Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Centralny zamek nie działa, pompka centralnego dobra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od czasu gdy kupiłem samochód nie działa mi centralny zamek, mam teraz chwile wolnego więc postanowiłem że się za to zabiorę. Otóż sytułacja taka: pompa centralnego działa- sprawdzane w innym audi, natomiast w moim po przekręceniu kluczyka pompka wogóle nie reaguje ( w obydwu drzwiach, klapa bagaźnika też) Natomiast domykanie szyb działa więc styki dobre w zamku ;) Od czego polecacie zacząć sprawdzanie? Wie ktoś jak wygląda schemat połączenia tych zamków bo przypuszczam że w jednym miejscu się będą łączyć kabelki od zamków i do pompki pójdzie jednym kablem tak jak to jest w przypadku lampki. Jeżeli ktoś coś wie to bardzo proszę o pomoc, szczególnie gdzie co jest jakie połączenia.

Lampa też mi nie dzialała ale z pomocą forum rozwiązałem problem, przy połączeniu wszystkich czujników pod siedzeniem pasażera nie było styku. Z góry dzięki za odp ; )

Opublikowano

Pierwszą rzeczą to bym sprawdził bezpiecznik od centralnego. A potem dalej szukał przyczyny.

Opublikowano

Zgadzam się z kolegą wraga.. zacznij od bezpiecznika który steruje centralem,później po koleji sprawdzaj drzwi czy od nich wchodzi sygnał do pompki. xD

Opublikowano

Bezpiecznik 6 sprawdzony, dobry jest. Jakie kolejne kroki w sprawdzaniu?

Opublikowano

Gdzie masz centralkę? Sprawdź czy wogóle jest włączona, jeśli się włącza kluczykiem. W moim przypadku centralny był wyłączony a były właściciel wyłączył go bo uszkodzony był stycznik w tylnych drzwiach, wymiana stycznika, włączenie centralki i centralny z alarmem działa :banan:

Opublikowano

Centralke mam w bagażniku, nie włącza się właśnie kluczykiem, pilota nie mam, podłączona jest. Stycznik ten co jest wykorzystywany również do lampki?

Opublikowano

Tak chodzi o te styczniki, właśnie u mnie był jeden ułamany i przez to centralny nie działał.

Rozumiem, że pompkę masz w bagażniku ale powinieneś mieć jeszcze sterownik centralnego zamka, u mnie jest po maską.

Opublikowano

noo właśnie też nad tym myślałem żeby podłączyć się do tej "skrzynki" koło lewej nogi kierowcy, tam gdzie podłącza się sterownik na pilota. Tylko nie wiem jak idą te przewody. Z drzwi sygnały do tej "skrzynki" i później jednym kablem do pompki?! ogólnie kto się zna żeby powiedział gdzie co jest. Interesuje mnie też jaki kablek (kolor) włącza pompkę.

Nie mam pilota to też chyba oprócz pompki z modułem lampki nic innego nie ma w tym aucie oprócz czujników z drzwi i kabli. Wiem że ogólnie niejlepiej by bylo iść po kablu i patrzeć ale kable są pozwijane w wiązki i wykładzinę odciągać... na biedę jak innego sposobu nie będzie to tak zrobię..

Opublikowano

pompka jest wlaczana na 2 sposoby

1.masa-2przewody zamknik i otworz(z bagaznika i z fioletowej kostki jak wyzej w opisie)

2.plusem i minusem-1przewodem z drzwi kieroiwcy i pasazera

Opublikowano

pod kierownicą jest plus a minus dochodzi gdy zamykamy/otwieramy. Więc to jest jedna opcja pompki nie mam podłączonej do instalacji więc nie wiem czy się zamyka- odsysa czy pompie. A żeby kolejna opcja chyba otwieranie jak jest włączana jeżeli plus jest tam cały czas? Chyba że na przemian to jest daje się minus i pompie a kolejnym razem daje się mase i odsysa. Może mi to ktoś wytłumaczyć ; ) Chyba że to się w pompce dzieje ta zmiana xd

Opublikowano
pod kierownicą jest plus a minus dochodzi gdy zamykamy/otwieramy. Więc to jest jedna opcja pompki nie mam podłączonej do instalacji więc nie wiem czy się zamyka- odsysa czy pompie. A żeby kolejna opcja chyba otwieranie jak jest włączana jeżeli plus jest tam cały czas? Chyba że na przemian to jest daje się minus i pompie a kolejnym razem daje się mase i odsysa. Może mi to ktoś wytłumaczyć ; ) Chyba że to się w pompce dzieje ta zmiana xd

Sterowane masą tz. że jak podasz masę na dany przewód (nawet próbówką, zarówka też ma przejście) to wtedy coś to chcesz wysterować ma odpalić i nie musi na tym tym kablu zaden prąd.

Opublikowano

noo wiem ale pompka ma dwie funkcje- otwieranie i zamykanie, po dodaniu masy co się dzieje?

Opublikowano

masz wyżej napisane, nie wiem o co teraz ci chodzi.

---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:58 ----------

pompka ma wiecej niz 2 funkcje, ale przejmijmy ze ma te dwie co nas interesują czyli zamykanie i otwieranie. I te 2 funkcje można uruchoimić na 2 sposoby jak pisałem wyżej. Może teraz zajarzysz.

Opublikowano

noo ale zakładając że ma te 2 funkcje podstawowe, podłączamy sterownik centralnego pod kierownicę do tego tam jest plus cały czas i mase się dodaje tzn strownik dodaje. A jakby "nie ma drugiej masy" jeżeli 2 funkcje, bo przeciez masy do plusa nie daje.

Opublikowano
noo ale zakładając że ma te 2 funkcje podstawowe, podłączamy sterownik centralnego pod kierownicę do tego tam jest plus cały czas i mase się dodaje tzn strownik dodaje. A jakby "nie ma drugiej masy" jeżeli 2 funkcje, bo przeciez masy do plusa nie daje.

cos ci sie pomieszało. Fioletowa kostka, oznaczona 5 w tym

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-podlaczenie-sterownika-centralnego-zamka-opis-zdjecia-54846/ opisie na jednym ze zdjęc. Tam zapodajesz mase na te przewody i ma smigac. Koles zyj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...