Jump to content
0
wrclaguna

Asystent Swiatel Drogowych HIGH BEAM ASSIST 2008-2012

Recommended Posts

MONTAŻ I DZIAŁANIE ASYSTENTA ŚWIATEŁ DROGOWYCH ( HIGH BEAM ASSIST )

https://www.dropbox.com/s/f9q9hre8q65pwq8/Asystent%20%C5%9Bwiate%C5%82%20drogowych%20Audi%20A4.PDF?dl=0

INFORMACJE OGÓLNE I WSPÓŁPRACUJĄCE ELEMENTY :

Asystent świateł drogowych umożliwia automatyczne włączanie i wyłączanie świateł drogowych w zależności od sytuacji na drodze i od warunków otoczenia. W ten sposób unika się oślepiania innych uczestników ruchu i niepotrzebnego włączania świateł drogowych.

Funkcja ta jest możliwa tylko wówczas, gdy czujnik rozpoznawania deszczu i światła oraz sterownik asystenta świateł drogowych są zamontowane.

Następujące elementy uczestniczą w automatycznym włączaniu świateł drogowych:

- Przełącznik świateł

- Przełącznik kierunkowskazów

- Czujnik rozpoznawania deszczu i światła

- Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów

- Sterownik instalacji elektrycznej samochodu

- Sterownik elektroniki kolumny kierownicy

- Interfejs diagnostyczny magistrali danych

- Sterownik asystenta świateł drogowych z kamerą CMOS

- Żarówka lewego światła drogowego i żarówka prawego światła drogowego (reflektor halogenowy)

- Przysłona lewego światła mijania i przysłona prawego światła mijania (reflektor biksenonowy)

OPIS DZIAŁANIA :

Aktywacja

Asystent świateł drogowych zostaje włączony, gdy przełącznik świateł znajduje się w położeniu AUTO, a następnie przełącznik kierunkowskazów zostanie raz naciśnięty do przodu. Położenie przełącznika kierunkowskazów zostaje przy tym wczytane przez sterownik elektroniki kolumny kierownicy i zgłoszone poprzez magistralę CAN systemu Komfort do sterownika instalacji elektrycznej samochodu .

Jako informacja zwrotna dla kierowcy o włączeniu asystenta świateł drogowych, w zestawie wskaźników zapala się symbol reflektora z A. Przy włączonych światłach drogowych świeci się dodatkowo niebieski symbol świateł drogowych.

ahigh.jpg

Działanie

Aby oprócz świateł mijania można było automatycznie włączać i wyłączać światła drogowe, w podstawie lusterka wewnętrznego zamontowana jest kamera CMOS. Przynależny elektroniczny układ oceniający, sterownik asystenta świateł drogowych , zintegrowany jest w automatycznie przyciemnianym lusterku wewnętrznym .

Aby określić warunki panujące na drodze i warunki otoczenia, kamera CMOS rejestruje obraz w kolorze białym i czerwonym. Na podstawie tych obrazów sterownik asystenta świateł drogowych generuje informację o tym, czy światła drogowe mają być włączone czy wyłączone.

Jeśli rozpoznane zostaną samochody, które jadą w niewielkiej odległości z przodu lub zbliżają się z przeciwległego kierunku, poprzez magistralę CAN do sterownika instalacji elektrycznej samochodu wysłane zostaje polecenie wyłączenia świateł drogowych. Polecenie wyłączenia świateł zostaje wysłane również wówczas, gdy samochód jedzie poniżej określonej prędkości minimalnej lub jasność otoczenia ze względu na światło dzienne lub jasne oświetlenie ulic przekracza zdefiniowaną wartość progową. Jeśli nie występuje żaden warunek wyłączenia, wysłane zostaje polecenie włączenia świateł.

