Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Autko nie ciągnie od samego dołu tylko powyżej 2200 obrotów


Pawci_o

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wiem że temat był przerabiany x razy ale nie znalazłem opisu i objawów pasujących do mojego autka...

Silnik AWX, kombi, 2002 rok.

przebieg 260 tyś.

Przed wczoraj zauważyłem że od dołu do mniej więcej 2200 obrotów nie ma mocy, podłączałem VAG nie było żadnych błędów,

wczoraj wywaliłem katalizator, wymieniłem plecionkę, wyczyściłem EGR oraz kolektor ssący, przeczyściłem czujnik na róże dolotu (wg 40 oraz jakimś innym go odtłuściłem, wtyczki psikałem contact spray), zaślepiłem wężyk idący do EGR, odpaliłem autko zagrzało się i na początku wszystko było dobrze ale jak temp, osiągnęła 90 stopni to dalej to samo brak mocy od dołu.. po 3000 ciągnie jak szalony... podpiąłem VAG i pokazał błąd 17965, więc sprawdziłem podłączenie wszystkich wężyków podciśnienia oraz ich szczelność i wyglądają na poprawne, nie wiem co mam robić, gdzie szukać przyczyny, nie mam obecnie jak zrobić logów (zepsuta bateria w laptopie :( ) wyczytałem że przyczyną może być zawór N75 albo ten czujnik w dolocie..

autem jeżdżę dość dynamicznie obroty trzymam w granicach 2,5 tyś- 3 tyś czasem na piątce jadę 100 to jest około 2000 obr. ale wcześniej pięknie ciągnęło od samego dołu....

pompa podciśnienia jest sprawna, sprawdzałem ją- po za tym jak bardzo mocno trzymam pedał hamulca wciśnięty to pomalutku opada w dół...

spróbuję podłączyć ten EGR, może ten zabieg mu pomoże.... sam nie wiem, proszę o jakieś rady, dziś postaram się zrobić logi statyczne ale to po południu, jak tylko je zrobię to dodam do tego wątku...

szwagier mi mówił że on miał podobny przypadek w VW i okazało się że pompki do regeneracji....

jakiś tydzień temu zmieniłem olej i filtry.

Proszę kolegów o opinię - poradę jakąś wskazówkę od czego zacząć po za logami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, musisz zroić logi, inaczej to wróżenie z fusów, one prawdę ci powiedzą... mogą to też być zapieczone łopatki w turbinie ale nie obstawiam tego bo jeździsz dynamicznie.

Musisz kupić baterię do laptopa, albo samochodową przetwornicę napięcia na 220v (taką podłączaną pod zapalniczkę) :naughty:

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeszcze zrobiłem test a mianowicie skasowałem błąd 17965 oraz podłączyłem przewód podciśnienia do zaworu EGR, podczas testu auto dalej lapie muła nie ciądnie od samego dołu coś jak by nie było doładowania, a po około 2200 2500 obrotów silnik zaczyna żyć.. przyjechałem do domu podpiąłem VAG i komputer nie pokazał mi błędów, teraz całkiem zgłupiałem co może go boleć.

Paliwo cały czas tankuje BP Ultimate więc nie ma mowy o jakimś trefnym lub dziwnym....

w jaki sposób sprawdzić zawór N75 i w jaki sposób sprawdzić czy czujnik na dolocie jest sprawny ??

Zrobiłęm logi statyczne- robiłem je pierwszy raz, nie wiem czy poprawnie ale oceńcie sami - jeśli źle to proszę o podpowiedz gdzie popełniłem błąd.

grupa 000

000.jpg

<br /><br />

grupa 001

001.jpg

<br /><br />

grupa 003

003.jpg

<br /><br />

grupa 004

004.jpg

<br /><br />

grupa 007

007.jpg

<br /><br />

grupa 013

013.jpg

<br /><br />

grupa 018

018.jpg

<br /><br />

grupa 023

023.jpg

<br /><br />

Nastawy podstawowe.

grupa 000

000.jpg

<br /><br />

grupa 003

003.jpg

<br /><br />

grupa 004 w nastawach podstawowych vag mi nie wyświetlił...

grupa 011

011.jpg

<br /><br />

Na chwilę obecną nie mam możliwości zrobienia logów dynamicznych, może wieczorem pożyczę laptopa albo w poniedziałek wezmę z firmy i jeszcze muszę poszukać w mojej okolicy miejsca do zrobienia ich...

może z tych co zamieściłem coś wynika, coś rozjaśni problem z mocą od startu do 2500 obrotów.

dodam jeszcze że jak muli to jak zgaszę silnik i uruchomię na nowo to przez chwilę pięknie ciągnie, do zmiany biegu potem dalej muł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, grupy 004BS się nie robi... Podmień od kogoś czujnik ciśnienia doładowania bo jest uwalony. Jak będziesz robił logi to następnym razem przerób je w excelu i wrzuć na stronkę: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM bo te zdjęcia, które zamieściłeś są nieczytelne. Poczytaj jak dobrze zrobić logi:

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/faq-forum-diagnostyka-vag-2950/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, grupy 004BS się nie robi... Podmień od kogoś czujnik ciśnienia doładowania bo jest uwalony. Jak będziesz robił logi to następnym razem przerób je w excelu i wrzuć na stronkę: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM bo te zdjęcia, które zamieściłeś są nieczytelne. Poczytaj jak dobrze zrobić logi:

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/faq-forum-diagnostyka-vag-2950/

Postaram się następnym razem zrobić według wskazówek logi - dziękuje za uwagi :)

Powiedzcie mi dlaczego jak miałem zaślepiony wężyk od egr to pokazywał mi błąd: 17965, jak podłączyłem ten wężyk to błąd znikł... czy jak turbo za dużo napompuje to nadmiar jest upuszczany przez EGR??

Jutro wybieram się do ASO po czujnik ciśnienia doładowania i kilka innych gratów przy okazji sobie sprawię do autka.

---------- Post dopisany 10-09-2012 at 20:10 ---------- Poprzedni post napisany 09-09-2012 at 13:20 ----------

Temat do zamknięcia, problem rozwiązany dzięki koledze "Biszczan" dzięki wielkie za pomoc i trafną diagnozę - dziś założyłem nowy czujnik i auto zaczęło żyć :)

koszt w ASO Rzeszów 205 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...