Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z napinaczem hydraulicznym rolki napinającej pasek rozrządu.


misiek2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam nietypowy problem. Kupiłem komplet rozrządu i wypadło mi zabezpieczenie z trzpienia napinacza hydraulicznego tłok się wysunął i nie chciał się schować. Nic tylko rozebrałem go na części bo innej rady nie było. Mój problem polega na tym, że nie wiem w jakiej pozycji był grzybek pokazany na zdjęciu, bo kolejność jest taka jak na focie. Wiem, mam duży problem i proszę o pomoc, może ktoś rozbierał ten napinacz i wie jak to złożyć żeby było dobrze. Dzięki za wszelką pomoc.

Napinacz.jpg

<br /><br />

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że w środku jest olej skoro nazywa się hydrauliczny:eusathink:Mam taki stary ale nie myślałem go rozbierać. Moim zdaniem nic już z nim nie zrobisz poza wyniesieniem na śmietnik. Możesz go próbować składać ale ja nie odważyłbym się go już zakładać. Niepotrzebnie to rozbierałeś bo wystarczyło za pomocą jakiegoś imadła, ścisku czy czegoś podobnego bardzo powoli wcisnąć ten trzpień z powrotem najlepiej lekko to jeszcze podgrzewając

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w środku jest olej. Dlaczego tak myślisz przecież ludzie to składają i działa. Jeżeli i tak tego starego kolega nie będzie montował to mam wielką prośbę aby go rozbebeszyć i zobaczyć ile jest tam oleju i w jakim położeniu jest ten grzybek. Bardzo proszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obiecuję że to rozbioreę bo pewnie po powrocie do domu nie będę miał już czasu. Ale moim zdaniem musisz się pogodzić z tym że zepsułeś ten napinacz:naughty: Tu masz tak mniej więcej opisaną zasadę działania: Podręcznik mechaniki pojazdowej: Napinacze hydrauliczne

Nawet jak dobrze to złożysz to skąd chociażby weźmiesz taki "specjalny" olej trzymający odpowiednie parametry niezależnie od temperatury? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz ten stary dobrze obejrzeć i wcisnąć zgodnie z całą procedurą (temp pokojowa, dociskanie rolką itp). W ASO jak kiedyś dzwoniłem gość powiedział że nie trzeba tego napinacza z tłumikiem drgań wymieniać co wymianę rozrządu. Ale i tak będzie bardziej pewniejszy niż ten nowy po przejściach:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki. W sobotę jak się uda będę działał. Jak będzie suchy i bez wad to go zostawię. Według danych w moim programie tego silnika przerwa między obudową a popychaczem rolki powinna wynosić 6-10mm w dieslu 4+-1mm, a jak to się sprawdza w praktyce? Czytałem że ustawiać na 4 i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% w przypadku ALTa wkładasz wiertło 8mm. Procedura taka sama jak w dieslu z napinaczem hydraulicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...