Jeśli automatyczne włączanie świateł drogowych jest aktywne, prędkość samochodu przekracza określoną wartość progową, a z czujnika rozpoznawania deszczu i światła do sterownika instalacji elektrycznej samochodu wysłane zostanie jednocześnie polecenie włączenia świateł mijania, sterownik instalacji elektrycznej samochodu steruje żarówki świateł mijania i lub przysłony świateł mijania i odpowiednio do polecenia włączenia świateł drogowych ze sterownika asystenta świateł drogowych .

Jeśli czujnik rozpoznawania deszczu i światła nie wysyła polecenia włączenia świateł mijania, nie są sterowane światła drogowe. Jeśli światła drogowe zostały włączone przez asystenta świateł drogowych, a czujnik rozpoznawania deszczu i światła wysyła następnie polecenie do wyłączenia świateł mijania, także światła drogowe przestają być sterowane.

Jeśli polecenie kierowcy różni się od aktualnego polecenia asystenta świateł drogowych, ma on możliwość ręcznego włączenia lub wyłączenia świateł drogowych.

Jeśli sterownik asystenta świateł drogowych wysyła polecenie wyłączenia świateł, kierowca może włączyć światła drogowe naciskając jeden raz do przodu przełącznik kierunkowskazów . Asystent świateł drogowych jest teraz chwilowo nieaktywny. Jeśli kierowca ponownie naciśnie przełącznik kierunkowskazów do przodu, asystent świateł drogowych zostaje znowu włączony. Jeśli po chwilowym okresie nieaktywności kierowca pociągnie przełącznik kierunkowskazów do siebie, światła drogowe zostaną wyłączone, a asystent świateł drogowych zostanie wyłączony na stałe.

Jeśli światła drogowe zostaną włączone wskutek polecenia asystenta świateł drogowych, kierowca może wyłączyć światła drogowe pociągając raz do siebie przełącznik kierunkowskazów . Asystent świateł drogowych zostaje w ten sposób na stałe wyłączony. Jeśli przy włączonych światłach drogowych kierowca naciśnie raz do przodu przełącznik kierunkowskazów , asystent świateł zostaje okresowo wyłączony, a światła drogowe pozostają włączone. Po ponownym naciśnięciu przełącznika kierunkowskazów asystent świateł drogowych zostaje znów włączony. Jeśli po chwilowej nieaktywności przełącznik kierunkowskazów zostanie raz pociągnięty, asystent świateł drogowych zostaje na stałe wyłączony.

asystentlamp.jpg

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE OBSŁUGI :

W przypadku usterki (komunikacja ze sterownikiem asystenta świateł drogowych niemożliwa, widoczność kamery CMOS ograniczona lub sterownik asystenta świateł drogowych uszkodzony), kierowca jest ostrzegany w następujący sposób:

- W przypadku nieprawidłowego działania (asystent świateł drogowych włączony lub zostaje włączony) rozbrzmiewa pojedynczy gong. Jeśli po wyłączeniu i włączeniu zapłonu asystent świateł drogowych zostaje ponownie aktywowany, jeszcze raz rozbrzmiewa gong.

- Zapalenie się wskazówki dla kierowcy w zestawie wskaźników.

WAZNE !!!

Sterowniki GATEWAY obsługujące System :

- 8T0 907 468 E (CAN)

- 8T0 907 468 J (CAN)

- 8T0 907 468 N (CAN)

- 8T0 907 468 AC (CAN)

- 8T0 907 468 AG (CAN)

- 8T0 907 468 S (CAN)

- 8T0 907 468 G (swiatłowod) MOST

- 8T0 907 468 L (swiatłowod) MOST

powyzej 2009 ---> 2012

- 8T0 907 468 Q (swiatłowod ) MOST

- 8T0 907 468 AA (swiatłowod ) MOST

- 8T0 907 468 AE (swiatłowod ) MOST

- 8T0 907 468 AJ (swiatłowod ) MOST

DIY oparty był na sterowniku GATEWAY 8T0 907 468 Q AA Swiatłowód

Wazną rzeczą aby System działał jest posiadanie czujnika deszczu/światła :wink:

