DżedajGrd Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Witam Kolegów Mam dziwny problem z ogrzewaniem. Szukałem na forum ale nie znalazłem podobnego przypadku. Mianowicie silnik zimny ustawiam tem przykładowo na 21C po chwili zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Gdy silnik osiąga tem 90C z kratek zaczyna lecieć letnie powietrze muszę zwiększyć temperaturę i przez chwilę jest dobrze potem znowu letnie leci i tak na okrągło. Dopiero gdy silnik trochę ostygnie lub postoję chwilę na jałowym to leci ciepłe przykładowo na 21C. Póżniej znowu to samo ........ ;( 1.Nastawy podstawowe klimy zrobione 2. Zero błędów w sterowniku klimy 3. Węże od nagrzewnicy oby dwa ciepłe. Panowie w czym może tkwić problem ???? :myśli: ---------- Post dopisany 16-09-2012 at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany 14-09-2012 at 23:11 ---------- Koledzy nikt nie jest w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną ???? :bezradny:
benyA4 Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 wydaje mi sie ze to normalne, i nie wydaje mi sie ze ma to jakies powiazanie z temperatura silnika. Klimatronik bierze temperature zewnetrzna oraz temperature wewnetrzna a nsatepnie odpowiednio ustawia przeplyw powietrza. Jesli ustawisz 21 to nie oznacze ze z kratki poleci 21, czujniki temperatury w dwostrefowym klimatroniku sa chyba w slupkach, wiec urzadzenie bedzie tak sterowac aby taka temperatura panowala przy czujniku. Najpierw wrzoci troche cieplejszego powietrza a nastepnie bedzie tylko mieszac regulujac obroty wentylatora oraz przeplyw powietrza. Podobnie jest na chlodzeniu.
.Pablo. Opublikowano 18 Września 2012 Opublikowano 18 Września 2012 Dokładnie tak jak kolega benya4 napisał. Mam dokładnie to samo. Klima dodmuc**je zimnego powierza bo w aucie za ciepło jest.
martinus Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 w B6 miałem zawsze optymalną 22, a w B7 zauważyłem że optymalną jest 24-25.... też mnie dziwiło i chciałem drążyć temat, ale jest wszystko okej niby...
DżedajGrd Opublikowano 20 Września 2012 Autor Opublikowano 20 Września 2012 Dzięki koledzy za pomoc bo już myślałem, że coś jest nie tak. Dokładnie w B6 też optymalną zawsze miałem 21-22C a w B7 dokładnie zauważyłem to samo, że optymalna to ok 24C.
martinus Opublikowano 20 Września 2012 Opublikowano 20 Września 2012 ja miałem gdzieś adaptacje kanałów klimatronika i był kanał gdzie ustawiałeś w 3 zakresach odczucie ciepła, i wydaje mi się , że jak miałem próbnie opcję, że tak powiem "dla zmarzluchów" to było okej chyba... ale do końca tego nie potwierdzam, ponieważ teraz nie wiadomo jak ma być zakres skoro np. posiadasz lodówkę...
DżedajGrd Opublikowano 22 Września 2012 Autor Opublikowano 22 Września 2012 Kolego martinus pierwsze słyszę o tych zakresach odczucia ciepła ale jak masz gdzieś te adaptacje to możesz podać. Sprawdzę i zobaczę może coś się zmieni ;D
martinus Opublikowano 23 Września 2012 Opublikowano 23 Września 2012 Gdzieś mi zginęły adaptacje, na pewno Grześ "wrclaguna" ma, bo na forum kiedyś były ale nie mogę znaleźć bo wyszukiwarka jest teraz słaba..., ale nie wiem czy jest sens przestawiania bo fabrycznie powinno być jak jest...czyli bez zmian.
wrclaguna Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 [h=2] Adaptacja 10[/h] Kanał temperatury wzrost 001 do ogrzewanie postojowe / wentylacja Temperatury docelowej w trakcie trwania wentylacji ogrzewania dodatkowego lub pomocniczego zostaje zwiększona o wartość wprowadzoną. Zakres wartości: 0 .. 8 (0,0 ... 4,0 ° C) lub 0 .. 16 (0,0 ... 8,0 ° C) Jednostka: 1 (C = 0,5) Kanał 002 wzrost temperatury na ogrzewanie postojowe / wentylacja (end) Temperatury docelowej na koniec okresu ogrzewania wentylacji pomocniczego lub pomocniczy jest zwiększona o wartości wprowadzonej. Zakres wartości: 0 .. 4 (0,0 ... 2,0 ° C) lub 0 .. 8 (0,0 ... 4,0 ° C) Jednostka: 1 (C = 0,5) Kanał kompresor shut-003 0 = off przez jednostkę sterującą silnika jest tłumiona 1 shutdown = przez jednostkę sterującą silnika dozwolone (domyślnie) Silnik kanał 004 Wskaźnik / C kompresor Nie dotyczy (określana jest automatycznie). 0 default = Kanał 006 wspomagania decyzji dla ogrzewanie postojowe / wentylacja 0 = Anynet (w zależności od temperatury zewnętrznej) 1 karnet = Wyświetlacz (po ostatniej selekcji) Kanał 007 wyłączyć ogrzewanie postojowe / wentylacja 0 = wyłącznik automatyczny (Po czasie pracy lub ręczna) 1 = zamykania, oraz zatrzymywania silnika Kanał świeżego powietrza Prędkość dmuchawy 008 z rozpoznawaniem mowy W celu poprawy rozpoznawania mowy i zrozumiałość, prędkość wentylatora może być zmniejszona w funkcji rozpoznawania głosu. Zakres: 3840 ... 