Jump to content
IGNORED

Centralny zamek nie działa, pompka centralnego dobra


szymon441992
 Share

Recommended Posts

Witam

Od czasu gdy kupiłem samochód nie działa mi centralny zamek, mam teraz chwile wolnego więc postanowiłem że się za to zabiorę. Otóż sytułacja taka: pompa centralnego działa- sprawdzane w innym audi, natomiast w moim po przekręceniu kluczyka pompka wogóle nie reaguje ( w obydwu drzwiach, klapa bagaźnika też) Natomiast domykanie szyb działa więc styki dobre w zamku ;) Od czego polecacie zacząć sprawdzanie? Wie ktoś jak wygląda schemat połączenia tych zamków bo przypuszczam że w jednym miejscu się będą łączyć kabelki od zamków i do pompki pójdzie jednym kablem tak jak to jest w przypadku lampki. Jeżeli ktoś coś wie to bardzo proszę o pomoc, szczególnie gdzie co jest jakie połączenia.

Lampa też mi nie dzialała ale z pomocą forum rozwiązałem problem, przy połączeniu wszystkich czujników pod siedzeniem pasażera nie było styku. Z góry dzięki za odp ; )

Link to comment
Share on other sites

Pierwszą rzeczą to bym sprawdził bezpiecznik od centralnego. A potem dalej szukał przyczyny.

Link to comment
Share on other sites

Gdzie masz centralkę? Sprawdź czy wogóle jest włączona, jeśli się włącza kluczykiem. W moim przypadku centralny był wyłączony a były właściciel wyłączył go bo uszkodzony był stycznik w tylnych drzwiach, wymiana stycznika, włączenie centralki i centralny z alarmem działa :banan:

Link to comment
Share on other sites

Centralke mam w bagażniku, nie włącza się właśnie kluczykiem, pilota nie mam, podłączona jest. Stycznik ten co jest wykorzystywany również do lampki?

Link to comment
Share on other sites

Tak chodzi o te styczniki, właśnie u mnie był jeden ułamany i przez to centralny nie działał.

Rozumiem, że pompkę masz w bagażniku ale powinieneś mieć jeszcze sterownik centralnego zamka, u mnie jest po maską.

Link to comment
Share on other sites

noo właśnie też nad tym myślałem żeby podłączyć się do tej "skrzynki" koło lewej nogi kierowcy, tam gdzie podłącza się sterownik na pilota. Tylko nie wiem jak idą te przewody. Z drzwi sygnały do tej "skrzynki" i później jednym kablem do pompki?! ogólnie kto się zna żeby powiedział gdzie co jest. Interesuje mnie też jaki kablek (kolor) włącza pompkę.

Nie mam pilota to też chyba oprócz pompki z modułem lampki nic innego nie ma w tym aucie oprócz czujników z drzwi i kabli. Wiem że ogólnie niejlepiej by bylo iść po kablu i patrzeć ale kable są pozwijane w wiązki i wykładzinę odciągać... na biedę jak innego sposobu nie będzie to tak zrobię..

Link to comment
Share on other sites

pod kierownicą jest plus a minus dochodzi gdy zamykamy/otwieramy. Więc to jest jedna opcja pompki nie mam podłączonej do instalacji więc nie wiem czy się zamyka- odsysa czy pompie. A żeby kolejna opcja chyba otwieranie jak jest włączana jeżeli plus jest tam cały czas? Chyba że na przemian to jest daje się minus i pompie a kolejnym razem daje się mase i odsysa. Może mi to ktoś wytłumaczyć ; ) Chyba że to się w pompce dzieje ta zmiana xd

Link to comment
Share on other sites

pod kierownicą jest plus a minus dochodzi gdy zamykamy/otwieramy. Więc to jest jedna opcja pompki nie mam podłączonej do instalacji więc nie wiem czy się zamyka- odsysa czy pompie. A żeby kolejna opcja chyba otwieranie jak jest włączana jeżeli plus jest tam cały czas? Chyba że na przemian to jest daje się minus i pompie a kolejnym razem daje się mase i odsysa. Może mi to ktoś wytłumaczyć ; ) Chyba że to się w pompce dzieje ta zmiana xd

Sterowane masą tz. że jak podasz masę na dany przewód (nawet próbówką, zarówka też ma przejście) to wtedy coś to chcesz wysterować ma odpalić i nie musi na tym tym kablu zaden prąd.

Link to comment
Share on other sites

noo wiem ale pompka ma dwie funkcje- otwieranie i zamykanie, po dodaniu masy co się dzieje?

Link to comment
Share on other sites

masz wyżej napisane, nie wiem o co teraz ci chodzi.

---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:58 ----------

pompka ma wiecej niz 2 funkcje, ale przejmijmy ze ma te dwie co nas interesują czyli zamykanie i otwieranie. I te 2 funkcje można uruchoimić na 2 sposoby jak pisałem wyżej. Może teraz zajarzysz.

Link to comment
Share on other sites

noo ale zakładając że ma te 2 funkcje podstawowe, podłączamy sterownik centralnego pod kierownicę do tego tam jest plus cały czas i mase się dodaje tzn strownik dodaje. A jakby "nie ma drugiej masy" jeżeli 2 funkcje, bo przeciez masy do plusa nie daje.

Link to comment
Share on other sites

noo ale zakładając że ma te 2 funkcje podstawowe, podłączamy sterownik centralnego pod kierownicę do tego tam jest plus cały czas i mase się dodaje tzn strownik dodaje. A jakby "nie ma drugiej masy" jeżeli 2 funkcje, bo przeciez masy do plusa nie daje.

cos ci sie pomieszało. Fioletowa kostka, oznaczona 5 w tym

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-podlaczenie-sterownika-centralnego-zamka-opis-zdjecia-54846/ opisie na jednym ze zdjęc. Tam zapodajesz mase na te przewody i ma smigac. Koles zyj.

Link to comment
Share on other sites

02032009037.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl noo na tym zdj 5-ka, w tej kostce jest + i masa, wiem że jak podłącze sterownik to musi działać ale interesowało mnie "co ten sterownik robi" ;d
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...