SPIS POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI :

- 8K0 857 511 A  2008 poczatek produkcji   z czujnikiem wilgotności

- 8K0 857 511 C   z czujnikiem wilgotności

- 8K0 857 511 D  bez czujnika wilgotnosci

- 8K0 857 511 E   z czujnikiem wilgotności

* lusterko fotochrom z ASYSTENTEM  koszt używki 300-500 PLN

- 000 979 034 E do wtyki 8 PIN w lusterku (jeden kabelek dwa piny) cena w ASO 34 PLN

034eai.jpg

POMOCNE TEMATY Z FORUM :

:arrow2:DEMONTAŻ TAPICEREKI ORAZ OSŁON


:arrow2:MONTAŻ WEWNĘTRZNEGO LUSTERKA FOTOCHROM



 

 

ELEMENTY WSPÓŁPRACUJĄCE :

asystentswiatel.png

E1 - Przełącznik świateł

E2 - Przełącznik kierunkowskazów

J285 - Sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów

J519 - Sterownik instalacji elektrycznej samochodu

J527 - Sterownik elektroniki kolumny kierownicy

J533 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych

J844 - Sterownik asystenta świateł drogowych

A - Magistrala CAN systemu Komfort

B - Dyskretny przewód łączący

C - Magistrala LIN

D - Rozszerzona magistrala CAN

E - Magistrala CAN zestawu wskaźników / układu jezdnego

zestawienieczesciasyste.png

ZESTAWIENIE MONTAŻOWE ASYSTENTA ŚWIATEŁ DROGOWYCH

1 - Osłona przednia , obudowy sterownika asystenta świateł drogowych J844 z czujnikiem rozpoznawania światła G399

2 - Śruba

3 - Asystent świateł drogowych

4 - Górna osłona

5 - Lusterko wewnętrzne

6 - Górna osłona

8 - Dolna osłona

9 - Osłona tylna

10 - Centralne złącze wtykowe

11 - Czujnik wilgotności powietrza G355

lusterko2.png

lusterko1.png

WERSJA z Systemem LANE ASSIST

– Odblokować zaczepy mocujące 1 i 2 za pomocą wkrętaka 3.

– Odczepić tylną osłonę 4.

– Odblokować zaczepy mocujące strzałki i odchylić nieco górną osłonę 2 ostrożnie w górę.

– Odczepić zaczep mocujący 1 przedniej osłony 3.

– Zdjąć górną osłonę.

kameraauto.jpg

1 - Lusterko wewnętrzne

2 - Sprężyna mocująca

3 - Czujnik rozpoznawania deszczu i światła

4 - Górna osłona

5 - Płyta blokująca

6 - Przewód elektryczny

7 - Górna osłona

8 - Dolna osłona

9 - Osłona

lustekolane.png

Zamontowanie lusterka wewnętrznego :

Wersja wyposażenia z asystentem kontroli pasa ruchu:

– Odczepić dolną osłonę 1 strzałki.

– Odczepić dolną osłonę za pomocą wkrętaka i zdjąć ją.

lus.png

lusterkofota.jpg

asystenttoru1lusterko.png

DEMONTAZ SCHOWKA PASAŻERA :

Na poczatek zaczniemy od demontazu schowka pasazera aby miec oczywiscie dostep do sterownika GATEWAY . Tam właśnie idą CANY :wink: ważną rzeczą jest czy nasz sterownik obsługuje HIGH BEAM ASSIST. Jak mamy zajęte piny nr 7 i 17 to jest OK .

Odciągamy boczna osłonę deski rozdzielczej oraz demontujemy schowek pasazera .

schoweksruby22.png

schoweksruby.png

– Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie przedniego pasażera.

– Otworzyć pokrywę podręcznego schowka i wykręcić śruby .

