Skocz do zawartości

wojtek1704

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wojtek1704

Osiągnięcia wojtek1704

0

Reputacja

  1. Witam Nadal borykam sie ze stukaniem popychaczy w silniku 2.0 TDI 8V. Po swapie z 2 silników ( BKD i BMM) i wymianie popychaczy na nowe ( stare strasznie stukały na zimnym )AE było dobrze do momentu nagrzania sie silnika wtedy pojawiły sie stuki popychaczy, po sprawdzeniu 4 szklanki były bardzo miękkie. ze starych wybrałem najlepsze i jest dobrze na zimnym, przy 1 odpaleniu lekko zastukaja i cichną, ale teraz juz nawet po lekkim nagrzaniu juz stukają. Pytanie jest jak sprawdzić czy dochodzi ciśnienie do szklanek, bo może za słabo je napełnia. Dół silnika BKD ( wał i blok) reszta od silnika BMM ( tłoki, kpl głowica i osprzęt). Cała przeróbka była spowodowana awaria układu smarowania, czy podczas tego mogło dojść do takiego wytarcia wałka rozrządu że przez to stuka.
  2. Witam Problem mam chyba z popychaczami, coś zaczyna stukac w miarę nagrzewania sie silnika. Rano po odpaleniu silnik pracuje cicho, w miare nagrzewania powoli zaczy coś stukać na wolnych obrotach lekko słyszalne po dodaniu gazu mocno. Silnik jest poskładany bo w poprzednim pojawił sie brak smarowania, dół jest od BKD a góra od BMM, przy okazji były wymieniane panewki wałka bo były mocno wydarte. Po 1 uruchomieniu silnika cały czas stukały popychacze, wymieniłem je na nowe AE i teraz na zimnym jest OK a po rozgrzaniu już nie. Kąt synchro mam na lekkim - a dawka na wolnych ok. 5 mg, korekty po rozgrzaniu max 0.5. Powiedzcie gdzie szukać przyczyny czy moze to powodowac sam wałek, dodam że po rozgrzaniu i zdjęciu pokrywy 3 popychacze były bardzo miękkie kilka miało min. luz duzo mniejszy niz te 3. Do zrobienia mam jeszcze uszczelke pod vacu bo lekko przepuszcza paliwo ( czy mogą przez to np. stukać wtryski) oraz wymieniam śruby pokryw wałka rozrządu bo 3 szły miękko i ich mocno nie dokręcałem. Pomóżcie bo już nie wiem za co sie brać, może wałek jest już wydarty na tyle że to on stuka.
  3. Ja opisz mój przypadek, pacjent Golf V silnik BRD 16V ( nowy napęd łańcuszkowy) przebieg 140 tyś i po ok 500 km od zakupu ( auto sprowadzone) pojawił sie czasami brak smarowania. Auto rozbebeszone wymiana pompy olejowej i ...... brak poprawy. Przy rozbieraniu okazało sie ze oryginalnie powinien byc silnik BMM 8V czyli ktos tam grzebał i zrobił z 2 silników jeden. poniewaz panewki i wał miały ryskii decyzja nowy silnik, padło na BKD 16V. Po przerzuceniu głowicy i poskładaniu wszystkiego okazało sie że wał sie blokuje, przyczyną były swiece żarowe. Po zrzuceniu głowicy okazało sie ze tłoki mają przesuniete komory spalania i musiłem wymienić tłoki ze starego silnika. Pisze to że jezeli ktoś bedzie sie podejmował wymiany silnika żeby wiedział co trzeba odrazu zmieniać aby nie robic 2 razy tego samego. Jak coś mam komplet do zmiany typu smarownia ( wał, pompa, łańcuszek, uspokajacz oleju jak cos to dzwonic 888659640)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...