22 528 (15 .. 88%) Urządzenie: 256 (1%) Kanał 009 podnapięciowe wyłączenia pomocniczy wentylacja Standard: 118 (11,8 V) 010 Przepływ powietrza kanał szyby 0 = Auto (odpowiednik kodowania) 1 = brak powietrza (odpowiednik "USA / Japonia" kodowania) 2 = Zwiększony przepływ powietrza (odpowiednik "reszty świata", kodowania) Kanał 011 chłodzenie charakterystyczna temperatura 0 = Auto (odpowiednik kodowania) 1 = Podwyższona temperatura (cieplejszy niż "reszta świata" kodowania) 2 = Normalna temperatura (odpowiednik "reszty świata", kodowania) 3 = niskie temperatury (chłodniej niż "reszta świata" - entsprich "USA / Japonia" kodowanie) Kanał świeżego powietrza charakterystyczne dmuchawy 012 0 = Auto (odpowiednik kodowania) 1 = Low Power (mniej niż "reszta świata" kodowania) 2 = Normalna moc (odpowiednik "reszty świata", kodowania) 3 = Zwiększona moc (odpowiednik "US / Japan" kodowania) Kanał 013 charakterystyczna temperatura podgrzewania Do zimnego samochodu w zimie, temperatura w kabinie pasażerskiej, aby zwiększyć jak najszybciej temperatura docelowa jest większa od wartości zadanej. 0 = Auto (odpowiednik kodowania) 1 = niski wzrost temperatury (odpowiednik "Scandinavia" kodowania) 2 = Normalny wzrost temperatury (odpowiednik "reszty świata", kodowania) Kanał 014 temperatura charakterystyczna temperatura zewnętrzna W zależności od temperatury zewnętrznej, temperatura docelowa jest regulowana przez różne Kennlienien ogrzewania lub chłodzenia. 0 = Auto (odpowiednik kodowania) 1 = Podwyższona temperatura (cieplejszy niż "reszta świata" kodowania) 2 = Normalna temperatura (odpowiednik "reszty świata", kodowania) 3 = niskie temperatury (chłodniej niż "reszta świata" - entsprich "USA / Japonia" kodowanie) Kanał 015 tryb recyrkulacji pracy Do ogrzewanego zbiornika, jak to możliwe, w celu szybkiego schłodzenia, około 1 minuty, po uruchomieniu silnika z jednej danej temperatury przekracza różnicy między temperaturą otoczenia i temperatura wewnętrzna jest włączony do otaczającego powietrza. 0 = Auto (odpowiednik kodowania) 1 = krótszy czas w trybie recyrkulacji 2 = Normalne życie (na bazie charakterystyki sterowania) 016 kanał nawiewu na nogi 0 = Auto (odpowiednik kodowania) 1 = Zwiększony przepływ powietrza 2 = mała ilość powietrza Domyślne ustawienia kanału 020 Zostały dokonane w przypadku zmiany kanałów regulacji w kanale, wartość "1" jest przechowywany. 0 = Przywróć domyślne Kanał ochrona elementów 081 Aby rozpocząć naukę numer identyfikacyjny pojazdu (VIN), aby zapisać "26467" jako nową wartość. Może to być konieczne, na przykład, po wymianie części.
martinus Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 DżedajGrd , sprawdź teraz wszystkie swoje kanały i daj znać w którym masz coś zmienione na inną pozycję niż 0, tak z ciekawości zanim potestujesz...bo ja jak dobrze pamiętam to miałem w jednym kanale przestawione coś... Grześ dzięki bardzo
DżedajGrd Opublikowano 24 Września 2012 Autor Opublikowano 24 Września 2012 Dzięki kolego wrclaguna martinus dam znać jak ogarnę temat ;D
martinus Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 DżedajGrd, spoko :hi:najbardziej nas będą interesowały kanały od 10-14, ale pamiętaj żeby tu zapisać nastawy dotychczasowe to później będzie wiadomo jak wrócić po testach, a przy okazji ja porównam sobie jak u mnie powinno być...
DżedajGrd Opublikowano 25 Września 2012 Autor Opublikowano 25 Września 2012 Dokładnie kolego zapisać trzeba bo dla mnie jakoś to czarna magia :szok: ---------- Post dopisany 25-09-2012 at 15:04 ---------- Poprzedni post napisany 24-09-2012 at 20:39 ---------- Znalazłem dzisiaj chwilę i sprawdziłem wartości kodowania poszczególnych kanałów. U mnie tak to wygląda: KANAŁ \ WARTOŚĆ \ LOAD 001 - 4 - 2.0C 002 - 0 - 0.0C 003 - 1 - ON 006 - 0 007 - 0 - OFF 008 - 6400 - 25.0% 009 - 118 - 11.8V 010 - 0 011 - 0 012 - 0 013 - 0 014 - 0 015 - 0 016 - 0 Więc chyba wszystko ustawione domyślnie tak jak ma być ???
martinus Opublikowano 2 Lipca 2013 Opublikowano 2 Lipca 2013 odnośnie problemu to kanał 11 ustawiamy na 1 i wszystko wraca do normy z grzaniem i chłodzeniem - przetestowałem
DżedajGrd Opublikowano 3 Lipca 2013 Autor Opublikowano 3 Lipca 2013 Zmienię dzisiaj u siebie i zobaczę. Póki co dzięki
martinus Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 DżedajGrd tak właśnie chodzi o to, że 22 stopnie stają się standardem po zmianie, aczkolwiek przy upałach trzeba liczyć do 5 stopni różnicy między klimatronikiem a temp. zew. i taką sobie ustawiać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się