- Wyjąć podręczny schowek na tyle, aż będzie można rozłączyć elektryczne złącze wtykowe przy wtyczce centralnej.

oslonaschowkamala.png

Odczepić osłonę tablicy przyrządów 1 po stronie przedniego pasażera od podręcznego schowka i zdjąć ją.

schowek545.jpg

sckoeczek.jpg

air1x.jpg

schow2.jpg

zlacze2opin.png

gatewaydemontaz.png

Wymontowanie i zamontowanie interfejsu diagnostycznego magistrali danych

– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.

– Wymontować podręczny schowek .

– Wykręcić śrubę 2.

– Wysunąć interfejs diagnostyczny magistrali danych 3 z uchwytu (strzałka).

– Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 4.

– Odłączyć złącze wtykowe 1 światłowodu.

Wymontowanie lampki oświetlenia wnętrza:

– Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu.

– Otworzyć schowek na okulary 2.

– Wykręcić śrubę 1.

– Oświetlenie wnętrza / oświetlenie do czytania 3 z przodu przechylić w dół i wyjąć z osłony dachu.

– Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe.

lampademontaz.png

slupekairbag.jpg

Zestwienie montażowe słupka A górna osłona : analogowo czy prawą czy lewa stronę demontaz jest ten sam :wink:

1 - Klamry

2 - Śruba

3 - Osłona z symbolem „Airbag”

4 - Górna osłona słupka A

slupeka4lane.png

– Odczepić ostrożnie osłonę 1 z symbolem „Airbag” za pomocą wkrętaka z górnej osłony słupka A.

– Wykręcić śrubę 2.

– Rozpoczynając od góry, odczepić ostrożnie górną osłonę słupka A 3 za pomocą klina demontażowego .

– Wyciągnąć górną osłonę słupka A z tablicy przyrządów strzałkaB i zdjąć ją.

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

oslonaa1.png

– Umieścić górną osłonę słupka A 1 w mocowaniu 2 tablicy przyrządów i przedniej listwy progowej .

– Zaczepić górną osłonę słupka A i wywinąć krawędź uszczelki drzwi.

oslonaa2.png

**************************************************************************************************************************************************

Kodowanie Sterowników:

MCE 09 ---> CODING 09---> Long Coding Helper ---> BYTE 5 ---> BIT 6 zmiana z 0 na 1

2mce091.png

3mce092.png

4mce09.png

GATEWAY 19 ---> Installation List ---> 20 High Beam Assist stawiamy fajkę i Save Coding

19gateway11.png

19gateway2.png

HIGH BEAM ASSIST- 20

201rf.jpg

202di.jpg

203zq.jpg

204wg.jpg

ADAPTACJA 10

205adaptacja10.jpg

206adaptacja11.jpg

207adaptacja12.jpg

208adaptacja13.jpg

209adaptacja14.jpg

**************************************************************************************************************************************************

Schemat podłaczenia:

schematlusterkaasausten.jpg



Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione !

Wykorzystywanie go na innych FORACH bedzie traktowane jako naruszenie praw autorskich
oraz praw do własnosci intelektualnej

 



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może się przyda dodatkowe info:

Sterowniki GATEWAY obsługujące High Beam Assistanta:

8T0 907 468J,

8T0 907 468N,

8T0 907 468G,

8T0 907 468L,

8T0 907 468Q

:wink:


3kbExs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info david_n :thumbup1: juz robię zmiany w DIYu .

Robiłeś to u siebie ?



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki za info david_n :thumbup1: juz robię zmiany w DIYu .

Robiłeś to u siebie ?

