Jump to content
IGNORED

[B5 ADR] Strata mocy


Robertkra36
 Share

Recommended Posts

Cześć! Mam taki problem ze swoją A4 (1.8 125KM gaz sekwencyjny) mianowicie, gdy na zewnątrz jest ciepło tak ok. 20 stopni i więcej to samochodzik traci ok. 30% mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy jest chłodno wszystko jest ok. podpinałem Audi pod kompa i zero błędów! Spotkaliście się z czymś takim ?

Link to comment
Share on other sites

Mam pod maską 1.6 ale to samo wrażenie w zimnym powietrzu jest więcej tlenu więc silnik nabiera mocy ,myślę o założeniu interkullera

Z tego co wiem to intercooler dziala na zasadzie wymiany temperatury z temperatura otoczenia.... w Twoim silniku powietrze jest dostarczane z zewnatrz i nie ma zadnego ukladu ktory moglby to powietrze podgrzac ( oprocz ogolnej cieploty silnika ale przeciez w dolocie jest caly czas "ruch" ) Wiec jezeli pobierasz powietrze z zewnatrz ktore ma 24 stopnie to intercooler nie schlodzi powietrza ponizej tej temperatury :) Czyli bez sensu go stosowac w tym przypadku ...chyba ze masz klime i uda Ci sie chlodzic powietrze za pomoca ukladu z klimatyzacji ;) Taka lightowa wersja NOS-a :)

Link to comment
Share on other sites

Cześć! Mam taki problem ze swoją A4 (1.8 125KM gaz sekwencyjny) mianowicie, gdy na zewnątrz jest ciepło tak ok. 20 stopni i więcej to samochodzik traci ok. 30% mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Gdy jest chłodno wszystko jest ok. podpinałem Audi pod kompa i zero błędów! Spotkaliście się z czymś takim ?

Sprawdz czy czasem dolot powietrza nie jest dziurawy albo czy przypadkiem sie nierozlaczyl, bo jak bedzie zaciagal gdzies cieple powietrze z okolic silnika to mozesz tracic troche mocy.

Link to comment
Share on other sites

30% mocy

Rozumiem że zmierzyłeś to jakoś ? :wink4: Wyższa temperatura w dolocie powoduje cofanie się zapłonu co skutkuje mniejsza dynamika silnika. Ja nie widzę tutaj nic niepokojącego...

Link to comment
Share on other sites

Poziek: Robert stwierdził, że traci 30 procent mocy, tak więc jest to utrata bardzo poważna i powiem szczerze , że jest to bardzo dziwne. Żaden sprawny samochód nie traci 30 procent mocy ze względu na temperature powietrza przy około 20 stopniach. :no: Oczywiście różnice występują, ale 30 procent to jest nie do zaakceptowania.

Robert: Ja bym optował za niesprawnym przepływomierzem, a wskazania VAG'a nie są tutaj adekwatne. Już wielokrotnie się potwierdziło, że VAG jest tylko pomocnym wskaźnikiem a nie wyrocznią. Spróbuj wymienić na nowy i oryginalny. Samochód jest stary to czujnik też nie jest najlepszy. Napewno nic nie tracisz. :hi:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...