile miał racji. Później sprawdzał jeszcze coś w VAG-u TDI timing bodajże (taki wykres z liniami kolorowymi). Tu coś nie podobało mu się z linią koloru żółtego (do końca nie był pewny ale niby powinna mieć kształt litery L) no ale, że nie wiedział jak to ugryźć odesłał mnie do kogoś kto niby na VAG-u lepiej się zna. Z tym, że ja nigdzie już nie jadę bo to chyba nie ma sensu płacić kolejnym osobom za podłączenie VAG-a skoro mam kupiony kabel i sam mogę sobie zobaczyć kolorowe linie ;)

Pytanie jak powinien wyglądać prawidłowy wykres dla mojego silnika i czy rzeczywiście to może być coś z ustawieniem kąta zapłonu czy jakoś tak (zębate koło od rozrządu).

A może zatkany katalizator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie sprawdza się zapłonu poprzez TDi Timing... bo widac tam bzdury... dlatego mechanikowi cos sie nie podobalo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też podejrzewałem (fakt przyznał się, że silnika na pompowtryskach nie sprawdzał do tej pory dlatego nie chciał nic więcej grzebać)...

Co myślisz o tym wydmuchu? czy faktycznie sprawdzać katalizator? Trochę z tym zabawy jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro fura ma 300 tysi... to katalizator juz dawno przestał pełnic swoją role... mozna go wybić - aczkolwiek z logów nie wynika zeby blokowal przepływ. gazów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i faktycznie przebieg to 220 tys. sądząc po zużyciu środka auta... najgorsze, że z logów to właśnie wynika, że wszystko jest ok a samochód wciąż pali dużo (wg FISa litry przez zasięg około 7 l/100 km przy spokojnej jeździe). Sprawdzałem u kolegi na 130 KM przy przegazowaniu faktycznie jest czarna chmurka, u mnie lekko zadymi przy ponad 4 tys obr. może to jest jakiś trop... a może i nie ;)

---------- Post dopisany 02-08-2012 at 18:04 ---------- Poprzedni post napisany 05-06-2012 at 14:45 ----------

odświeżam temat bo jestem po wizycie w serwisie...

wg nich parametry są w normie aczkolwiek praca pompowtrysków pozostawia wiele do życzenia - propozycja regeneracja, ponadto komputer wykazuje błąd statyczny - czujnik położenia wałka rozrządu do wymiany, niby objawi się to tym, że samochód jak będzie ciepły to nie odpali (żadna kontrolka się nie pali, auto zapala bez problemu więc na razie bym to odpuścił), kolejna rzecz wg serwisu to jakaś pompa vacum, która odpowiada za podciśnienie czy jakoś tam. Niby może być to przyczyną braku mocy, ale nie musi. Więc wiem tyle co i przed wizytą w serwisie. No i na koniec serwisant stwierdził, że na jego oko to autko było użytkowane zbyt delikatnie. Przez to gdzieś (nie pamiętam gdzie) zebrał się nagar i to może skutkować zamuleniem auta. To akurat się by zgadzało bo przyznaję się bez bicia, że stosowałem nieodpowiedni styl jazdy (żeby nie nazwać tego inaczej ;).

Ni i teraz najważniejsze, co dalej? Czy regenerować czy może najpierw tą pompę vacum wy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to poprosimy o swieze logi

Dynamiczne - 001,003,004,008,010 i 011

Statyczne - 001,004,007,013,018 i 023

Statyczne Basic Settings - 003 i 011

Nie sądze zeby problem tkwił w pompie vacum.... hamulce dobre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce raczej ok, tzn nie miałem żadnych problemów z nimi :)

logi zrobię jak tylko pogoda się poprawi... dziś pada...

coś mi się zdaje, że to trzeba będzie pompki zregenerować... niby w Tucholi jest dobry zakład (tam z serwisu wysyłają też do robienia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze Ci sie zdaje... problem jest w pompkach lub w wałku rozrządu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, więc jeśli już regeneracja to czy "pełna" koszt około 450 zł wg cennika firmy z Tucholi czy jak mi w serwisie powiedzieli 160 zł (też niby wysyłają do Tucholi) z tym, że to może być samo sama wymiana końcówki czy jakoś tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...