Jump to content
IGNORED

[2.0 BMM] Jak sprawdzić czy jest cisnienie na popychaczach


wojtek1704
 Share

Recommended Posts

Witam

Nadal borykam sie ze stukaniem popychaczy w silniku 2.0 TDI 8V. Po swapie z 2 silników ( BKD i BMM) i wymianie popychaczy na nowe ( stare strasznie stukały na zimnym )AE było dobrze do momentu nagrzania sie silnika wtedy pojawiły sie stuki popychaczy, po sprawdzeniu 4 szklanki były bardzo miękkie. ze starych wybrałem najlepsze i jest dobrze na zimnym, przy 1 odpaleniu lekko zastukaja i cichną, ale teraz juz nawet po lekkim nagrzaniu juz stukają. Pytanie jest jak sprawdzić czy dochodzi ciśnienie do szklanek, bo może za słabo je napełnia. Dół silnika BKD ( wał i blok) reszta od silnika BMM ( tłoki, kpl głowica i osprzęt). Cała przeróbka była spowodowana awaria układu smarowania, czy podczas tego mogło dojść do takiego wytarcia wałka rozrządu że przez to stuka.

Link to comment
Share on other sites

moze byc ze wałek rozrzadu jest podrezany... ale to trzeba mierzyc na stole czujnikiem zagarowym...

nie ma opcji sprawdzenia czy jest dobre cisnienie podawane na hydro.

moze to nie hydro klepie a moze pompowtryski żle wyregulowane...

spr hydro to -krzywka w góre napierasz lekko na hydro i miedzy czop a hydro wkłada sie listek szczelinomierza 0,20mm jesli mozna włożyc - hydrosztos kwalifikuje sie do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

To u mnie napewno więcej można ugiąć czyli znowu musze zrzucac wałek, jak powyjmuje popychacze to pokręce rozrusznikiem i zobacze czy jest tam podawany olej przez otwory smarujące, wałek wyglada całkiem ładnie jedynie sa lekkie slady od rolek pompek. Pompki raczej nie stukaja tak bo po założeniu nowych popychaczy było dobrze przez jakies 20-30 min.

---------- Post dopisany at 20:20 ---------- Poprzedni post napisany at 09:28 ----------

pojawiły sie nowe fakty. Po przestawieniu wałka na duzy + ( poza zakres silnik pracuje lepiej tzn dużo mniej stuka ale dawka wtedy wynosi 12 mg i słabo sie wkręca. Po przestawieniu na 0 lub na - stuka bardziej. Wnioskuje ze problem tkwi w stukających zaworach o tłok. Pytanie czy czujnik położenia wału w silniku BMM oraz BRD jest w tym samym miejscu bo uszczelniacze z czujnikiem sa inne ( tzn inne numery) ale czy wał nie ma przestawionego znaku, tak sie domyślam bo nie wiem na jakiej zasadzie działą czujnik wału w tych silnikach. 2 mozliwość to zbyt mocno splanowana głowica, taka dostałem to nie wiem ile było tam planowane uszczelka jest już najgrubsza z mozliwych ( taka była stara). 3 ostatnia mozliwość to min inne wykorbienie wału między BMM a BRD przez co tłoki zbyt mocno podchodzą do góry. Czy ktos jest w stnie pomóc zeby wyeliminowac którąś z tych mozliwości

---------- Post dopisany 23-09-2012 at 03:56 ---------- Poprzedni post napisany 19-09-2012 at 20:20 ----------

Wymieniłem uszczelke pod głowicą na najgrubszą i nadal to samo, jest problem z napełnianiem popychaczy. Dzisiaj jeszcze wymienie pompe oleju bo mam nową. Co może być jeszcze przyczyną nie napełniania sie popychaczy czyżby zapchane kanały olejowe do popychaczy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...