wojtek1704
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
3 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O wojtek1704
Osiągnięcia wojtek1704
0
Reputacja
-
Witam Nadal borykam sie ze stukaniem popychaczy w silniku 2.0 TDI 8V. Po swapie z 2 silników ( BKD i BMM) i wymianie popychaczy na nowe ( stare strasznie stukały na zimnym )AE było dobrze do momentu nagrzania sie silnika wtedy pojawiły sie stuki popychaczy, po sprawdzeniu 4 szklanki były bardzo miękkie. ze starych wybrałem najlepsze i jest dobrze na zimnym, przy 1 odpaleniu lekko zastukaja i cichną, ale teraz juz nawet po lekkim nagrzaniu juz stukają. Pytanie jest jak sprawdzić czy dochodzi ciśnienie do szklanek, bo może za słabo je napełnia. Dół silnika BKD ( wał i blok) reszta od silnika BMM ( tłoki, kpl głowica i osprzęt). Cała przeróbka była spowodowana awaria układu smarowania, czy podczas tego mogło dojść do takiego wytarcia wałka rozrządu że przez to stuka.
-
Witam Problem mam chyba z popychaczami, coś zaczyna stukac w miarę nagrzewania sie silnika. Rano po odpaleniu silnik pracuje cicho, w miare nagrzewania powoli zaczy coś stukać na wolnych obrotach lekko słyszalne po dodaniu gazu mocno. Silnik jest poskładany bo w poprzednim pojawił sie brak smarowania, dół jest od BKD a góra od BMM, przy okazji były wymieniane panewki wałka bo były mocno wydarte. Po 1 uruchomieniu silnika cały czas stukały popychacze, wymieniłem je na nowe AE i teraz na zimnym jest OK a po rozgrzaniu już nie. Kąt synchro mam na lekkim - a dawka na wolnych ok. 5 mg, korekty po rozgrzaniu max 0.5. Powiedzcie gdzie szukać przyczyny czy moze to powodowac sam wałek, dodam że po rozgrzaniu i zdjęciu pokrywy 3 popychacze były bardzo miękkie kilka miało min. luz duzo mniejszy niz te 3. Do zrobienia mam jeszcze uszczelke pod vacu bo lekko przepuszcza paliwo ( czy mogą przez to np. stukać wtryski) oraz wymieniam śruby pokryw wałka rozrządu bo 3 szły miękko i ich mocno nie dokręcałem. Pomóżcie bo już nie wiem za co sie brać, może wałek jest już wydarty na tyle że to on stuka.
-
Likwidacja wałków wyrównoważających z silnika 2.0 TDI czyli SWAP pompy oleju
wojtek1704 odpowiedział(a) na jaro4444 temat w 2.0TDI
Ja opisz mój przypadek, pacjent Golf V silnik BRD 16V ( nowy napęd łańcuszkowy) przebieg 140 tyś i po ok 500 km od zakupu ( auto sprowadzone) pojawił sie czasami brak smarowania. Auto rozbebeszone wymiana pompy olejowej i ...... brak poprawy. Przy rozbieraniu okazało sie ze oryginalnie powinien byc silnik BMM 8V czyli ktos tam grzebał i zrobił z 2 silników jeden. poniewaz panewki i wał miały ryskii decyzja nowy silnik, padło na BKD 16V. Po przerzuceniu głowicy i poskładaniu wszystkiego okazało sie że wał sie blokuje, przyczyną były swiece żarowe. Po zrzuceniu głowicy okazało sie ze tłoki mają przesuniete komory spalania i musiłem wymienić tłoki ze starego silnika. Pisze to że jezeli ktoś bedzie sie podejmował wymiany silnika żeby wiedział co trzeba odrazu zmieniać aby nie robic 2 razy tego samego. Jak coś mam komplet do zmiany typu smarownia ( wał, pompa, łańcuszek, uspokajacz oleju jak cos to dzwonic 888659640)