Szukam nowszego GATEWAY'a :grin: resztę gratów już mam :wink:


3kbExs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg. ETKI są Sterowniki z CANem lub pod światłowód i o tym trzeba pamiętac :wink:

- 8T0 907 468 J (CAN)

- 8T0 907 468 N (CAN)

- 8T0 907 468 L (swiatłowod) MOST

- 8T0 907 468 Q (swiatłowod ) MOST



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik ciężko znaleźć, szukałem 2 miesiące. Znalazłem na niemieckim ebay, już jestem po zdjęciu ochrony komponentu i nikt mnie nie aresztował ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sterownik ciężko znaleźć, szukałem 2 miesiące. Znalazłem na niemieckim ebay, już jestem po zdjęciu ochrony komponentu i nikt mnie nie aresztował ;)

A ja 6 miesiecy :decayed: to następny MOD udany :thumbup1:

Jak wrazenia ? :naughty:



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niestey nie było jak go sprawdzić, wracałem krajową 4 i taki ruch że asystent nie miał co robić ;), musze gdzieś w nocy pojechać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z ciekawości zapytam, jak szybko reaguje automat....

wiesz... w większości czekamy z przełączeniem aż z przeciwka podjedzie bliżej czy wynurzy się z zakrętu, a czasem nam sam mignie....po prostu czekamy do ostatniej chwili....czasem mamy pomiędzy jezdniami dużo zieleni, więc też nie zawsze wyłączamy...a jak to jest tutaj??

bo nie ukrywam pomysł jest zacny:kox:


/______________________\

[_oo_\===0000===/_oo_]

\_o____[6489 GMF]____o_/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reaguje bardzo szybko, zarówno w jedną jak i drugą stronę.

---------- Post dopisany at 22:31 ---------- Poprzedni post napisany at 22:30 ----------

Sterownik ciężko znaleźć, szukałem 2 miesiące. Znalazłem na niemieckim ebay, już jestem po zdjęciu ochrony komponentu i nikt mnie nie aresztował ;)

A ja 6 miesiecy :decayed: to następny MOD udany :thumbup1:

Jak wrazenia ? :naughty:

Bradzo fajny patent :) i wszystko sam zrobiłem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zgadza się Kamerka CMOS w lusterku bardzo szybko reaguje :wink:

Muszę kiedyś nagrać filmik i pokazac jak to wygląda .

p.s . rslj u ciebie w aucie jest juz chyba full opcja :naughty:



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.s . rslj u ciebie w aucie jest juz chyba full opcja :naughty:

E tam do full opcji to troche brakuje, wrclaguna Webasto trzeba zamontować;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
p.s . rslj u ciebie w aucie jest juz chyba full opcja :naughty:

E tam do full opcji to troche brakuje, wrclaguna Webasto trzeba zamontować;)

Do twojego V6 ciezko bedzie wcisnąć :grin:



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ofertę z Webasto za 5000 netto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam takie lustereczko w wersji jasnej


Grupa VAG , kontakt PW, diagnostyka pojazdowa, montaż, pl menu, aktualizacje softu i inne , oryginalny VCDS 17 TARNóW

audi 80 92' 2.0 | audi 80 2.3 quattro 94' | audi a4 b5 2.6 v6 95' | audi a4 b6 1.8t 02' | audi a4 b7 1.8t quattro 05' | passat 1.8 94' jest | audi a6 c6 3.2 v6 07' | audi a6 c6 3.0 08' | A4 B8 2.0 tdi 10' | A6 C6 3.0 Q 2011 | A4 B8 FL 2.0 TDI Quattro 14' |

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki masz sterownik gateway?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko:

Czy to lusterko posiada sensor deszczu i światła ??

Bo modzik fajny ale mam najuboższe lustro w aucie.

Sterownik mogę mieć , przełącznik auto od swiateł tez ale co z tymi blendami od migaczy są jakieś inne ?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik deszczu/swiatła jest osobnym elementem :wink: lusterko posiada kamerke , czujnik wilgotności , fotochrom .

A poza tym nic nie zmieniasz wszystko chodzi .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czujnik deszczu/swiatła jest osobnym elementem :wink: lusterko posiada kamerke , czujnik wilgotności , fotochrom .

