Jump to content
IGNORED

Audi A4 1.6 (ANA) PB+LPG - Spadek mocy po zmianie sprzęgła


djmostek
 Share

Recommended Posts

Witam! Mam dość nietypowy problem, otóż po wymianie sprzęgła odczułem spadek mocy - dla sprawdzenia zmierzyłem (GPS) rozpędzanie do 100 km/h - i sprawdziły się moje przypuszczenia. Przed wymianą sprzęgła potrzebowałem na to 12,2 sek po wymianie sprzęgła 15,34 sek na PB i 16,4 sek na LPG. Pogorszenie o prawie 4 sek to nie przelewki - bardzo to czuć. Podpiąłem pod komputer - zero błędów. Co mógł mechanik podczas wymiany sprzęgła odłączyć - niepodłączyć - zapomnieć podłączyć co dawałoby taki rezultat pogorszenia osiągów?

---------- Post dopisany at 17:27 ---------- Poprzedni post napisany at 16:39 ----------[/size

A moze zupełnym zbiegiem okoliczności, zaczął szwankować przepływomierz? Bo chyba rozrządu się nie da przestawić przy wymianie sprzęgła?

---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ----------

Czy ktoś kto jest mechanikiem - nawet amatorem i ma chociaz blade pojęcie na temat najprostszych napraw np. wymiana sprzęgła czy coś przy tej okazji da sie sknocić, odłączyć, żeby dało taki efekt a nie inny? Czy jest to zwykły zbieg okoliczności i np. wystarczy przeczyścić przepływomierz, który zazwyczja odpowiada za spadek mocy.

---------- Post dopisany 17-09-2012 at 07:44 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2012 at 22:38 ----------

PS. Błędy z VAGA (które podkreślam miałem też PRZED wymianą sprzęgła i utratą mocy):

16688 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów

17831 System powietrza wtórnego AIR, bank 1 - niedostateczny przepływ

Może problem wcale nie jest związany ze zmianą sprzęgła tylko z tym błędem 16688? Cewka była zmieniana jakieś 20 tys temu na BOSCHa, razem z kablami i świecami. Czy to możliwe żeby juz po 20 tys świeca np. na IVtym cylindrze nie dawała zapłonu?A może to moduł zaplonowy> miał ktoś już bład 16688?

Link to comment
Share on other sites

Odłącz aku na 30 min nastepnie podłącz i odpal bez dodawania gazu niech sobie pochodzi, moze po zresetowaniu starej mapy mu sie polepszy. Sprawdz wskazania przepływki przy max bucie na 3 biegu i bedzie wiadomo czy przepływka nie domaga. Zobacz równiez jakie masz czasy wtrysku na wolnych obrotach oraz wskazania sondy .

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za te wartościowe porady, mimo wszystko jak moge spytać, bo jestem laikiem, i jak sprawdzić rzeczy o których mówisz?

---------- Post dopisany 19-09-2012 at 20:50 ---------- Poprzedni post napisany 17-09-2012 at 20:37 ----------

Szczególnie chodzi mi o to jak sprawdzić wskazania przeplywki i czasy wtrysku

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...