djmostek Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Witam! Mam dość nietypowy problem, otóż po wymianie sprzęgła odczułem spadek mocy - dla sprawdzenia zmierzyłem (GPS) rozpędzanie do 100 km/h - i sprawdziły się moje przypuszczenia. Przed wymianą sprzęgła potrzebowałem na to 12,2 sek po wymianie sprzęgła 15,34 sek na PB i 16,4 sek na LPG. Pogorszenie o prawie 4 sek to nie przelewki - bardzo to czuć. Podpiąłem pod komputer - zero błędów. Co mógł mechanik podczas wymiany sprzęgła odłączyć - niepodłączyć - zapomnieć podłączyć co dawałoby taki rezultat pogorszenia osiągów? ---------- Post dopisany at 17:27 ---------- Poprzedni post napisany at 16:39 ----------[/size A moze zupełnym zbiegiem okoliczności, zaczął szwankować przepływomierz? Bo chyba rozrządu się nie da przestawić przy wymianie sprzęgła? ---------- Post dopisany at 22:38 ---------- Poprzedni post napisany at 17:27 ---------- Czy ktoś kto jest mechanikiem - nawet amatorem i ma chociaz blade pojęcie na temat najprostszych napraw np. wymiana sprzęgła czy coś przy tej okazji da sie sknocić, odłączyć, żeby dało taki efekt a nie inny? Czy jest to zwykły zbieg okoliczności i np. wystarczy przeczyścić przepływomierz, który zazwyczja odpowiada za spadek mocy. ---------- Post dopisany 17-09-2012 at 07:44 ---------- Poprzedni post napisany 16-09-2012 at 22:38 ---------- PS. Błędy z VAGA (które podkreślam miałem też PRZED wymianą sprzęgła i utratą mocy): 16688 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów 17831 System powietrza wtórnego AIR, bank 1 - niedostateczny przepływ Może problem wcale nie jest związany ze zmianą sprzęgła tylko z tym błędem 16688? Cewka była zmieniana jakieś 20 tys temu na BOSCHa, razem z kablami i świecami. Czy to możliwe żeby juz po 20 tys świeca np. na IVtym cylindrze nie dawała zapłonu?A może to moduł zaplonowy> miał ktoś już bład 16688?
wojtek26 Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Odłącz aku na 30 min nastepnie podłącz i odpal bez dodawania gazu niech sobie pochodzi, moze po zresetowaniu starej mapy mu sie polepszy. Sprawdz wskazania przepływki przy max bucie na 3 biegu i bedzie wiadomo czy przepływka nie domaga. Zobacz równiez jakie masz czasy wtrysku na wolnych obrotach oraz wskazania sondy .
djmostek Opublikowano 19 Września 2012 Autor Opublikowano 19 Września 2012 Dziękuje za te wartościowe porady, mimo wszystko jak moge spytać, bo jestem laikiem, i jak sprawdzić rzeczy o których mówisz? ---------- Post dopisany 19-09-2012 at 20:50 ---------- Poprzedni post napisany 17-09-2012 at 20:37 ---------- Szczególnie chodzi mi o to jak sprawdzić wskazania przeplywki i czasy wtrysku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się