A poza tym nic nie zmieniasz wszystko chodzi .

Jak rozumiem to kupuje lusterko z kamerą + kupuje czujnik deszczu i powinienem to wszystko zamontować na swojej szybie ???

Podkreślam ,ze mam najuboższą wersje lusterka .

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli masz małe mocowanie :kwasny: ......nie podpasi ci .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to lipa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mógłbyś opisać gdzie dokładnie podpiąć kable, bo ten schemat mi niewiele, niestety, mówi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A mógłbyś opisać gdzie dokładnie podpiąć kable, bo ten schemat mi niewiele, niestety, mówi.


A co chcesz wiedzieć ? Sprawdzałes swoj GATEWAY czy to obsługuje ?


Wtyka 8 PIN :

PIN 1 ---> zasilanie do bezpiecznika 12V
PIN 2 ---> masa (łapiesz byle gdzie)
PIN 3 ---> CAN HIGH do GATEWAY wtyka 20 PIN / PIN 17
PIN 6 ---> do wtyki 8 PINowej 6 PIN lampki wnetrza
PIN 7 ---> do KOMFORTU wtyka 32 C / PIN 32 (czujnik wilgotnosci powietrza tylko przy klimatroniku KOMFORT)
PIN 8 ---> CAN LOW do GATEWAY wtyka 20 PIN / PIN 7


schematlusterkaasausten.jpg


MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za rozpiskę. Gatewaya jeszcze nie sprawdziłem. Jutro zrzucę schowek. Chyba, że da się sprawdzić VCDS- em? Czy ten kabelek do komfortu jest konieczny? Trochę daleko. I po co ten czujnik właściwie jest? I jeszcze jedno, ile tych kabelków z pinami zakupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gateway 19 sprawdzisz VCDSem , jesli nie posiadasz tegoż czujnika to nie musisz kabelka ciagnać do KOMFORTU .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gateway 19 sprawdzisz VCDSem , jesli nie posiadasz tegoż czujnika to nie musisz kabelka ciagnać do KOMFORTU .

Nie wiem jakiego czujnika. Posiadam klimę, że tak powiem, High. A co mi da ten czujnik w lusterku? Bo do zmiany świateł, to on chyba potrzebny nie jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze sprawdz czy go masz w swoim lusterku :wink:

Czujnik wilgotnosci powietrza ma za zadanie bez twojej wiedzy pilnować aby przednia szyba ci nie zaparowywała .

Moze to miec wpływ na prawidłowe działanie kamerki (Asystenta swiateł) .



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierwsze sprawdz czy go masz w swoim lusterku :wink:

Czujnik wilgotnosci powietrza ma za zadanie bez twojej wiedzy pilnować aby przednia szyba ci nie zaparowywała .

Moze to miec wpływ na prawidłowe działanie kamerki (Asystenta swiateł) .

Aaa widzisz. No to ma sens. W obecnym lusterku takiego czujnika nie mam, ale w tym co prawie kupiłem to wygląda, że jest. Pociągnę ten kabelek na pewno. A jeszcze jedno

takie pytanie, czy to: "000 979 034 E do wtyki 8 PIN w lusterku (jeden kabelek dwa piny)" znaczy że potrzebuję wtyczkę i jeden kabelek z pinami na końcach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakie masz teraz lusterko ?



MONTAŻ NAWIGACJI KONWERSJE MIB MMI 3G 3G+ PL MENU LEKTOR USA EU       
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwykłe z automatycznym ściemnianiem.

Właśnie doszedłem o co chodzi w tym schemacie. Rozpisana przez Ciebie pinologia nie uwzględnia obecnego podłączenia do fotochromu. Da się to jakoś wykorzystać? Możesz wrzucić schemat tego podłączenia? Mógłbym zaoszczędzić kilka kabelków i trochę roboty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...