Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Rzuca podczas hamowania


jocker01

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc, zaczelo mnie zastanawiac dlaczego moje auto jak hamuje to podskakuje (rzuca) szczegolnie podczas hamowania z duzych predkosci. chodza mi po glowie pofalowane przednie tarcze. Poprzedni wlasciciel zalozyl piekielnie grube i nie wentylowane :shocked: wydaje mi sie ze przez to ze sie przegrzewaja odksztalcaja sie i powoduja wibracje, i dodatkowo jak hamule to czuc jak by hamulec mial "przerwy" tzn ja naciskam na hamulec z taka sama sila a czuje jak niunia zwalnie mocniej i slabiej na zmiane( --.-.-.-- tak to mniej wiecej wyglda obrazowo - sinusoidalnie) .czy ide dobrym tropem?? wymienic tarcze? Prosze doradzcie. w przyszym tygodniu bede zmianiel amroki to bede mial wszystko na wieszchu, dodatkowo bede chcial malowac zaciski. Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co opisujesz to masz krzywe tarcze po wymianie tarcz i klocków bo przy takich tarczach nadają się tylko do wymiany powinno być oki :> ps nie wentylowane tarcze kto to widział :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki tez?? maja dopiero niecaly rok :( Dzieki. Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie wahacze sa wymieniane regularnie jak tylko cos sie dzieje z nimi nie tak, tak wiec wahacz (ktorykolwiek) bym odzucil. Panowie, patrzylem w etka i mam problem, ja teraz mam zamontowane nie wentylowane tarcze a chce zalozyc wentylowane, czy moge cos takiego zrobic? dodatkowo sa dwa rozmiary tarcz 288 i 280mm, grubosc wentylowanej to 25mm a nie wentylowanej to 15mm czy mi one wejda w zacisk? ale zaciski sa identyczne do wentylowanych i nie wentylowanych. Doradzcie prosze :D Pozdrawiam Jocker01[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 16:44 _________________________________________________wlasnie gadalem z kumplem i on z kuzynem mieli podobne obiawy w golfie, tarcze wymienione byly na nowe i to poprawilo na krotki czas stabilizacje podczas hamowania, wymienine zostaly zimerblocki i jeszcze raz tarcze (bo tamte sie pofalowaly od bicia), jednak w a4 zawieszenie wyglada inaczej. Ja wymienilem jednego "banana" 2lata temu i oba wahacze proste w zeszlym, tak wiec pozostal jeden "banan" do wymiany. Moze sie okazac ze mam i tarcze i ostatniego banana do wymiany. Czy cos jeszcze moze powodowac takie bicie podczas hamowania? Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bicie podczas hamowania może powodować krzywa tracza bądź bardzo duże luzy w zawieszeniu, czasami zanieczyszczona piasta może tez powodować bicie wtedy felga krzywo siedzi na brudzie na piaście, moja rada jedź na dobra stacje diagnostyczną na szarpaki tam poproś o dokładne sprawdzenie zawieszenia będziesz mógł wykluczyć jedną z przyczyn ja ostatnio sprawdzałem zawieszenia tam gdzie na przeglądy jeżdżę i nic nie płaciłem za sprawdzenie ps: co do wymiany klocków jeśli chodziły po krzywej bijącej traczy i włożysz nowe tarcze to klocki będą źle leżały ps2 nie chcesz wydawać kasy i nie wiesz czy to na pewno tarcze biją jedź na warsztat niech sprawdzą ci bicie tarczy będziesz miał jasność co i jak :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc, dzieki Pablo za wypowiedz, no i z ta stacja bedzie problem, w UK nie ma czegos takiego jak szarpaki w stacjach diagnostycznych :( w poniedzialek bede wymienial amorki, wowczas poruszam calym zawieszeniem solidnie i zobaczymy czy cos sie rusza, mam nadzieje ze to tarcze, czy klocki sie nie dotra do tarczy? Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tarcza mocno biła i jest mocno pokrzywiona klocki są tak pofalowane że będą się docierały bardzo dłuuuuuuuuuugo a co za tym idzie o wiele mniejsza siła hamowania i miękki pedał hamulca jeśli będziesz brał to pod uwagę to da się jeździć ale mnie by to bardzo wkurzało w nagłej sytuacji może zabraknąć tych kilku metrów :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis wymianilem przednie amorki, tylnie jutro no i chyba to byla przyczyna rzucania, amroki byly kompletnie puste, zero, po wcisnieniciu amorkow powrot trwal kilkanascie minut :shocked: to to moglo byc przyczyna rzucania, dodatkowo gorne wahacze sa lekko zuzyte, jutro bede je wymianial, jezeli to nie pomoze wowczas bede wymianial tarcze z klockami. Pozdrawiam Jocker01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkopię trochę temat.. Joker01 poprawiło się ? U mnie dzieje się dokładnie to samo, tarcze równiez mam niewentylowane, ale podobno żeby do naszych ADR-ów założyć wentyle to trzeba kilka rzeczy powymieniać, bo nie wchodzą :disgust: A może wchodzą ?

Przypuszczam, że tarcze są pokrzywione, przednia zawiecha (poza amorkami) była wymieniane przed miesiącem, więc to odpada.. Jak się rozwiazało u Ciebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...